Online ticket - geen printer of kaartlezer

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
kenns

Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door kenns »

Hallo

Ik zou graag online een Go Pass 1 bestellen (ben jonger dan 26).

Op de website staat vermeld dat dit gekoppeld kan worden aan mijn elektronische identiteitskaart aan de hand van rijksregisternummer zonder kaartlezer.

Als dit mogelijk is, dan is dit mooi meegenomen voor mij omdat dit enkele euro's goedkoper is met een Go Pass 1.

Nu is mijn vraag, hoe kan de controleur controleren dat ik online een transactie heb gedaan? Ik heb geen tastbaar vervoersbewijs. Printen kan ik niet, want de boeking gebeurt vanop mijn vakantie plaats via notebook en plaatselijk hotspot netwerk. Dus de andere optie, koppeling aan E-ID is de enige mogelijkheid.

De online boeking dient voor zondag te gebeuren wanneer mijn terug reis plaats vindt.

Thanks
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door dentheo »

No problem dat gaat via uw rijksregisternummer op de database van NMBS.

De TBG vraagt uw eID om het nummer niet te moeten typen....en om zeker te zijn dat gij het zijt.
Theo
Groeten vanop de Heide
kenns

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door kenns »

dentheo schreef:No problem dat gaat via uw rijksregisternummer op de database van NMBS.

De TBG vraagt uw eID om het nummer niet te moeten typen....en om zeker te zijn dat gij het zijt.
Ah ok, dan kan ik gerust mijn betaling doen.

Is hun toestel dan altijd online verbonden ofzo?

Dank voor de snelle reactie.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door Kristofke »

Als de TBG je ticket op je identiteitskaart niet kan controleren omdat er iets mis is met zijn toestel, wie zijn verantwoordelijkheid is dat dan? ;)

In de helft van de keren dat ik van het online ticket gebruik gemaakt heb voor ik bij de NMBS werkten kon de TBG de geldigheid niet controleren en gaf dat ook toe en maakten daar geen probleem van. Ik kon desgevraagd wel een bevestigingsmail laten zien op mijn gsm.

Op de Benelux is het helemaal leuk want die Nederlandse TBG's kunnen het al helemaal niet controleren.

En als je een ietwat wereldvreemde TBG hebt dan geeft die je een boete op je identiteitskaart ipv na te kijken of er een ticket op staat.

Het systeem heeft bij mij denk hoog en al 2 keer van de 10 tickets goed gewerkt.

De kinderziektes zijn er misschien nu al wel uit.
Dietrich

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door Dietrich »

Paar keer dat ik het gebruikt heb stond het nog niet op de Ibis, maar men kan deze wel (her)synchroniseren met de database waarna het betreffende ticket wel terug te vinden is.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door Kristofke »

Kan de tbg trouwens een boete geven die je dan zelf moet regularisren met het nodige bewijs? Anders kan men misbruik maken van het systeem.
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door FireSea »

Net als dat de Belgische TBG's op de Benelux mijn OV-chipkaart niet kunnen lezen en dat ze er dus altijd maar van uitgaan dat ik er een geldig SOV-reisproduct op heb staan.
kenns

Re: Online ticket - geen printer of kaartlezer

Bericht door kenns »

Het systeem heeft goed gewerkt. Twee conducteurs hebben het kunnen opvragen.
Plaats reactie