GEN-treinstellen
Re: GEN-treinstellen
Vind ze zonder ook wel nog iets hebben. Naar het schijnt zou de NMBS aan deze standaard stellen (die hun dienst al meer als bewezen hebben) ook weer van alles aan het veranderen zijn... Hopelijk geen 3e episode in het materiaal probleem.
Re: GEN-treinstellen
Hallo,
Waw, wat een verschil met of zonder die platen!
Nu moet ik wel zeggen dat die nederlandse stellen zowiso al veel mooier zijn!
Nuja, smaken verschillen natuurlijk
Groeten,
Joris De Mol
Waw, wat een verschil met of zonder die platen!
Nu moet ik wel zeggen dat die nederlandse stellen zowiso al veel mooier zijn!
Nuja, smaken verschillen natuurlijk

Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN-treinstellen
Wat me hier opvalt is dat er geen deuren zijn aan het einde van de rijtuigen en waar je moet uitstappen.Steven schreef:Het verschil zit hem in de hoogte van de zitplaatsen ter hoogte van de draaistellen. Die zijn hoger opgesteld. De vloer heeft niet overal dezelfde hoogte, als ze idem als de Duitse versie zijn uitgerust zal je merken da de vloer daar licht hellend omhoog gaat.
In bijlage een foto die ik van de Desiro ML gemaakt heb op Innotrans (Berlijn), opgelet, in deze foto zijn de rijtuigen iets korter dan de belgische versie en de kleuren van de zetels zijn natuurlijk verkeerd. Hij stond er afgewerkt voor een Duitse spoorwegfirma (Transregio).Zoals je duidelijk kan zien loopt de vloer gewoon door zonder treden, al dan niet lichtjes dalend of stijgend volgens het nodig is. Je ziet ook duidelijk dat een deel van de zitplaatsen hoger zijn opgesteld.
Is dit ook het geval bij de belgische stellen?
Re: GEN-treinstellen
Er zullen geloof ik geen binnendeuren zijn, behalve aan de twee 1ste klascoupés.
Op het schema van de NMBS staan die "spoilers" er trouwens ook niet op.
Op het schema van de NMBS staan die "spoilers" er trouwens ook niet op.
Re: GEN-treinstellen
het open structuur principe is bijna bij al het GEN materieel te vinden tegenwoordig. Ik heb dat principe al gezien in Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk.
Re: GEN-treinstellen
Zogezegd om de veiligheid te verhogen, benieuwd of het helptSteven schreef:het open structuur principe is bijna bij al het GEN materieel te vinden tegenwoordig. Ik heb dat principe al gezien in Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk.

Re: GEN-treinstellen
tja meer sociale controle heb je alvast, de vraag is of mensen er op reageren als ze iets verkeerd zien gebeuren.
Re: GEN-treinstellen
Hoe zit dat met het geluid zonder de deuren? Op al het materieel dat nu rijdt, hebben die deuren toch wel hun nut voor het lawaai serieus te verminderen.




Re: GEN-treinstellen
Bij het Transregio model heb ik geen lawaaiproblemen gehad, en toch al zeker 70 uur in gezeten. Er zijn regelmatige van die plastic tussenschotten, ok, je hebt geen deur, maar dat helpt toch al veel denk ik. En qua lawaai van het materieel zelf: dat is dik in orde, ook bij wisselstraten heb je geen oordopjes nodig.Stef schreef:Hoe zit dat met het geluid zonder de deuren? Op al het materieel dat nu rijdt, hebben die deuren toch wel hun nut voor het lawaai serieus te verminderen.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: GEN-treinstellen
Hoe zit dat eigenlijk met de klimatisatie?
In de winter wanneer de deuren openstaan en buiten is er een goeie wind dan koelt het binnen toch redelijk snel af?
Idem voor in de zomer, maar dan minder.
In de winter wanneer de deuren openstaan en buiten is er een goeie wind dan koelt het binnen toch redelijk snel af?
Idem voor in de zomer, maar dan minder.
Re: GEN-treinstellen
Man, echt zo'n veredelde trams...
Moterstellen, de teloorgang van "echte" treinen...
Maja, niks aan te doen
Moterstellen, de teloorgang van "echte" treinen...

Maja, niks aan te doen
Re: GEN-treinstellen
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
In tegenstelling tot het huidig materieel waar de deuren blijven openstaan vliegen die deuren volgens mij automatisch snel weer dicht...trainfreak schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de klimatisatie?
In de winter wanneer de deuren openstaan en buiten is er een goeie wind dan koelt het binnen toch redelijk snel af?
Idem voor in de zomer, maar dan minder.
Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN-treinstellen
Hallo,
Of dat zal lukken, en wanneer, dat is een andere vraag...
Ik denk trouwens dat het nog erger kan hoor, beter kan ook, maarja...
Groeten,
Joris De Mol
Vergeet niet dat het de bedoeling is om met deze stellen voor veredelde metro te gaan spelen héyannickvw schreef:Man, echt zo'n veredelde trams...
Moterstellen, de teloorgang van "echte" treinen...![]()
Maja, niks aan te doen

Of dat zal lukken, en wanneer, dat is een andere vraag...
Ik denk trouwens dat het nog erger kan hoor, beter kan ook, maarja...
Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN-treinstellen
Normaal hebben bijna alle nieuwe motorstellen heden deuren die zichzelf sluiten. Dit is door een bewegingssensor geregeld. Kwestie van niemand te klemmen hè.
Re: GEN-treinstellen
Qua uiterlijk vallen ze nog mee.
En ik snap ook dat gesleepte treinen niet geschikt voor hun inzet zijn, maar de grens tussen tram en trein moet toch niet te veel vervagen...
En ik snap ook dat gesleepte treinen niet geschikt voor hun inzet zijn, maar de grens tussen tram en trein moet toch niet te veel vervagen...