Marcad schreef:
De tussen rijtuig van de 321 draag wel de nummer 3152. Dus de break 315 had nooit een ongeluk.
De rijtuig 3211 zal wel de nummer 4291 dragen om de 429 te herstellen.
De 3 rijtuigen die buiten dienst zijn zijn de eerste 4291, de 4123 en de tussen wagen van de 412 (alle 3 verongelukt tussen Namen en Luik).
Halo,
Om een beetje precies te zijn, nog enkele informaties...
Na hun ongeluk zijn enkele breaks niet met hun origineele wagen weer op de spoor teruggekomen.
Hier is een samevatting (misschien zijn er nog andere maar daar heb ik geen info).
321 = buiten dienst - ongeluk met MS366 te Luik 14/08/00
338 = 3381-3152-3213 (3152=tussen wagen van de 321) - ongeluk te Hasselt 24/08/95 - terug op 13/01/04
343 = 3431-4012-3872 (4012=tussen wagen van de 387) - ongeluk te Boussu 05/08/92 - terug op 24/06/99
387 = 3871-3512-4203 (3512=tussen wagen van de 338) - ongeluk te Diskmuide 24/02/97
390 = 3901-3922-3433 (3922=tussen wagen van de 390) - ongeluk met een vrachtwagen te Lebbeke 03/07/95
391 = 3911-3852-3943 (3852=tussen wagen van de 391)
394 = 3941-4172-3913 (4172=tussen wagen van de 394)
412 = 4121-4352-3383 (4352=tussen wagen van de 420) - ongeluk met een wagen te Sclaigneaux 27/12/97
420 = 4201-4402-3903 (4402=tussen wagen van de 343) - ongeluk te Antoing 27/10/97
429 zou = 3211-3602-4293 (3602=tussen wagen van de 429) - ongeluk met Z74070 te Hermalle-Sous-Huy 03/07/08
Dus
321 1 -> 429
321 2 (nummer 3152) -> 338
321 3 -> 338
338 1 -> 338
338 2 (nummer 3512) -> 387
338 3 -> 412
343 1 -> 343
343 2 (nummer 4402) -> 420
343 3 -> 390
387 1 -> 387
387 2 (nummer 4012) -> 343
387 3 -> 343
390 1 -> 390
390 2 (nummer 3922) -> 390
390 3 -> 420
391 1 -> 391
391 2 (nummer 3852) -> 391
391 3 -> 394
394 1 -> 394
394 2 (nummer 4172) -> 394
394 3 -> 391
412 1 -> 412
412 2 (nummer ???) -> buiten dienst in Mechelen
412 3 -> buiten dienst in Mechelen
420 1 -> 420
420 2 (nummer 4352) -> 412
420 3 -> 387
429 1 -> buiten dienst
429 2 (nummer 3602) -> 429
429 3 -> 429
Groeten
Marcad