Mocht het daadwerkelijk een 'stroomlijningsactie' zijn verwacht je veranderingen in beide richtingen, dus zowel stations waar de loketten langer op zijn als stations waar de loketten minder lang open zijn. Van de eerste soort zijn er echter geen voorbeelden te vinden. Dit maakt dat dit een ordinaire besparingsoperatie is ten koste van de reiziger. Niets meer, niets minder.Trammist schreef: Hmm, ik kan mij eigenlijk wel vinden in de officiële NMBS-uitleg. Vorig jaar zijn op vergelijkbare wijze de openingsuren van de Antwerpse bibliotheken geherstructureerd, met het gevolg dat kleine bibliotheken minder open waren (hoofdbib 7/7 Districtsbib 5/7 Wijkbib 3/7 Buurtbib 2/7), maar met openingsuren die te onthouden vielen, want daarvoor waren de openinguren geen 2 dagen hetzelfde.
1. De economie trekt weer aan. 'Tis crisis' is echt een modewoord aan het worden om allerlei onpopulaire maatregelen er door te drukken en te rechtvaardigen. 2. De NMBS moet het leed van de reiziger zoveel mogelijk sparen en besparen op zaken waar de reiziger geen last van heeft. Pas dan kan men op loketten en dergelijke gaan besparen.dentheo schreef:Toch eigenaardig iedereen moet besparen , iedereen roept het is crisis...maar de NMBS mag niet besparen ????
Waarom mag de NMBS niet besparen ?
Neem van me aan dat dit een uitzondering is. In 90% van de stations is loket gesloten = wachtzaal gesloten.apestaart schreef:
In het station van Heist (Knokke-Heist) zijn de loketten 's namiddags gesloten en toch is de wachtzaal open.
odul schreef:De 'moderne tijd' is niet tegen te houden.
Het internet kan en zal met de tijd de verkoop ontlasten in de stations.
De spoorwegen zullen sowieso verder zakelijk gaan functioneren.
Joepi. Leve de vooruitgang. Leve de verschraling!