GEN-treinstellen
Re: GEN-treinstellen
Ik dacht dat die treinen overal laagvloers gingen zijn? Als ik zo die ramen zie, zijn de ramen aan het begin en aan het einde van de wagon net hoger.?
Re: GEN-treinstellen
De perrons van alle GEN-stopplaatsen worden verhoogd, dus is er toch geen enkele reden om laagvloerse treinen te bestellen?bobke schreef:Ik dacht dat die treinen overal laagvloers gingen zijn? Als ik zo die ramen zie, zijn de ramen aan het begin en aan het einde van de wagon net hoger.?
Re: GEN-treinstellen
"De Desiro Main Line (Desiro ML) is een driedelig elektrisch treinstel, een zogenaamde lichtgewichttrein met lagevloerdeel voor het regionaal personenvervoer en het lokaal personenvervoer voor de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS)."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desiro_ML
Dan klopt wikipedia niet?
Weet iemand wrm het verschil van hoogte van de ramen dient?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desiro_ML
Dan klopt wikipedia niet?
Weet iemand wrm het verschil van hoogte van de ramen dient?
Re: GEN-treinstellen
Omdat onder de uiteinden van elk rijtuig de wielen zitten? En die dingen hebben plaats nodig.Weet iemand wrm het verschil van hoogte van de ramen dient?
De perrons van alle GEN-stopplaatsen worden verhoogd, dus is er toch geen enkele reden om laagvloerse treinen te bestellen?
De perrons van de GEN-stations zullen niet hoger zijn dan deze van de grote stations nu (76cm), en da's nog steeds een heel stuk lager dan de vloer van een niet-lagevloertrein.
Trouwens, slechts een gedeelte van de stellen zal bij Bombardier in Brugge worden gebouwd, de rest wordt gewoon bij Siemens gebouwd. Ik geloof dat er nu een contract is voor een goeie 100 stellen, maar dat kan nog verhoogd worden.
Re: GEN-treinstellen
Het verschil zit hem in de hoogte van de zitplaatsen ter hoogte van de draaistellen. Die zijn hoger opgesteld. De vloer heeft niet overal dezelfde hoogte, als ze idem als de Duitse versie zijn uitgerust zal je merken da de vloer daar licht hellend omhoog gaat.
In bijlage een foto die ik van de Desiro ML gemaakt heb op Innotrans (Berlijn), opgelet, in deze foto zijn de rijtuigen iets korter dan de belgische versie en de kleuren van de zetels zijn natuurlijk verkeerd. Hij stond er afgewerkt voor een Duitse spoorwegfirma (Transregio).
Zoals je duidelijk kan zien loopt de vloer gewoon door zonder treden, al dan niet lichtjes dalend of stijgend volgens het nodig is. Je ziet ook duidelijk dat een deel van de zitplaatsen hoger zijn opgesteld.
In bijlage een foto die ik van de Desiro ML gemaakt heb op Innotrans (Berlijn), opgelet, in deze foto zijn de rijtuigen iets korter dan de belgische versie en de kleuren van de zetels zijn natuurlijk verkeerd. Hij stond er afgewerkt voor een Duitse spoorwegfirma (Transregio).
Zoals je duidelijk kan zien loopt de vloer gewoon door zonder treden, al dan niet lichtjes dalend of stijgend volgens het nodig is. Je ziet ook duidelijk dat een deel van de zitplaatsen hoger zijn opgesteld.
Re: GEN-treinstellen
Toevallig ken ik die fotograaf wel... Vreemd dat die foto's hier staan.... Maar Siemens had niet veel bezwaar aangezien ze hun eigen fototoestel hebben uitgeleend. Het zullen trouwens 4 cijfers worden.
Re: GEN-treinstellen
3...?HijDieHetWeet schreef:Toevallig ken ik die fotograaf wel... Vreemd dat die foto's hier staan.... Maar Siemens had niet veel bezwaar aangezien ze hun eigen fototoestel hebben uitgeleend. Het zullen trouwens 4 cijfers worden.
Re: GEN-treinstellen
Iemand die weet of ik hier mijn benen wel kwijt kan in tegenstelling tot bij die van Transregio? Of is de zetelopstelling gelijk?
Re: GEN-treinstellen
Voor protheses is er doorgaans voldoende plaats in het bagagerek hoor...kika schreef:Iemand die weet of ik hier mijn benen wel kwijt kan in tegenstelling tot bij die van Transregio? Of is de zetelopstelling gelijk?

Re: GEN-treinstellen
de rijtuigen zouden langer zijn en de beenruimte iets groter dan bij de transregio versie.kika schreef:Iemand die weet of ik hier mijn benen wel kwijt kan in tegenstelling tot bij die van Transregio? Of is de zetelopstelling gelijk?
Re: GEN-treinstellen
De stellen voor het GEN zou Siemens zelf leveren.dentheo schreef: Zou kunnen dat Siemens de prototypes zelf volledig afwerkt en dat Brugge pas mag meespelen in de series.
De latere leveringen zouden ook door Bombardier gedaan worden (600 kassen, oorspronkelijk levering voorzien vanaf maart 2012).
Re: GEN-treinstellen
Hallo,
Destijds was Dhr Descheemaeker er fier op dat er bij de NMBS meer beenruimte zou zijn, dus...
Jammer dat men op het dak geen plaatje zet om die kassen wat te verbergen... Die neus stopt nu nogal abrupt vind ik...
Groeten,
Joris De Mol
Destijds was Dhr Descheemaeker er fier op dat er bij de NMBS meer beenruimte zou zijn, dus...
Jammer dat men op het dak geen plaatje zet om die kassen wat te verbergen... Die neus stopt nu nogal abrupt vind ik...
Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN-treinstellen
^^Die afdekplaten gaan er nog wel komen. Bij testritten is het makkelijker om ze er niet op te hebben.
Re: GEN-treinstellen
Hallo,
En die stellen rijden wel al in gewone dienst...
Groeten,
Joris De Mol
Bij Transregio staan die er anders ook niet op...giuseppe schreef:^^Die afdekplaten gaan er nog wel komen. Bij testritten is het makkelijker om ze er niet op te hebben.
En die stellen rijden wel al in gewone dienst...
Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN-treinstellen
Je hebt inderdaad gelijk, ziet er onaf uit.Joris schreef:Hallo,Bij Transregio staan die er anders ook niet op...giuseppe schreef:^^Die afdekplaten gaan er nog wel komen. Bij testritten is het makkelijker om ze er niet op te hebben.
En die stellen rijden wel al in gewone dienst...
Groeten,
Joris De Mol
Bij het SLT materieel van Siemens/Bombardier zijn ze er wel pas opgekomen na de testperiode.
Zonder: http://www.mp-produktie.nl/images-2008- ... %20(2).jpg
Met: http://www.reisthijs.nl/afb/02-2009/7335-SLT.jpg