Hallo,
Commerciële en historische activiteiten mag je gewoon niet mengen...
De organisatie, kosten en tarieven zijn voor beide activiteiten anders. Daarenboven mag heden ten dage enkel de NMBS binnenlands reizigersvervoer organiseren.
Groeten,
Joris De Mol
Heropening Lijn 52 Puurs-Dendermonde?
Re: ttb map 3 (stations en halten)
@jan_olieslagers : I.v.m. de slagbomen, ik had enkel het SDP traject even voor ogen.
@stoomlok & jan_olieslagers : Stel dat SDP de pendeldienst zou verzorgen, dan zal men de MW4302 zwaar belasten in haar oude dagen, zeker als er extra zitplaatsen zouden nodig zijn d.m.v. een bijwagen, vergeet niet dat een 43 slechts 1 aangedreven as heeft voor het hele voertuigen.
Andere voertuigen voor z'n pendeldienst heeft men niet opvoorraad !

? ? ? Pendeltrein Dendermonde - Puurs ? ? ?
Daarbij komt nog het personeel dat men nodig heeft, 2 man ( m/v ), en alle medewerkers zijn vrijwilligers en hebben buiten hun hobby ook nog werk of school.
En om aparte "goedkope" kaartjes te verkopen zou opzich niet slecht zijn, mits het voor het traject Dendermonde - Puurs zou gaan, maar de gewone reiziger wenst voor 1 treinrit geen 2 verschillende kaartjes te moeten aanschaffen, hier in Holland heeft men alweer een klein probleem gezien er meedere vervoerders rijden zoals Veolia, Syntus e.d., met sommige kaartjes van de ene vervoerder mag je weer niet met een andere vervoerder mee, dus weer opnieuw een kaartje kopen, 1 simpel tarief waarmee je met alle vervoerders mee kunt is beter.
De e.v.t. inkomsten kunnen natuurlijk in enkele van hun projecten gestopt worden, MAAR, het lopend onderhouden aan de baan, het e.v.t. materieel dat de pendeldienst uitvoerd zullen waarschijnlijk meer kosten als de opbrengsten.
En een gemengde exploitatie lijkt mij in praktijk niet echt handig !

Persoonlijk zou ik een buslijn langs het traject lijn 52 laten lopen, waar b.v. gratis vervoer tijdens de spitsuren wordt aangeboden, een kleine reden om het blik-op-wielen eens te laten staan
Groetjes uit Rotterdam,
Cor
@stoomlok & jan_olieslagers : Stel dat SDP de pendeldienst zou verzorgen, dan zal men de MW4302 zwaar belasten in haar oude dagen, zeker als er extra zitplaatsen zouden nodig zijn d.m.v. een bijwagen, vergeet niet dat een 43 slechts 1 aangedreven as heeft voor het hele voertuigen.
Andere voertuigen voor z'n pendeldienst heeft men niet opvoorraad !

? ? ? Pendeltrein Dendermonde - Puurs ? ? ?
Daarbij komt nog het personeel dat men nodig heeft, 2 man ( m/v ), en alle medewerkers zijn vrijwilligers en hebben buiten hun hobby ook nog werk of school.
En om aparte "goedkope" kaartjes te verkopen zou opzich niet slecht zijn, mits het voor het traject Dendermonde - Puurs zou gaan, maar de gewone reiziger wenst voor 1 treinrit geen 2 verschillende kaartjes te moeten aanschaffen, hier in Holland heeft men alweer een klein probleem gezien er meedere vervoerders rijden zoals Veolia, Syntus e.d., met sommige kaartjes van de ene vervoerder mag je weer niet met een andere vervoerder mee, dus weer opnieuw een kaartje kopen, 1 simpel tarief waarmee je met alle vervoerders mee kunt is beter.
De e.v.t. inkomsten kunnen natuurlijk in enkele van hun projecten gestopt worden, MAAR, het lopend onderhouden aan de baan, het e.v.t. materieel dat de pendeldienst uitvoerd zullen waarschijnlijk meer kosten als de opbrengsten.
En een gemengde exploitatie lijkt mij in praktijk niet echt handig !

Persoonlijk zou ik een buslijn langs het traject lijn 52 laten lopen, waar b.v. gratis vervoer tijdens de spitsuren wordt aangeboden, een kleine reden om het blik-op-wielen eens te laten staan

Groetjes uit Rotterdam,
Cor
Re: ttb map 3 (stations en halten)
Vedere foto's van de motorwagen 41 op de lijn Puurs-Dendermonde kan je hier vinden op hun site
http://www.stoomtrein.be/index.php?Item ... temId=7191
Groetjes,
S.
http://www.stoomtrein.be/index.php?Item ... temId=7191
Groetjes,
S.




Re: Heropening Lijn 52 Puurs-Dendermonde?
niet te vergeten de regels rond de brevetten van personeel en dergelijke zaken meer die op een lijn die als museumlijn wordt uitgebaat niet nodig is.jan_olieslagers schreef:Het lijkt me dat de voorschriften, o.a. inzake veiligheid, een pak strenger liggen voor regelmatige commerciële uitbating dan voor de huidige recreatieve exploitatie. Ik kan me moeilijk inbeelden dat SDP deze kost en inspanning zou kunnen bijeenbrengen - en vraag me af of ze het er zouden kunnen uithalen. De scheiding tussen commercieel en recreatief is groter dan men zou denken!
NB regelmatig heen-en-weer rijden heet in het Nederlands een PENDELdienst
Re: Heropening Lijn 52 Puurs-Dendermonde?
Het spoor op de lijn zal waarschijnlijk volledig vernieuwd moeten worden. Gezien de lijn ooit dubbelsporig was, is er plaats voor twee sporen: kan men dan niet het oude spoor voor SDP gebruik bewaren en een nieuw spoor aanleggen ernaast voor de NMBS? Het SDP spoor zou dan vanzelfsprekend moeten voorzien worden van aansturing voor de overwegen.
(Gesteld dat hiervoor financiële middelen zouden beschikbaar zijn natuurlijk, de vraag is louter technisch gesteld).
(Gesteld dat hiervoor financiële middelen zouden beschikbaar zijn natuurlijk, de vraag is louter technisch gesteld).