[Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem & nieuw depot Deurne
[Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem & nieuw depot Deurne
Na een jarenlange lijdensweg van uitstel en moeilijkheden om financies te vinden, is men al sinds oktober 2009 bezig met de tramverlenging Deurne-Wijnegem (Shopping Center).
pagina op antwerken.be met video's
Fotoserie tramverlenging Wijnegem
datum: 21 mei 2008
In deze reeks laat ik het toekomstige tracé zien van Tram 10 naar Wijnegem langs de August van de Wielelei en Turnhoutsebaan. Ook zit hier een stuk toekomstig tracé bij dat pas in Fase II van het tramproject gerealiseerd wordt.
Als je een reactie wilt plaatsen op een specifieke foto, quote deze dan aub niet, maar gebruik het nummer.
1. De bestaande eindpunt-keerlus van tram 10, Deurne-Schotensesteenweg. 2. 3. Blik staduitwaarts (richting Wijnegem) 4. We rijden verder, zicht stadinwaarts 5. Opnieuw staduitwaarts 6. Dit is een vn de vreselijkste kruispunten die ik ken... 7. Heelhuids overgestoken, oef 8. 9. Stadinwaarts zicht 10. We komen aan de Makro, op de voorgrond de inrit van het tankstation en de parking 11. Voorbarig zoals ze bij DLA zijn, hebben ze al een halte gewijd aan een nog te bouwen stelplaats. 12. De bestaande bushalte, waar het echt ontzettend druk kan zijn, en de mensen moeten dan in een reeds overvolle 41. ... bus gepropt worden...
En dit gebouwtje van het Wegendistrict wordt vervangen door de stelplaats. 13. Dit kruipunt is eveneens zeer dodelijk. 14. Stadinwaarts. 15. Het kruispunt op de voorgrond, het Wijnegem Shopping Center erachter. 16. Verder richting Wijnegem. 17. 18. 19. Ongeveer hier ergens komt de "voorlopige" eindhalte... 20. ...want vlak hierna versmalt de baan drastisch, welkom in de doodse dorpskom van Wijnegem. Op een paar gepensioneerden en automobilisten op doorrit is er hier geen volk op straat... 21. Hier zal de tram het hoogstwaarschijnlijk zonder vrije bedding moeten stellen. 22. de Markt. 6 dagen op 7 een kale parkeervlakte 23. 24. We naderen de brug. Dit ding drijft de ingenieurs van BAM tot wanhoop. Ze is veel te stijl voor een tram en de brug verlagen is taboe met het toenemende
scheepvaartverkeer met containers. 25. Nee, deze brug is geen GTI, ze maakt gewoon een bocht van bijna 90°. 26. 't sas van Wijnegem 27. Deze brug is echt wel zwaar voor fietsers. Afdalen daarentegen, whiiiiiiiiii! 28. Richting Antwerpen. Over de brug in de verte loopt de Houtlaan. 29. Terug huiswaarts. 30. Spoedig komt ook een reportage van de Ruggeveldlaan, het stuk waar ook een trambaan komt.
pagina op antwerken.be met video's
Fotoserie tramverlenging Wijnegem
datum: 21 mei 2008
In deze reeks laat ik het toekomstige tracé zien van Tram 10 naar Wijnegem langs de August van de Wielelei en Turnhoutsebaan. Ook zit hier een stuk toekomstig tracé bij dat pas in Fase II van het tramproject gerealiseerd wordt.
Als je een reactie wilt plaatsen op een specifieke foto, quote deze dan aub niet, maar gebruik het nummer.
1. De bestaande eindpunt-keerlus van tram 10, Deurne-Schotensesteenweg. 2. 3. Blik staduitwaarts (richting Wijnegem) 4. We rijden verder, zicht stadinwaarts 5. Opnieuw staduitwaarts 6. Dit is een vn de vreselijkste kruispunten die ik ken... 7. Heelhuids overgestoken, oef 8. 9. Stadinwaarts zicht 10. We komen aan de Makro, op de voorgrond de inrit van het tankstation en de parking 11. Voorbarig zoals ze bij DLA zijn, hebben ze al een halte gewijd aan een nog te bouwen stelplaats. 12. De bestaande bushalte, waar het echt ontzettend druk kan zijn, en de mensen moeten dan in een reeds overvolle 41. ... bus gepropt worden...
En dit gebouwtje van het Wegendistrict wordt vervangen door de stelplaats. 13. Dit kruipunt is eveneens zeer dodelijk. 14. Stadinwaarts. 15. Het kruispunt op de voorgrond, het Wijnegem Shopping Center erachter. 16. Verder richting Wijnegem. 17. 18. 19. Ongeveer hier ergens komt de "voorlopige" eindhalte... 20. ...want vlak hierna versmalt de baan drastisch, welkom in de doodse dorpskom van Wijnegem. Op een paar gepensioneerden en automobilisten op doorrit is er hier geen volk op straat... 21. Hier zal de tram het hoogstwaarschijnlijk zonder vrije bedding moeten stellen. 22. de Markt. 6 dagen op 7 een kale parkeervlakte 23. 24. We naderen de brug. Dit ding drijft de ingenieurs van BAM tot wanhoop. Ze is veel te stijl voor een tram en de brug verlagen is taboe met het toenemende
scheepvaartverkeer met containers. 25. Nee, deze brug is geen GTI, ze maakt gewoon een bocht van bijna 90°. 26. 't sas van Wijnegem 27. Deze brug is echt wel zwaar voor fietsers. Afdalen daarentegen, whiiiiiiiiii! 28. Richting Antwerpen. Over de brug in de verte loopt de Houtlaan. 29. Terug huiswaarts. 30. Spoedig komt ook een reportage van de Ruggeveldlaan, het stuk waar ook een trambaan komt.
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Tramverlenging Wijnegem - Deel 2:
Huidige toestand Ruggeveldlaan (Tram 5)
In de middenberm van deze weg zal een vrije trambaan ontstaan.
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Dit is het Wim Saerensplein, het huidige eindpunt van tram 5. Deze keerlus
zal ook na de doortrekking blijven liggen. 9. 10. Weer richting kruispunt 11. 12. 13. 14. 15. Het kruispunt met de August van de Wielelei
Huidige toestand Ruggeveldlaan (Tram 5)
In de middenberm van deze weg zal een vrije trambaan ontstaan.
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Dit is het Wim Saerensplein, het huidige eindpunt van tram 5. Deze keerlus
zal ook na de doortrekking blijven liggen. 9. 10. Weer richting kruispunt 11. 12. 13. 14. 15. Het kruispunt met de August van de Wielelei
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Beeldverslag werf tramverlenging Brabo 1 Deurne-Wijnegem Fase 1; woensdag 07 april 2010
Huidig eindpunt Schotensesteenweg, wordt momenteel heraangelegd en opgenomen in de lijnverlenging.
1. 2. 3. 4. Tussen Schotensesteenweg en het kruispunt
5. 6. 7.
De Ruggeveldlaan, kant Wim Saerenplein, huidige terminus. Wordt binnen afzienbare tijd eveneens heraangelegd en opgenomen in de lijnverlenging.
8. Men is al bezig met het rooien van bomen... 9. Hier is men al wat verder gevorderd... 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.
We komen aan het kruispunt A. V/D Wielelei - Ruggeveldlaan. De kans bestaat dat gans dit 'kunstwerk' volgend jaar al terug volledig open moet, zonder dat er ooit één tram over heeft gereden...
20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.
Bedankt voor het kijken!
Huidig eindpunt Schotensesteenweg, wordt momenteel heraangelegd en opgenomen in de lijnverlenging.
1. 2. 3. 4. Tussen Schotensesteenweg en het kruispunt
5. 6. 7.
De Ruggeveldlaan, kant Wim Saerenplein, huidige terminus. Wordt binnen afzienbare tijd eveneens heraangelegd en opgenomen in de lijnverlenging.
8. Men is al bezig met het rooien van bomen... 9. Hier is men al wat verder gevorderd... 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.
We komen aan het kruispunt A. V/D Wielelei - Ruggeveldlaan. De kans bestaat dat gans dit 'kunstwerk' volgend jaar al terug volledig open moet, zonder dat er ooit één tram over heeft gereden...
20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.
Bedankt voor het kijken!
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
interessante reportage
Weet je toevallig ook of de tram naar boechout in de brabo-werken zit?
Weet je toevallig ook of de tram naar boechout in de brabo-werken zit?
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Wat zijn ze er dan van plan te doen? En de grote vraag: als het echt open moet, kon dit dan niet eerder plaats nemen?We komen aan het kruispunt A. V/D Wielelei - Ruggeveldlaan. De kans bestaat dat gans dit 'kunstwerk' volgend jaar al terug volledig open moet, zonder dat er ooit één tram over heeft gereden...
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
En bedankt....Trammist schreef:11. Voorbarig zoals ze bij DLA zijn, hebben ze al een halte gewijd aan een nog te bouwen stelplaats.
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Ja, die werf schiet naar verluidt ook goed op, als het mogen goed weer is zak ik eventjes af naar die werf.Shrek schreef:Weet je toevallig ook of de tram naar boechout in de brabo-werken zit?
En om precies te zijn: Wijnegem en Boechout zitten in het Brabo 1 (één) - project. Brabo2 bevat enkele andere verbindingen...
Voor het LIVAN 1 - project van De Lijn. Een verbinding Ruggeveldlaan - Florent Pauwelslei - Herentalsebaan - Premetro Zegel - PM Opera. En neen, dat kon niet eerder, want Brabo1 is een BAM-project uit het Masterplan Mobiliteit Antwerpen, en De Lijn moet het dan wel exploiteren, ze werken volledig afzonderlijk van BAM... een echt spinnenweb, je moet een raketingenieur zijn om de constructies in tramverlengingsland te begrijpen.Thomas schreef:Wat zijn ze er dan van plan te doen? En de grote vraag: als het echt open moet, kon dit dan niet eerder plaats nemen?
Oh, graag gedaan hoorthejay schreef: En bedankt....
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Hoi,
Trammist,
Van harte bedankt voor je interessante en mooie fotoreportages!!
Lukas
Trammist,
Van harte bedankt voor je interessante en mooie fotoreportages!!
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Ik kan me niet geweldig oriënteren in Antwerpen, maar de reportages zijn steeds boeiend. Bedankt, Trammist.
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
BRABO 1 DEURNE - WIJNEGEM FASE 1
di 22/06/2010
Ik ben dus dinsdag eventjes naar de infostand geweest van THV Silvius, maar ik heb daar meer verteld dan dingen te weten gekomen... Maar soit, ik ben er toch maar eens geweest.
Hieronder enkele plannen en visualisaties:
1. een plattegrond van de stelplaats (kan al eerder gepost zijn) 2. Eindpunt in Wijnegem 3. Niet Wijnegem, maar wel het eindpunt in Boechout 4. een visualisatie van de toekomstige situatie 5. De werf van de nieuwe stelplaats, in de verte ziet u het Makro grootwarenhuis. De foto is genomen vanaf het trapje van de werfkeet. 6. Nogmaals de werf. Dit keer aan de begane grond, aan de AvdW-lei. 7. De August van de Wielelei, stadinwaarts. De bomen en struiken zijn reeds verwijderd. 8. Hetzelfde zicht, staduitwaarts 9. De Ruggeveldlaan, richting Wim Saerensplein 10. Het kruispunt met de Schotensesteenweg 11. De aansluiting met een zijstraat die wordt vernieuwd. 12. Hier zijn de werken van fase 2 al aan de gang... 13. 14. 15. 16. De halte aan de Venneborglaan 17. Richt W. Saerens 18. 19. Opnieuw het kruispunt met de Schotensesteenweg 20. 21. De laatste foto van de Ruggeveldlaan... 22. Het kruispunt Ruggeveldlaan-Aug. van de Wielelei, volledig beschikbaar in alle richtingen vanaf 9 juli 23. 24. De bedding tussen het kruispunt en de oude terminus Schotensesteenweg (lijn 10) 25. Oude terminus Schotensesteenweg, aan de linkerkant het Prov. Inst. St.-Godelieve 26. Tussen al het grijs betongeweld toch nog een beetje groen... Ziezo, dat was het voorlopig. De volgende update is voor ergens na het bouwverlof. Eind augustus ofzo.
di 22/06/2010
Ik ben dus dinsdag eventjes naar de infostand geweest van THV Silvius, maar ik heb daar meer verteld dan dingen te weten gekomen... Maar soit, ik ben er toch maar eens geweest.
Hieronder enkele plannen en visualisaties:
1. een plattegrond van de stelplaats (kan al eerder gepost zijn) 2. Eindpunt in Wijnegem 3. Niet Wijnegem, maar wel het eindpunt in Boechout 4. een visualisatie van de toekomstige situatie 5. De werf van de nieuwe stelplaats, in de verte ziet u het Makro grootwarenhuis. De foto is genomen vanaf het trapje van de werfkeet. 6. Nogmaals de werf. Dit keer aan de begane grond, aan de AvdW-lei. 7. De August van de Wielelei, stadinwaarts. De bomen en struiken zijn reeds verwijderd. 8. Hetzelfde zicht, staduitwaarts 9. De Ruggeveldlaan, richting Wim Saerensplein 10. Het kruispunt met de Schotensesteenweg 11. De aansluiting met een zijstraat die wordt vernieuwd. 12. Hier zijn de werken van fase 2 al aan de gang... 13. 14. 15. 16. De halte aan de Venneborglaan 17. Richt W. Saerens 18. 19. Opnieuw het kruispunt met de Schotensesteenweg 20. 21. De laatste foto van de Ruggeveldlaan... 22. Het kruispunt Ruggeveldlaan-Aug. van de Wielelei, volledig beschikbaar in alle richtingen vanaf 9 juli 23. 24. De bedding tussen het kruispunt en de oude terminus Schotensesteenweg (lijn 10) 25. Oude terminus Schotensesteenweg, aan de linkerkant het Prov. Inst. St.-Godelieve 26. Tussen al het grijs betongeweld toch nog een beetje groen... Ziezo, dat was het voorlopig. De volgende update is voor ergens na het bouwverlof. Eind augustus ofzo.
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Mooie reportage
Even ter info, de oude keerlus van lijn 10 te Deurne blijft nog zeker 2 jaar liggen en in gebruik.
Even ter info, de oude keerlus van lijn 10 te Deurne blijft nog zeker 2 jaar liggen en in gebruik.
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
Het is dus best mogelijk dat die keerlus daarna verdwijnt?
Dat hebben ze van lijn 3 ook gedaan toen deze werd verlengd naar de Fortsesteenweg, de oude keerlus aan de Victor Roosensplein hebben ze ook gesuprimeerd.
Dat hebben ze van lijn 3 ook gedaan toen deze werd verlengd naar de Fortsesteenweg, de oude keerlus aan de Victor Roosensplein hebben ze ook gesuprimeerd.