Gratis OV de lijn in Hasselt

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

gratis OV in hasselt, eerlijk?

Ja, het is eerlijk
8
20%
Nee, Antwerpen, Gent en Brussel zouden dit zeker ook moeten hebben.
3
7%
Nee, iedereen heeft dan eigenlijk recht op gratis OV in een stad.
12
29%
Nee, afschaffen die handel, het is niets anders dan een oneerlijk idee om te stunten voor bep. politieke partijen.
18
44%

Totaal aantal stemmen: 41

apestaart

Re: Gratis OV de lijn in Hasselt

Bericht door apestaart »

Kristofke schreef:
het OV op zich in Vlaanderen is al spotgoedkoop, de ticketprijs voor +3 zones kan al tegen 1,60 euro, dat is geen geld

(we zwijgen wél over het deel belastingen die onrechtstreeks dat ticket meebetalen, maar goed)

voorbeeld: Antwerpen-Centraal <-> Turnhout kost met de trein heen-terug 14 euro, met de bus is dat 3,20 euro
Met de bus doe je er ook langer om die afstand te overbruggen, terwijl met de trein vlugger
ter bestemming bent maar het is dan duurder
Bij De Lijn is het inderdaad goedkoop om met bus of tram te reizen, dat staat in schril contrast
met de TEC, daar is heel duur om met de bus te reizen
Met de Buzzy Pass of met een Omnium Pass kan je voor ongeveer € 27 per maand in heel
Vlaanderen reizen, iets wat bij de TEC ondenkbaar is; ik geloof niet dat er een abonnement
bestaat voor het gans Wallonië en als die bestaat dan zal men mogen blauw betalen, het zou
me niet verwonderen dat men € 270 per maand betaalt
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik wilde eigenlijk een nieuw topic starten, maar ik zal het maar in dit topic dumpen.

VIDEO

Slechts 1 op 10 zou gratis openbaar vervoer nemen

04/08 Astrid De Witte, onderzoekster bij de VUB, onderzoekt wanneer mensen bereid zijn de wagen te laten staan. Het al dan niet gebruik maken van de trein is een complexe materie...
groentje

Bericht door groentje »

Een zeer waar feit. Toch stoot het me enigszins tegen de borst dat automobilisten steeds weer een rode loper moeten krijgen naar het OV, terwijl de dagelijkse gebruikers vaak in de kou blijven staan. Toch ben ik blij dat er wetenschappelijke kritiek komt op het gratis-verhaal, dat hopelijk ook wordt gehoord door de politiek.
KB

Bericht door KB »

groentje schreef:Een zeer waar feit. Toch stoot het me enigszins tegen de borst dat automobilisten steeds weer een rode loper moeten krijgen naar het OV, terwijl de dagelijkse gebruikers vaak in de kou blijven staan.
Er zijn wel meer sectoren waar men alles doet om nieuwe klanten te lokken. Kijk maar naar de aanbiedingen van telefoonmaatschappijen, elektriciteitsboeren, enz.
L'union fait la force.
Shrek

Bericht door Shrek »

Er zijn wel meer sectoren waar men alles doet om nieuwe klanten te lokken. Kijk maar naar de aanbiedingen van telefoonmaatschappijen, elektriciteitsboeren, enz.[/quote]
Maar dat zijn losjes gereguleerde privébedrijven. Openbaar vervoer is volledig in handen van de politiek (of het nu privébedrijven onder contract of overheidsbedrijven zijn maakt niet echt uit).
Het is hier de politiek die het beleid van de NMBS/De Lijn bepaalt, en dat dus gemakkelijk kan veranderen :roll:
Plaats reactie