GEN-treinstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Presario

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Presario »

Vind ze zonder ook wel nog iets hebben. Naar het schijnt zou de NMBS aan deze standaard stellen (die hun dienst al meer als bewezen hebben) ook weer van alles aan het veranderen zijn... Hopelijk geen 3e episode in het materiaal probleem.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Waw, wat een verschil met of zonder die platen!
Nu moet ik wel zeggen dat die nederlandse stellen zowiso al veel mooier zijn!
Nuja, smaken verschillen natuurlijk :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Steven schreef:Het verschil zit hem in de hoogte van de zitplaatsen ter hoogte van de draaistellen. Die zijn hoger opgesteld. De vloer heeft niet overal dezelfde hoogte, als ze idem als de Duitse versie zijn uitgerust zal je merken da de vloer daar licht hellend omhoog gaat.
In bijlage een foto die ik van de Desiro ML gemaakt heb op Innotrans (Berlijn), opgelet, in deze foto zijn de rijtuigen iets korter dan de belgische versie en de kleuren van de zetels zijn natuurlijk verkeerd. Hij stond er afgewerkt voor een Duitse spoorwegfirma (Transregio). Afbeelding Zoals je duidelijk kan zien loopt de vloer gewoon door zonder treden, al dan niet lichtjes dalend of stijgend volgens het nodig is. Je ziet ook duidelijk dat een deel van de zitplaatsen hoger zijn opgesteld.
Wat me hier opvalt is dat er geen deuren zijn aan het einde van de rijtuigen en waar je moet uitstappen.
Is dit ook het geval bij de belgische stellen?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Er zullen geloof ik geen binnendeuren zijn, behalve aan de twee 1ste klascoupés.

Op het schema van de NMBS staan die "spoilers" er trouwens ook niet op.
Steven

Bericht door Steven »

het open structuur principe is bijna bij al het GEN materieel te vinden tegenwoordig. Ik heb dat principe al gezien in Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:het open structuur principe is bijna bij al het GEN materieel te vinden tegenwoordig. Ik heb dat principe al gezien in Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk.
Zogezegd om de veiligheid te verhogen, benieuwd of het helpt :P
Steven

Bericht door Steven »

tja meer sociale controle heb je alvast, de vraag is of mensen er op reageren als ze iets verkeerd zien gebeuren.
Stef

Bericht door Stef »

Hoe zit dat met het geluid zonder de deuren? Op al het materieel dat nu rijdt, hebben die deuren toch wel hun nut voor het lawaai serieus te verminderen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika

Bericht door kika »

Stef schreef:Hoe zit dat met het geluid zonder de deuren? Op al het materieel dat nu rijdt, hebben die deuren toch wel hun nut voor het lawaai serieus te verminderen.
Bij het Transregio model heb ik geen lawaaiproblemen gehad, en toch al zeker 70 uur in gezeten. Er zijn regelmatige van die plastic tussenschotten, ok, je hebt geen deur, maar dat helpt toch al veel denk ik. En qua lawaai van het materieel zelf: dat is dik in orde, ook bij wisselstraten heb je geen oordopjes nodig.
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Hoe zit dat eigenlijk met de klimatisatie?
In de winter wanneer de deuren openstaan en buiten is er een goeie wind dan koelt het binnen toch redelijk snel af?
Idem voor in de zomer, maar dan minder.
yannickvw

Bericht door yannickvw »

Man, echt zo'n veredelde trams...

Moterstellen, de teloorgang van "echte" treinen... :cry:

Maja, niks aan te doen
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
trainfreak schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de klimatisatie?
In de winter wanneer de deuren openstaan en buiten is er een goeie wind dan koelt het binnen toch redelijk snel af?
Idem voor in de zomer, maar dan minder.
In tegenstelling tot het huidig materieel waar de deuren blijven openstaan vliegen die deuren volgens mij automatisch snel weer dicht...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
yannickvw schreef:Man, echt zo'n veredelde trams...

Moterstellen, de teloorgang van "echte" treinen... :cry:

Maja, niks aan te doen
Vergeet niet dat het de bedoeling is om met deze stellen voor veredelde metro te gaan spelen hé :wink:
Of dat zal lukken, en wanneer, dat is een andere vraag...
Ik denk trouwens dat het nog erger kan hoor, beter kan ook, maarja...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Normaal hebben bijna alle nieuwe motorstellen heden deuren die zichzelf sluiten. Dit is door een bewegingssensor geregeld. Kwestie van niemand te klemmen hè.
yannickvw

Bericht door yannickvw »

Qua uiterlijk vallen ze nog mee.

En ik snap ook dat gesleepte treinen niet geschikt voor hun inzet zijn, maar de grens tussen tram en trein moet toch niet te veel vervagen...
Plaats reactie