daad van kwaadwilligheid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: daad van kwaadwilligheid

Bericht door Kristofke »

Ach ik heb zelfs al eens iemand van TC aan de lijn gehad toen ik vroeg of een bepaalde trein nog ging rijden of niet (al twintig minuten vertraging tov vertrekuur), en die zei "is die dan nog niet gepasseerd?" waarop ik zei "euh nee..." waarop hij "wacht é" en de telefoon rommelde wat en ik hoorde de man zeggen tegen iemand anders "verdoemme zo kan ik hier nie werken hé", even later tegen mij "we weten niet waar die trein zit, we bellen terug als we weten waar hij zit"

ja schrijnend maar op dat moment ook tegelijk grappig.

intussen ken ik de taal van TC:

"ja die gaat wel rijden" -> lees: over vijf minuten is die afgeschaft (kans is groot dat we daar niet voor bellen, u zal het wel merken over tien minuten, of als u ons nog eens belt dan kunnen we zeggen "oh maar die is al lang afgeschaft hé"

"wegens problemen hebben de treinen 5 a 10 minuten vertraging" (de leuke IRT mails) -> lees: de treinen hebben gemiddeld 30 a 45 minuten vertraging en er zullen er een hoop afgeschaft zijn

intern mag er naar mijn mening niet zo positief geschat worden, extern tot daar aan toe. Maar als ik de woordvoerder van Infrabel vorige week vrijdag met de staking dat er maar 5 treinen afgeschaft waren... terwijl ik goed weet omdat ik die dag gewerkt heb dat een bepaalde cityrail reeks de gehele dag misschien 2 keer gereden heeft (en dus 18 keer niet) dan kan ik mij daar bijzonder boos in maken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: daad van kwaadwilligheid

Bericht door Steven »

die woordvoerder zal eerder een talenknobbel hebben dan een wiskundige knobbel naar alle waarschijnlijkheid :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pietje

Re: daad van kwaadwilligheid

Bericht door pietje »

Kristofke schreef: Elke extra stop is een factuur richting de NMBS. Dat TC (Infrabel dus) zelf zal gaan bepalen waar een trein extra zal stoppen is als gratuit facturen kunnen schrijven aan de NMBS. En dat kan natuurlijk niet.
Geldt dit ook als er een deel van de infra onvoorzien niet beschikbaar is?
In zo'n geval komt Infrabel toch zijn verplichtingen niet na en kan de NMBS op haar beurt een factuur sturen wegens de geleden schade of als alternatief iets anders voorstellen ?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: daad van kwaadwilligheid

Bericht door Kristofke »

Goede vraag, heb ik geen antwoord voor.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: daad van kwaadwilligheid

Bericht door markske »

Er moet steeds iemand opdraaien voor de opgelopen vertraging, indien dit ten gevolge een storing van de infrastructuur is zal Infrabel hiervoor moeten betalen.

RDV vraagt aan TC of er een uitzonderlijke stilstand mag voorgeschreven worden TC en enkel TC kan deze toelating geven !!!

RDV mag wel bellen met zijn bestuurders (wel af te raden). Ik weet het nummer van het ARE niet meer juist maar dat vind ik wel terug.
stefke

Re: daad van kwaadwilligheid

Bericht door stefke »

stefke schreef:ik heb er kunnen van genieten in Lichtervelde
alles wat er passeerde heb ik gefotografeerd
en er zaten mega cool foto's bij
een paar foto's van de omleiding staan op me facebook
Plaats reactie