Eurostar
Eurostar
Kanaaltunnel even dicht door vals alarm
15 mei 2010
Het treinverkeer in de Kanaaltunnel is vanochtend even stil komen te liggen nadat een alarm door onbekende oorzaak afging. De waarschuwing klonk toen een goederentrein door de tunnel reed. Daarop werd meteen al het treinverkeer stilgelegd en alle mensen geëvacueerd. Een passagierstrein die al in de tunnel was, werd teruggereden naar Engeland.
Nadere inspectie wees uit dat er geen brand was geweest in de tunnel. Wat het alarm dan veroorzaakte, is niet bekend. Intussen is het treinverkeer weer opgestart, maar vervoerder Eurostar vreest dat er vandaag nog veel vertraging zal zijn door het incident.
Bron: NOS
15 mei 2010
Het treinverkeer in de Kanaaltunnel is vanochtend even stil komen te liggen nadat een alarm door onbekende oorzaak afging. De waarschuwing klonk toen een goederentrein door de tunnel reed. Daarop werd meteen al het treinverkeer stilgelegd en alle mensen geëvacueerd. Een passagierstrein die al in de tunnel was, werd teruggereden naar Engeland.
Nadere inspectie wees uit dat er geen brand was geweest in de tunnel. Wat het alarm dan veroorzaakte, is niet bekend. Intussen is het treinverkeer weer opgestart, maar vervoerder Eurostar vreest dat er vandaag nog veel vertraging zal zijn door het incident.
Bron: NOS
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
in feite was het geen vals alarm.bobke schreef:Kanaaltunnel even dicht door vals alarm
15 mei 2010
Het treinverkeer in de Kanaaltunnel is vanochtend even stil komen te liggen nadat een alarm door onbekende oorzaak afging. De waarschuwing klonk toen een goederentrein door de tunnel reed. Daarop werd meteen al het treinverkeer stilgelegd en alle mensen geëvacueerd. Een passagierstrein die al in de tunnel was, werd teruggereden naar Engeland.
Nadere inspectie wees uit dat er geen brand was geweest in de tunnel. Wat het alarm dan veroorzaakte, is niet bekend. Intussen is het treinverkeer weer opgestart, maar vervoerder Eurostar vreest dat er vandaag nog veel vertraging zal zijn door het incident.
Bron: NOS
Er was een felle rookontwilleming door een niet geloste rem op een vrachtwagentrein.
Veel ongemak maar geen erg.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Extra Eurostars naar Parijs wegens aswolk
maandag 17 mei 2010
Dit artikel zit in dossier: Vulkaanuitbarsting IJsland
Extra Eurostars naar Parijs wegens aswolk
Zaterdag werd de Eurostar nog gehinderd door een kleine brand in de kanaaltunnel, maandag profiteerd de Eurostar door de nieuwe problemen alsgevolg van de aswolk van de Ijslandse vulkaan. Tussen Londen en Parijs worden in beide richtingen twee extra ritten toegevoegd.
Tussen Londen en Brussel worden vooralsnog geen extra Eurostar ritten toegevoegd. Een woordvoerder laat weten dat de situatie wel nauwlettend gevolgd wordt.
Het is nu net een maand geleden dat in Nederland voor het eerst hinder werd ondervonden van een aswolk. Van donderdagmiddag 15 april tot en met maandagavond 19 april was er nauwelijks luchtverkeer boven Nederland mogelijk. Eurostar heeft tussen 15 en 25 aril zo´n 100.000 zitplaatsen extra verkocht.
Maandagmorgen 17 mei moest het vliegverkeer van en naar Schiphol opnieuw tot stilstand komen. Ook rond Londen werd er enkele uren niet gevlogen, maar kon in de loop van de ochtend het vliegverkeer met beperkingen worden hervat. Mogelijk wordt het vliegverkeer vanaf Schiphol weer vanaf 14:00 uur hervat.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... olk-142542
maandag 17 mei 2010
Dit artikel zit in dossier: Vulkaanuitbarsting IJsland
Extra Eurostars naar Parijs wegens aswolk
Zaterdag werd de Eurostar nog gehinderd door een kleine brand in de kanaaltunnel, maandag profiteerd de Eurostar door de nieuwe problemen alsgevolg van de aswolk van de Ijslandse vulkaan. Tussen Londen en Parijs worden in beide richtingen twee extra ritten toegevoegd.
Tussen Londen en Brussel worden vooralsnog geen extra Eurostar ritten toegevoegd. Een woordvoerder laat weten dat de situatie wel nauwlettend gevolgd wordt.
Het is nu net een maand geleden dat in Nederland voor het eerst hinder werd ondervonden van een aswolk. Van donderdagmiddag 15 april tot en met maandagavond 19 april was er nauwelijks luchtverkeer boven Nederland mogelijk. Eurostar heeft tussen 15 en 25 aril zo´n 100.000 zitplaatsen extra verkocht.
Maandagmorgen 17 mei moest het vliegverkeer van en naar Schiphol opnieuw tot stilstand komen. Ook rond Londen werd er enkele uren niet gevlogen, maar kon in de loop van de ochtend het vliegverkeer met beperkingen worden hervat. Mogelijk wordt het vliegverkeer vanaf Schiphol weer vanaf 14:00 uur hervat.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... olk-142542
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
voor alle duidelijkheid: er is nooit brand geweest wel rookdetektie.bobke schreef:Extra Eurostars naar Parijs wegens aswolk
maandag 17 mei 2010
Dit artikel zit in dossier: Vulkaanuitbarsting IJsland
Extra Eurostars naar Parijs wegens aswolk
Zaterdag werd de Eurostar nog gehinderd door een kleine brand in de kanaaltunnel, maandag profiteerd de Eurostar door de nieuwe problemen alsgevolg van de aswolk van de Ijslandse vulkaan. Tussen Londen en Parijs worden in beide richtingen twee extra ritten toegevoegd.
Tussen Londen en Brussel worden vooralsnog geen extra Eurostar ritten toegevoegd. Een woordvoerder laat weten dat de situatie wel nauwlettend gevolgd wordt.
Het is nu net een maand geleden dat in Nederland voor het eerst hinder werd ondervonden van een aswolk. Van donderdagmiddag 15 april tot en met maandagavond 19 april was er nauwelijks luchtverkeer boven Nederland mogelijk. Eurostar heeft tussen 15 en 25 aril zo´n 100.000 zitplaatsen extra verkocht.
Maandagmorgen 17 mei moest het vliegverkeer van en naar Schiphol opnieuw tot stilstand komen. Ook rond Londen werd er enkele uren niet gevlogen, maar kon in de loop van de ochtend het vliegverkeer met beperkingen worden hervat. Mogelijk wordt het vliegverkeer vanaf Schiphol weer vanaf 14:00 uur hervat.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... olk-142542
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Zoals steeds met de pers: de waarheid ligt in het midden.nighttrain schreef: voor alle duidelijkheid: er is nooit brand geweest wel rookdetektie.
De één zegt dat er brand was, de ander vals alarm, dus blijkt het om rookontwikkeling te gaan.
Iedereen weet dat op zo'n moment de veiligheidsprocedures gestart worden als was het een brand, maar na controle kan alles een beetje sneller vrijgegeven worden

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Hoe moeten die truckers hun trucks dan eigenlijk stilzetten op de trein als ze geen handrem mogen gebruiken? In een versnelling zetten?
Of worden die trucks op een andere manier op hun plaats gehouden?
Greetings,
Glodenox
Of worden die trucks op een andere manier op hun plaats gehouden?
Greetings,
Glodenox
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Waar staat het dat ze hun handrem niet mogen gebruiken??Glodenox schreef:Hoe moeten die truckers hun trucks dan eigenlijk stilzetten op de trein als ze geen handrem mogen gebruiken? In een versnelling zetten?
Of worden die trucks op een andere manier op hun plaats gehouden?
Greetings,
Glodenox
iedere wagen (personen wagen en bus) en de trucks moeten hun handrem en versnelling opzetten. De vrachtwagens en bussen worden nog eens extra gechokt om verplaatsingen bij noodremmingen te voorkomen!
Dus betreffende de andere posts , het was geen vals alarm er was wel degelijk rookontwikkeling maar zonder vuur.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dan snap ik niet hoe sommige trucks hun remmen oververhit geraken en zelfs een brand veroorzaken...
Greetings,
Glodenox
Greetings,
Glodenox
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Het ging niet om een vrachtwagen rem. Die vrachtwagens staan trouwens stil, hoe kunnen hun remmen dan oververhit geraken...Glodenox schreef:Dan snap ik niet hoe sommige trucks hun remmen oververhit geraken en zelfs een brand veroorzaken...
Echter de trein zelf heeft ook remmen, en een van die remmen was dus niet gelost...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Wel zowel het ene als het andere is juist en kan gebeuren.K V B schreef:Het ging niet om een vrachtwagen rem. Die vrachtwagens staan trouwens stil, hoe kunnen hun remmen dan oververhit geraken...Glodenox schreef:Dan snap ik niet hoe sommige trucks hun remmen oververhit geraken en zelfs een brand veroorzaken...
Echter de trein zelf heeft ook remmen, en een van die remmen was dus niet gelost...
Maar terug zaterdag laatstleden was het de rem van een treinwagon die niet gelost was en dus oververhitte.
Maar om het risico van verhitte remmen op vrachtwagens tot nul te herleiden, worden voor het aan boord gaan van de vrachtwagens de temperatuur genomen van de remmen van de vrachtwage zelf en ook de wielas.Indien boven een bepaalde grens word hij niet geladen en gerecycleerd tot temp OK.
Als ook andere punten worden geverifieerd in de cabine bv de verwarmingstoestellen en de gasoildop op de reservoir. ook de frigo van de lading wordt afgeschakeld.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Aah, dat verklaart veel. Mja, als de rem van een wagon half aan blijft of volledig aan blijft is het maar logisch dat er rookontwikkeling of brand kan ontstaan.
Greetings,
Glodenox
Greetings,
Glodenox
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik begrijp dat koelinstallaties een zeker risico inhouden, maar is bvb. bedorven voedsel ook geen risico voor de gezondheid? Of zijn die vrachtwagens voldoende geïsoleerd en kunnen die gemakkelijk zonder extra koeling de reistijd overbruggen?nighttrain schreef:ook de frigo van de lading wordt afgeschakeld.
Gebeurd dat ook met bvb. koelcontainers of frigo's in een mobilhome die door de tunnel moeten?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Die zijn voldoende geisoleerd om 2 uur zonder opening een bepaalde temperatuur aan te houden. Die testen zijn gedaan.kika schreef:Ik begrijp dat koelinstallaties een zeker risico inhouden, maar is bvb. bedorven voedsel ook geen risico voor de gezondheid? Of zijn die vrachtwagens voldoende geïsoleerd en kunnen die gemakkelijk zonder extra koeling de reistijd overbruggen?nighttrain schreef:ook de frigo van de lading wordt afgeschakeld.
Gebeurd dat ook met bvb. koelcontainers of frigo's in een mobilhome die door de tunnel moeten?
In het begin was het voorzien dat er een kabel zou gegeven worden aan de chauffeur om deze aan te koppelen op een stopkontakt in iedere HGV wagon. Die installaties en kabels bestaan nog maar zijn niet gebruikt. Dit behoorde toe aan het domein van de dromers bij de ontwikkeling van het rollend materiaal , zoals zoveel andere gadgets die nooit zijn gebruikt.En die heeel veel geld hebben gekost.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Eurostar en Thalys vertraagd door kabeldiefstal
De hogesnelheidstreinen van Eurostar en Thalys tussen Brussel, Parijs en Londen ondervinden zaterdag hinder als gevolg van een kabeldiefstal. Er zijn vertragingen van één tot twee uur.
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Een tiental treinen met passagiers aan boord waren gedurende een uur geblokkeerd. Daarna had het verkeer nog af te rekenen met vertragingen. Het duurt wellicht tot zondagochtend voor alles weer normaal verloopt.
De oorzaak is een defect aan de signalisatie na een kabeldiefstal.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100522_065
De hogesnelheidstreinen van Eurostar en Thalys tussen Brussel, Parijs en Londen ondervinden zaterdag hinder als gevolg van een kabeldiefstal. Er zijn vertragingen van één tot twee uur.
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Een tiental treinen met passagiers aan boord waren gedurende een uur geblokkeerd. Daarna had het verkeer nog af te rekenen met vertragingen. Het duurt wellicht tot zondagochtend voor alles weer normaal verloopt.
De oorzaak is een defect aan de signalisatie na een kabeldiefstal.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100522_065