Is dat onze zwaarste Cargo ?Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Zwaarste Cargo ?
Zwaarste Cargo ?
Uit engelse publicatie
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Zwaarste Cargo ?
Is de kolentrein Zandvliet-Leuven (en daarna verder richting frankrijk) ook niet iets van een 4000t?
Re: Zwaarste Cargo ?
De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....dentheo schreef:Uit engelse publicatieIs dat onze zwaarste Cargo ?Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Re: Zwaarste Cargo ?
Ik neem aan dat bij het starten de traxx weet dat ze met twee zijn ?
En automatisch beperkte trekkracht om de koppeling te sparen ?
En automatisch beperkte trekkracht om de koppeling te sparen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Zwaarste Cargo ?
Het 3000v gedeelte of het 15kv gedeelte? Voor het 15kV stuk is er geen nieuw onderstation gebouwd, men is er dus vanuit gegaan dat het bestaande onderstation van aken genoeg vermogen levert om alle treinen tot op het viaduct te kunnen laten rijden.Speedy schreef: De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....
Re: Zwaarste Cargo ?
Vooral dan het 3000v gedeelte. Omdat dit gevoeliger is voor vermogenverlies. 200V spanningsval bij 3000V is veel erger dan hetzelfde bij 15000V.
Re: Zwaarste Cargo ?
Dit is dan ook logisch te verklaren, daar de maximum last tussen Visé en Montzen 1800t is voor één TRAXX, dus in treinschakeling 3600t!Speedy schreef:De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....dentheo schreef:Uit engelse publicatieIs dat onze zwaarste Cargo ?Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Re: Zwaarste Cargo ?
Maximum laast voor 1 Traxx : 2000Tonnen (2150 zonder Problem
)
De problem met de spanning tussen Visé en Montzen : Tijdens de werken in de tunnel "de la Galoppe" de bovenleiding is gevoed door de onderstation van Visé tot Remersdael
Geen Treekracht vermindering in TS maar de stroomverbruik is controleerd (max. +/- 2500AMP).
Onder 15kV : Full Power

De problem met de spanning tussen Visé en Montzen : Tijdens de werken in de tunnel "de la Galoppe" de bovenleiding is gevoed door de onderstation van Visé tot Remersdael
Geen Treekracht vermindering in TS maar de stroomverbruik is controleerd (max. +/- 2500AMP).
Onder 15kV : Full Power

Re: Zwaarste Cargo ?
Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
Re: Zwaarste Cargo ?
De maximale belasting mag niet worden gekend door de machinists maar de Visé Montzen max. belasting is niet een geheim.Steven schreef:Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
Vanaf het begin met de Traxx, de maximale belastingen waren dezelfde als met de HLE 20, dan is dat naar boven verhogen worden.
Mal zien in slecht seizoen, verbruik van zand ++++
Re: Zwaarste Cargo ?
Klopt volledig. Was eerst 1800T maar is nu 2000T max.junior schreef:De maximale belasting mag niet worden gekend door de machinists maar de Visé Montzen max. belasting is niet een geheim.Steven schreef:Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
Vanaf het begin met de Traxx, de maximale belastingen waren dezelfde als met de HLE 20, dan is dat naar boven verhogen worden.
Mal zien in slecht seizoen, verbruik van zand ++++