GEN-treinstellen
Re: GEN-treinstellen
Enkel hopen dat de zetels weer niet de "fel geapprecieerde" (mij hebben ze niets gevraagd...) M6-zetels zijn, en er ook wat respect is voor de eerste klasse-afdeling. (Maar ik vrees ervoor)
Re: GEN-treinstellen
Vraagje is de carroserie zoals bij de MW41 van plastiek
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?
Re: GEN-treinstellen
Ha, ik had het zelfde gedacht, toen ik de foto zagb-loc schreef:Vraagje is de carroserie zoals bij de MW41 van plastiek
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?

Re: GEN-treinstellen
Ik vind ze echt wel schoon.
De neus is wel wat wennen maar al bij al valt het best mee ...
Greetz 2302.
De neus is wel wat wennen maar al bij al valt het best mee ...
Greetz 2302.
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 01 apr 2010, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: GEN-treinstellen
De carrosserie is in aluminium.b-loc schreef:Vraagje is de carroserie zoals bij de MW41 van plastiek
of staal?
Kvin dat ze er prachtig uitzien van combinatie van kleuren en vorman.
Maar op die foto's lijken die rijtuigen zo kort of is da ook zo?
Die deuren zitten die bij andere treinstellen ook zo laag?
Als niets veranderd werd is de vloerhoogte 800mm aan de deuren.
De perrons op de GEN zouden 760mm hoog zijn, met sommige perrons tijdelijk nog 540mm, maar geen lager perron.
De rijtuigen zijn elk 3 meter langer dan de Mittelrheinbahn-versie die tussen Köln en Mainz rijdt (Br460).
Volgens de duitse Wikipedia, en dit informatie schijnt juist te zijn :
Baureihe 460: 70.930 mm
Baureihe AM08: 79.907 mm
Maar wat mij bang maakt is dit :
Stundenleistung :
Baureihe 460: 2.600 kW
Baureihe AM08: 2.000 kW
en toch :
Beschleunigung:
Baureihe 460: 1,1 m/s²
Baureihe AM08: 1,1 m/s²
De AM08 zijn langer, kunnen meer reizigers vervoeren, hebben minder vermogen maar kunnen toch even goed versnellen als de Br460... Hoe kan dat ???
Iets anders : kent iemand in welke serie deze motorstellen genummerd zullen zijn ?
Re: GEN-treinstellen
Officieel is nog niets vrijgegeven over de nummering van deze stellen, aangezien ze in drie verschillende schijven gaan ingedeeld worden op gebied van levering (GEN, tweespanning en enkelspanning) kan het zijn dat ze ook afzonderlijke reeksen gaan vormen maar dat is nog niet zeker natuurlijk (enkel een vermoeden van mezelf).
Re: GEN-treinstellen
volgens mij is er niet echt plaats meer om nog 300 stellen te nummeren volgens de huidige methode (nummer kleiner dan 1000).
Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer
Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer

Re: GEN-treinstellen
Steven schreef:Officieel is nog niets vrijgegeven over de nummering van deze stellen, aangezien ze in drie verschillende schijven gaan ingedeeld worden op gebied van levering (GEN, tweespanning en enkelspanning) kan het zijn dat ze ook afzonderlijke reeksen gaan vormen maar dat is nog niet zeker natuurlijk (enkel een vermoeden van mezelf).
Waarschijnlijk een nummering analoog zoals bij de AM96...
De reeks 41 heeft ook een 4-cijferige nummering. Dus ik denk ook zoiets.Shrek schreef:Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer




- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: GEN-treinstellen
Alle motorwagens hebben vanaf de nieuwe nummering (1971) een viercijferig nummer gekregen.Stef schreef:De reeks 41 heeft ook een 4-cijferige nummering. Dus ik denk ook zoiets.Shrek schreef:Misschien krijgen ze wel een 4-cijferig nummer
Re: GEN-treinstellen
Bij de start krijgt een trein zijn vermogen nooit "op" de rails.SteF-LLN schreef: De AM08 zijn langer, kunnen meer reizigers vervoeren, hebben minder vermogen maar kunnen toch even goed versnellen als de Br460... Hoe kan dat ???
Even goed versnellen uit stop kan als adhesie "ietsje" beter is, er moet door het grotere gewicht "ietsje" meer kracht op de rails om dezelfde versnelling te bereiken....
De maximale snelheid moet normaal wel "iets" lager liggen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: GEN-treinstellen
en wat zijn we nu soms ? 2010 he?Locomotief 5175 schreef:In de tijdschrift Op De Baan 96 stond dat de eerste stel in 2010 verwacht !

Re: GEN-treinstellen
Neen het was echt, maar ik hoopte dat er meer mensen zouden denken dat het een aprilmop wasHLE 2302 schreef:1 April ?

Re: GEN-treinstellen
Ik twijfelde nogal ... de liverei kon ook gewoon bewerkt zijn, dat het misschien een duitse desiro in opzending was ...Shrek schreef:Neen het was echt, maar ik hoopte dat er meer mensen zouden denken dat het een aprilmop wasHLE 2302 schreef:1 April ?
Niettemin ben ik wel blij dat het eerste exemplaar in de buurt komt !
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...