Staking Frankrijk

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nighttrain

Re: Staking Frankrijk

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:En krijgen jullie nu minder goederentreinen ( Stobart, Ford) door de tunnel of valt dat mee ?
Nu weet ik echt niet of die gesleept worden door Europorte of eurocargorail.
Dinsdag eens vragen.Want in het controle centrum en op de grafieken weten we niet welke operator zit achter de 4XXX treinen in detail.

Maar de laatste weken zijn alle geplande goederentreinen (10 tot 14 per dag) gereden.
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:
dentheo schreef:En krijgen jullie nu minder goederentreinen ( Stobart, Ford) door de tunnel of valt dat mee ?

Maar de laatste weken zijn alle geplande goederentreinen (10 tot 14 per dag) gereden.
In england EWS in Frankrijk ???

Toch eigenaardig dat na 10 dagen staking de goederentreinen nog rijden..gek soort stakingen bij de SNCF.
Of staakt men vooral in het méditeranée ?
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje

Bericht door groentje »

Het vakbondslandschap is niet te vergelijken met België. Ik heb niet gevolgd wie nu aan het staken is, maar het is heel goed mogelijk dat het een vrij kleine vakbond is, met weinig aanhang. En dan vallen de gevolgen al bij al nog goed mee. Sowieso ligt zelden heel de SNCF plat, omdat de vakbonden die bij het rijdend personeel sterk staan, andere zijn dan de vakbonden bij het seinhuispersoneel.
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef:

In england EWS in Frankrijk ???

Toch eigenaardig dat na 10 dagen staking de goederentreinen nog rijden..gek soort stakingen bij de SNCF.
Of staakt men vooral in het méditeranée ?
In frankrijk ECR (DB)
De seinhuizen zittten onder RFF dus hebben in principe niets te zien met de SNCF. Toch is er een overdracht van competenties tussen SNCF en RFF .MAW RFF betaalt de SNCF voor de dienstverlening door hun seingevers en ander infrastructuur gebonden personneel.
nighttrain

groentje schreef:Het vakbondslandschap is niet te vergelijken met België. Ik heb niet gevolgd wie nu aan het staken is, maar het is heel goed mogelijk dat het een vrij kleine vakbond is, met weinig aanhang. En dan vallen de gevolgen al bij al nog goed mee. Sowieso ligt zelden heel de SNCF plat, omdat de vakbonden die bij het rijdend personeel sterk staan, andere zijn dan de vakbonden bij het seinhuispersoneel.
Het zijn de CGT en SUD die aan het staken zijn . Dus CGT cheminots en SUD-rail, welke tot de grootste vakbonden behoren in die openbare sector. je mag ook niet vergeten dat er sinds januari een wet van kracht is die een "service minimum" garandeert aan de gebruikers. Deze wet onderscheid de types van transport en de tijdstippen waarop wat het minimum is bv het aantal TGV,TER ,Corails enz alsook tussen 60 en 9 , 9 en 16 uur enz.
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef: Het zijn de CGT en SUD die aan het staken zijn . Dus CGT cheminots en SUD-rail, welke tot de grootste vakbonden behoren in die openbare sector. je mag ook niet vergeten dat er sinds januari een wet van kracht is die een "service minimum" garandeert aan de gebruikers. Deze wet onderscheid de types van transport en de tijdstippen waarop wat het minimum is bv het aantal TGV,TER ,Corails enz alsook tussen 60 en 9 , 9 en 16 uur enz.
Het voornaamste voordeel van die minimum service zou wel eens kunnen zijn dat de seinhuizen funktioneel moeten blijven....ze kunnen de zaak niet sluiten en iets gaan drinken..

Op die manier kunnen er nog treinen rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef: Het zijn de CGT en SUD die aan het staken zijn . Dus CGT cheminots en SUD-rail, welke tot de grootste vakbonden behoren in die openbare sector. je mag ook niet vergeten dat er sinds januari een wet van kracht is die een "service minimum" garandeert aan de gebruikers. Deze wet onderscheid de types van transport en de tijdstippen waarop wat het minimum is bv het aantal TGV,TER ,Corails enz alsook tussen 60 en 9 , 9 en 16 uur enz.
Het voornaamste voordeel van die minimum service zou wel eens kunnen zijn dat de seinhuizen funktioneel moeten blijven....ze kunnen de zaak niet sluiten en iets gaan drinken..

Op die manier kunnen er nog treinen rijden.
theo zoals ika l zei in mijn voorgaande posts , de seinhuizen staken niet ,die zijn van RFF!.
Het zijn de treinbestuurders en controle personneel die staken.
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:
theo zoals ika l zei in mijn voorgaande posts , de seinhuizen staken niet ,die zijn van RFF!.

Het akkoord over de minimum service heeft wel als consequentie dat de seinhuizen bediend moeten blijven, anders stort de minimum service in...
(indirect heeft men daarmee de seinhuizen verboden van te staken ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef:

Het akkoord over de minimum service heeft wel als consequentie dat de seinhuizen bediend moeten blijven, anders stort de minimum service in...
(indirect heeft men daarmee de seinhuizen verboden van te staken ?)
Theo het is het personneel van de SNCF die staakt , niet RFF. SNCF seingevers worden betaald van RFF via SNCF.En worden als dusdanig aanzien als RFF.En zijzelf zijn daar gelukkig mee.
Als deze mensen die werken voor de RFF willen staken kunnen ze dat, maar dan is het RFF die staakt en niet SNCF.
Dus het stakingrecht is niet ingeperkt want er zijn altijd mensen die willen werken en die niet akkoord zijn met de syndicaten.
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef: TSNCF seingevers worden betaald van RFF via SNCF.En worden als dusdanig aanzien als RFF.En zijzelf zijn daar gelukkig mee.Als deze mensen die werken voor de RFF willen staken kunnen ze dat, maar dan is het RFF die staakt en niet SNCF.
????
Die mensen hebben toch nog altijd een arbeidskontrakt van SNCF neem ik aan, dat was volgens mij ook het doel van die constructie. (ook in Belgie)
Zij waren en zijn SNCF personeel en als SNCF personeel staakt kan RFF dus platvallen.

Maar ja er rijdt nog heel wat, dus dat is ok. :P :wink:
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef: TSNCF seingevers worden betaald van RFF via SNCF.En worden als dusdanig aanzien als RFF.En zijzelf zijn daar gelukkig mee.Als deze mensen die werken voor de RFF willen staken kunnen ze dat, maar dan is het RFF die staakt en niet SNCF.
????
Die mensen hebben toch nog altijd een arbeidskontrakt van SNCF neem ik aan, dat was volgens mij ook het doel van die constructie. (ook in Belgie)
Zij waren en zijn SNCF personeel en als SNCF personeel staakt kan RFF dus platvallen.

Maar ja er rijdt nog heel wat, dus dat is ok. :P :wink:
Vandaag staken ze bij de "SNCF" voor de problemen die zich zouden kunen voordoen in de toekomst bij "FRET" alsook bij "voyageurs" enz enz door de privatisering; Dus er word niet geraakt aan hun statuut of andere voordelen!Er worden enkel minder personen vervangen.. Dus de "onderaannemers " van RFF hebben geen problemen daar hun statuut (nooit in gevaar ) of iets veranderd alsook geen mindere tewerkstelling.
dentheo

Bericht door dentheo »

Klopt het ? heeft Eurostar 20 extra slots per dag gevraagd ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

dentheo schreef:Klopt het ? heeft Eurostar 20 extra slots per dag gevraagd ?
morgen bevesteging.
Normaal hebben ze die al , maar werden niet opgenomen.
Ze waren al begonnen vorige week donderdag en vrijdag.
Plaats reactie