Stations in Melsbroek en Steenokkerzeel
-
Stations in Melsbroek en Steenokkerzeel
Eerder toevallig volgde ik de dienstregeling van lijn 651 op www.delijn.be. Deze blijkt te stoppen aan "Melsbroek oud station" en "Steenokkerzeel oud station" maar ik vind zo direct niks terug van treinspoor in deze buurt. Of betreft dit staties van den boerentram oftewel de buurtspoorweg?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Stations in Melsbroek en Steenokkerzeel
Correct: er zijn wel meer buslijnen met haltenamen die verwijzen naar de goeie oude tijd. Soms is het gewoon ook station of zelfs wissel!jan_olieslagers schreef:Eerder toevallig volgde ik de dienstregeling van lijn 651 op http://www.delijn.be. Deze blijkt te stoppen aan "Melsbroek oud station" en "Steenokkerzeel oud station" maar ik vind zo direct niks terug van treinspoor in deze buurt. Of betreft dit staties van den boerentram oftewel de buurtspoorweg?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
Dat is nog van de oude tramlijnen die hier vroeger passeerden tussen Brussel en Haacht, daarmee dat je hier veel "oud station" tegenkomt, heb je in Kampenhout en Berg ook nog 

Idem in Sint-Pieters-Leeuw, heb ik gemerkt, waar er ook een halte 'Oud Station' te vinden is.
Wat TrainzDr3ver klopt helemaal: vaak gaat het om verwijzingen naar oude buurtspoorlijnen en niet alleen verdwenen normaalspoorlijnen. Voorbeelden te over, zoals langs de tramlijn Leuven-Vossem-Brussel:
Bertem Oud Station
Leefdaal Oud Station
Vossem Oud Station
Sterrebeek Oud Station
...
mvg,
JJN
Bertem Oud Station
Leefdaal Oud Station
Vossem Oud Station
Sterrebeek Oud Station
...
mvg,
JJN
De Stationsstraat te Wolvertem is ook zo ontstaan, het oude stationsgebouw staat er zelfs nog maar heeft een totaal andere functie gekregen in dienst van de gemeente.
-
En wat je ook nog vaak tegenkomt, die oude tramstelplaatsen worden nu gebruikt als busstelplaatsen, vooral diegene die naast een station gelegen zijn