BENELUX
Re: BENELUX
Daarnet in Mechelen op spoor 8: een lege beneluxstam, met richting Brussel eerst de 2357 en dan de 2838. Iemand een idee wat er mis mee was? Stond er zeker tussen 17:30 en 17:45.
Als er eerst een 23'er stond zal de Traxx-loc erachter wel defect zijn, en de reizigers hebben aldaar kunnen overstappen op een andere trein denk ik zo.
Heb deze ook gezien; wel vreemd dat hij op spoor 8 stond, dat richting a'pen is; maar de locs hingen kant Brussel; zal dus zeker even op tegenspoor gestuurd zijn (over de toch al drukke L25)
De HLE 11'jes zijn nu ruim een jaar niet meer op de BNL.
De Traxxen zouden verbetering moeten brengen en de vertragingen zouden moeten verdwijnen.
Nou. Mooi niet. Geen enkel verschil. Traxx is vertraging, vertraging en nog eens vertraging.
En geen lichte, maar direct hele zware. Denk maar aan +30 +60 etc.
Waar ik me aan erger is het feit dat in de laatste maanden van de 11jes er volop kritiek op de ze waren als ze vertraagd waren. Het was direct oud en slecht. En ze hadden vaak panne. Nu Traxx. Geen enkel verschil. Ik hoor er helemaal niks van.En het zijn toch echt geen kinderziektes meer.
De Traxxen zouden verbetering moeten brengen en de vertragingen zouden moeten verdwijnen.
Nou. Mooi niet. Geen enkel verschil. Traxx is vertraging, vertraging en nog eens vertraging.
Waar ik me aan erger is het feit dat in de laatste maanden van de 11jes er volop kritiek op de ze waren als ze vertraagd waren. Het was direct oud en slecht. En ze hadden vaak panne. Nu Traxx. Geen enkel verschil. Ik hoor er helemaal niks van.En het zijn toch echt geen kinderziektes meer.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Het word nog beter, B-cargo wil zijn Traxxen terug (met uitzondering van 2801, 02 en 03 die zijn van de NMBS zelf) de reeks 11 zal hoogst waarschijnlijk terug op de Beneluxdienst komen.Wilson schreef:De HLE 11'jes zijn nu ruim een jaar niet meer op de BNL.
Bron: treinbestuurders die op de Beneluxtrein rijden.
Het mooiste is dat, naar wat ik gehoord heb, die 11-jes het goed doen in de binnenlandse dienst.
Ze doen dan ook veel minder kilometers dan vroeger. Men zou ze, denk ik, nu ze (tijdelijk) minder ingezet worden, beter een grondige revisie geven, dan kunnen ze nog 20 jaar mee (binnenland of benelux, maakt niet uit). Of zijn ze daar mee bezig?
Er is zelfs een gerucht dat enkele momenteel de nieuwste ATB ingebouwd krijgen, maar ook dat ze naar Cargo gaan in ruil voor de traxxen....260689 schreef:
Bron: treinbestuurders die op de Beneluxtrein rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ze maken inderdaad minder kilometers dan op de BNL. Enkel Piekuur Treinen. ( Doordeweeks in de spits ).Stijn82 schreef:Ze doen dan ook veel minder kilometers dan vroeger. Men zou ze, denk ik, nu ze (tijdelijk) minder ingezet worden, beter een grondige revisie geven, dan kunnen ze nog 20 jaar mee (binnenland of benelux, maakt niet uit). Of zijn ze daar mee bezig?
En ze worden allemaal al compleet gereviseerd. Ik zag laatst de 1191 en die zach er immens gelikt uit. Prachtig !
Groet, Wilson HLE 11 gek
Heb regelmatig de Benelux naar Mechelen.
Vertragingen en uitval vallen tot nu toe mee, ik heb volgens mij geluk. Het komt wel geregeld voor, dat ze in Mechelen afroepen, dat de Benelux naar Amsterdam niet rijdt of vertraging heeft. Op Roosendaal andersom ook. Dus inderdaad de Traxx zorgt niet voor meer efficientie.
Maar ik weet niet of het uitsluitend aan de Traxx ligt?
Zal wel leuk zijn als de Elfjes terugkeren, maar de NMBS heeft ze misschien liever in andere diensten actief of gepland. B- Cargo wil ze zeker terug, omdat het goederenvervoer aantrekt. Hebben ze daar veel problemen met de Traxxen trouwens?
Groetjes,
Marianne
Vertragingen en uitval vallen tot nu toe mee, ik heb volgens mij geluk. Het komt wel geregeld voor, dat ze in Mechelen afroepen, dat de Benelux naar Amsterdam niet rijdt of vertraging heeft. Op Roosendaal andersom ook. Dus inderdaad de Traxx zorgt niet voor meer efficientie.
Maar ik weet niet of het uitsluitend aan de Traxx ligt?
Zal wel leuk zijn als de Elfjes terugkeren, maar de NMBS heeft ze misschien liever in andere diensten actief of gepland. B- Cargo wil ze zeker terug, omdat het goederenvervoer aantrekt. Hebben ze daar veel problemen met de Traxxen trouwens?
Groetjes,
Marianne

Het probleem ligt deels bij ProRail. Als de Benelux een 5min vertraging heeft beslist ProRail het rijpad te verlaten. Dit wil zeggen dat die zijn rijpad kwijt is en moet wachten om een volgend rijpad. Hier in Belgie is dit anders. Hier kan men de Benelux voorrang geven bovenop de IC treinen (binnenlands). Daarom is ook de reden dat de Benelux nooit wacht op een aansluiting met een binnenlandse trein (andersom is dit wel het geval).
Bedankt voor de uitleg.
Het klopt volgens mijn waarnemingen trouwens, want vaker heeft de Benelux die uit Amsterdam komt vertraging, dan degene die uit Brussel komt.
Al een paar keer een minuut of 15 vertraging gehad doordat de Benelux in Nederland achter een goederentrein zit. Heeft misschien ook te maken met dat opgeheven rijpad.
Gelukkig wordt de goederentrein in Essen dan langs de kant gezet, zodat de Benelux erlangs kan passeren en de vertraging niet nog meer oploopt. Dat vind ik dan wel weer goed bijsturing van de treindienst.
Groetjes,
Marianne
Het klopt volgens mijn waarnemingen trouwens, want vaker heeft de Benelux die uit Amsterdam komt vertraging, dan degene die uit Brussel komt.
Al een paar keer een minuut of 15 vertraging gehad doordat de Benelux in Nederland achter een goederentrein zit. Heeft misschien ook te maken met dat opgeheven rijpad.
Gelukkig wordt de goederentrein in Essen dan langs de kant gezet, zodat de Benelux erlangs kan passeren en de vertraging niet nog meer oploopt. Dat vind ik dan wel weer goed bijsturing van de treindienst.
Groetjes,
Marianne

Bij de metingen op de grens ontlopen de vertragingscijfers per richting elkaar niet veel.Marianne schreef:Het klopt volgens mijn waarnemingen trouwens, want vaker heeft de Benelux die uit Amsterdam komt vertraging, dan degene die uit Brussel komt.
Groetjes,
Rian
Je kan wel stellen dat de traxxen op de beneluxdiensten niet het gewenst effect geven voor wat betreft nauwkeurigheid in rijden en minder storingen.
Van mij mogen ze die dingen dan ook snel terug geven aan B-cargo en de reeks 11 weer terug laten keren op de beneluxdienst.
Hoeveel waarde kan men trouwens hechten aan dat bericht dat men van plan is om reeks 11 weer terug te laten keren op de BNL ?
Van mij mogen ze die dingen dan ook snel terug geven aan B-cargo en de reeks 11 weer terug laten keren op de beneluxdienst.
Hoeveel waarde kan men trouwens hechten aan dat bericht dat men van plan is om reeks 11 weer terug te laten keren op de BNL ?