Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Zo snel denk ik niet dat het zal gaan...eerst de oplossing op papier mogelijk maken.
Tot nog toe kan het totaal NIET.
Daarna beslissen "ombouwen" of "nieuwe treinen", waarschijnlijk nieuwe.... zal dus nog wel enkele jaren duren, maar dan zit er tenminste al een voet tussen de deur.
Tot nog toe kan het totaal NIET.
Daarna beslissen "ombouwen" of "nieuwe treinen", waarschijnlijk nieuwe.... zal dus nog wel enkele jaren duren, maar dan zit er tenminste al een voet tussen de deur.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Waarom zit ge daar op te wachten misschien, als ik weten mag?melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ombouwen is niet nodig... als men vandaag het groene licht geeft kunnen er morgen ICE-3's naar Londen sporen.dentheo schreef:Daarna beslissen "ombouwen" of "nieuwe treinen", waarschijnlijk nieuwe.... zal dus nog wel enkele jaren duren, maar dan zit er tenminste al een voet tussen de deur.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Volgens mij zijn er afgezien van de lengte problemen met de brandafscherming van de elektrische traktieomvormers enz.
Van die laatste eis zal men waarschijnlijk niet af willen....
Van die laatste eis zal men waarschijnlijk niet af willen....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dus we gaan in oktober evacuatie testen doen in de tunnel voor validatie v/d procedures en de doorrit , om daarna te zeggen" het was prettig tot later eens"??.groentje schreef:Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
Denk je nu werkelijk dat zij die met dit "dossier" bezig zijn , zowel DB of ET, een stelletje ongergeld zijn die ook nog niet alle parameters doorgenomen hebben die hier in dit kwaliteits forum aan bod zijn gekomen?
Ik blijf nederig door te zeggen ,ik kan me ook vergissen ! met 2 ICE3 stellen kunnen ze 2 h/t ritten doen per dag met eventuele ontkoppeling in Brussel.En dit kan hun commercieel objectief zijn voor dit ogenblik in afwachting tot...
Wat gaan we zeggen als Trenitalia gaat komen??
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Op dit moment overnachten telkens twee ICE's in Brussel, en daarbij staan ze lang genoeg stil dat een H/T slag naar Londen waarschijnlijk er nog wel bij kan.groentje schreef:Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
De Gotthard Basistunnel is anders wel vergelijkbaar met de Eurotunnel. Zowel kwa lengte als kwa verkeer.nighttrain schreef:Ik denk niet dat het een kwestie is van moeilijk doen. We kunnen gewoon de 2 concepten niet vergelijken met elkaar. En juist het vergelijken is zowat de corebuissines van fora.K V B schreef: Waarom doet men hier eigenlijk zo moeilijk over? In de Lötschberg Basistunnel zitten de dwarsverbindingen om de 333m, en toch mogen daar kortere treinen doorheen.
Met het concept v/d Zwitsers , lijkt het mij moeilijk om dezelfde noden te lenigen als Eurotunnel.Wij moeten op 50km tunnel per dag minstens 10.000 autos vervoeren en 6000 vrachtwagens +minstens 54 €*.
In 2020 gaat namelijk de Gotthard autotunnel voor een paar jaar dicht voor renovatie, en om dat op te vangen gaat men ook daar een auto en vrachtwagen shuttle opzetten die waarschijnlijk erg vergelijkbaar zal zijn met die van Eurotunnel, zeker kwa volume.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?nighttrain schreef: Denk je nu werkelijk dat zij die met dit "dossier" bezig zijn , zowel DB of ET, een stelletje ongergeld zijn die ook nog niet alle parameters doorgenomen hebben die hier in dit kwaliteits forum aan bod zijn gekomen?
Ik blijf nederig door te zeggen ,ik kan me ook vergissen ! met 2 ICE3 stellen kunnen ze 2 h/t ritten doen per dag met eventuele ontkoppeling in Brussel.En dit kan hun commercieel objectief zijn voor dit ogenblik in afwachting tot...
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
volgens goede bronnen is dit niet aan de orde vandaag. Wat niet wil zeggen dat het niet op tafel kan komen na de nodige kosten en baten analyses en de evolutie van de exploitatievoorschriften.dentheo schreef:Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?nighttrain schreef: Denk je nu werkelijk dat zij die met dit "dossier" bezig zijn , zowel DB of ET, een stelletje ongergeld zijn die ook nog niet alle parameters doorgenomen hebben die hier in dit kwaliteits forum aan bod zijn gekomen?
Ik blijf nederig door te zeggen ,ik kan me ook vergissen ! met 2 ICE3 stellen kunnen ze 2 h/t ritten doen per dag met eventuele ontkoppeling in Brussel.En dit kan hun commercieel objectief zijn voor dit ogenblik in afwachting tot...
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat zou mij vreemd lijken, de huidige stellen zijn nog maar in de helft van hun levensduur en er is ook hoegenaamd geen tekort aandentheo schreef:Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik kan me ook vergissen, hé. 1 H&T rit is misschien wel haalbaar, maar wellicht is er dan wel een extra stel nodig. De overnachtende trein in Brussel is immers niet zomaar door te trekken, zowel vertrek naar Londen als vertrek 's ochtends uit Londen zou veel te vroeg vallen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Met 1 extra stel kan men 3 keer londen HT doen hoorgroentje schreef:Ik kan me ook vergissen, hé. 1 H&T rit is misschien wel haalbaar, maar wellicht is er dan wel een extra stel nodig. De overnachtende trein in Brussel is immers niet zomaar door te trekken, zowel vertrek naar Londen als vertrek 's ochtends uit Londen zou veel te vroeg vallen.

momenteel is het ongeveer zo:
Stel1:
FF: 7u30 BRU: 10u30/12u30 FF: 15u30/17u30 BRU: 20u30
Stel2:
BRU: 7u30 FF: 10u30/13u30 BRU: 16u30/18u30 FF: 21u30
Met één extra stel (dat dan in Londen overnacht) kan men het misschien zo doen:
Stel1:
FF: 7u30 BRU: 10u30 LON:12u00/15u00 BRU: 18u30 FF: 21u30
Stel2:
BRU: 7u30 FF: 10u30/13u30 BRU: 16u30 LON: 18u00/19u00 BRU: 22u30
Stel3:
LON: 9u00 BRU: 12u30 FF: 15u30/17u30 BRU: 20u30 LON: 22u00
Maar één stel extra vinden is natuurlijk ook niet eenvoudig als je er maar 13 hebt

De internationale ICE's rijden toch in een aparte pool? Het tekort aan binnenlandse ICE's zou daar dus geen effect op mogen hebben..groentje schreef:Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Toen ze een tijdje geleden een aantal ICE's aan de kant moesten houden, zijn er veel vervangen door IC's én de ICE's voor naar het buitenland. De ICE's naar Brussel vielen toen geregeld uit.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Omdat die concurrentie voor prijsverlagingen gaan zorgen.thomaslj schreef:Waarom zit ge daar op te wachten misschien, als ik weten mag?melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?