Buzzy Pazz/Omnipas

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door apestaart »

Met een Buzzy Pazz of een Omnipas kan men bij De Lijn in heel Vlaanderen reizen op alle
bussen en trams, zo ook op lijn 42 Brugge-Breskens, echter enkel tussen Brugge en Sluis,
wie verder wil reizen dan Sluis moet men dan een Nederlands vervoerbewijs aankopen
Ik heb echter hier nog een geval nl: lijn 74 Tongeren-Luik, de vraag is hier of de abonnementen van De Lijn geldig is op heel deze lijn, dus ook op Waals grondgebied of dat er
enkel op Vlaams grondgebied geldig is (natuurlijk wordt deze lijn bediend door De Lijn)
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door Stef »

Dat is toch geldig op alle bussen van De Lijn. In Sint-Niklaas heb je bussen naar Hulst, daar heb je geen apart vervoersbewijs nodig voor het gedeelte in NL. Zo heb je ook bussen van Dendermonde naar Brussel, dat zijn toch allemaal dezelfde gevallen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door Steven »

Waarschijnlijk is de verbinding naar Breskens niet volledig in handen van De Lijn en dan kan je natuurlijk op afwijkende tarieven stuiten maar binnen België heb ik geen weet van dergelijke afwijkingen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door Accelerat »

Dus de bus Turnhout-Tilburg kan ook op een De Lijn kaartje? :)
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door Kristofke »

Moet met een lijnticket. Nederlandse tickets zijn niet geldig op die bus.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Om even te antwoorden op je oorspronkelijke vraag: op lijn 74 (Tongeren - Luik) kan je over het volledige traject gebruik maken van een abonnement/biljet van De Lijn. Ik heb er nooit problemen mee ervaren.

Groeten,
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Waarschijnlijk is de verbinding naar Breskens niet volledig in handen van De Lijn en dan kan je natuurlijk op afwijkende tarieven stuiten maar binnen België heb ik geen weet van dergelijke afwijkingen.
De lijn Brugge - Breskens wordt gezamenlijk geëxploiteerd door De Lijn en Veolia (daarvoor: Connexxion en nog vroeger ZWN). In feite gelden de beide tarieven dan tot de grens, maar waarschijnlijk voor het gemak heeft Veolia besloten om de tarieven van De Lijn ook tot in Sluis te accepteren. Er zijn overigens ook doorgaande kaartjes te koop.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Buzzy Pazz/Omnipas

Bericht door rvdborgt »

Kristofke schreef:Moet met een lijnticket. Nederlandse tickets zijn niet geldig op die bus.
Bij mijn weten gelden op de lijn Tilburg - Turnhout op het Nederlandse traject ook de Nederlandse nationale tarieven: strippenkaarten, sterabonnementen, OV-kaarten e.d. Dat is zo sinds AMT Peters het deel Poppel - Tilburg niet meer voor eigen rekening rijdt (vroeger werden er op dat deel alleen aparte kaartjes verkocht uitgegeven door pachter AMT Peters).

Groetjes,
Rian
Plaats reactie