Stef schreef:In die zwarte kleur is dit echt een vet machine. Straalt meer uit dan dat rood van DB. Man, man ik hoop hem hier toch ook eens ergens te zien rijden
Ik dacht dat DB er een hoop van besteld heeft (100 ? 200?).
De vaste kosten (ontwerp, keuringen etc.) zijn dus weg voor Duitsland, daarna zullen de andere "operatoren" er wel op springen.
Stef schreef:In die zwarte kleur is dit echt een vet machine. Straalt meer uit dan dat rood van DB. Man, man ik hoop hem hier toch ook eens ergens te zien rijden
Ik dacht dat DB er een hoop van besteld heeft (100 ? 200?).
De vaste kosten (ontwerp, keuringen etc.) zijn dus weg voor Duitsland, daarna zullen de andere "operatoren" er wel op springen.
Inderdaad, die mannen van Voith zeggen dat de DB er een 120-tal besteld heeft...
dentheo schreef:Ik dacht dat DB er een hoop van besteld heeft (100 ? 200?).
De vaste kosten (ontwerp, keuringen etc.) zijn dus weg voor Duitsland, daarna zullen de andere "operatoren" er wel op springen.
De miserie is al dat DB Schenker ze al in 2 subklassen heeft opgedeeld (260 = Gravita zonder roetfilter, 261 = Gravita met roetfilter), en een aantal locs met een sale-en-leaseback optie bij Northrail (de spoorwegmaatschappij van de haven van Kiel) gedumpt heeft..
Vannacht is (in het zwartst van de nacht) een (tweede) oranje Gravita op het terrein van de BASF te Antwerpen afgeleverd. Ik begrijp dat deze vierassers als een overbrugging bedoeld zijn omdat de productielijn van de door BASF gewenste drieassige locs momenteel stil ligt.
Het locnummer is 92 80 1261 302-4.
_________________
beetje off-topic mss, maar de onderkant was wél mooi gitzwart!