tegenspoor

Smalspoor, tram en light-rail in België
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

heb dit week-end ook eens het hele traject gereden
de nieuwe stukken: super goed, en inderdaad, tussen oostende en knokke rijdt het hier en daar als op "kiezels" ;-)

weet iemand trouwens wie de veroorzaker was van alle bovenleidingproblemen op zaterdag? was het het historisch trammetje, was het een BN die even later op sleep voorbij bolde?

(nog bedankt aan de fotograaf in het rood die me uitlegde hoeveel zones ik moest ingeven om mijn kaart te ontwaarden) ;-)
grts
o
boehoew

Re: tegenspoor

Bericht door boehoew »

Zoals sommige reizigers misschien reeds opgevallen is, rijden de hermeLijntrams nu ook op het ganse traject Knokke - De Panne. Meestal zo'n 3-tal per dag (soms zelfs tot 's avonds 10 uur) Een 8-tal andere hermeLijnen wordt ingezet op Oostende Station - Westende Bad met een frequentie van 10 minuten (bovenop de 10 minuten van Knokke - De Panne). In vergelijking met vorig jaar is dit toch een serieuze verandering (Oostende Station - De Haan Zwarte Kiezel is geschrapt én vorig jaar reden hermeLijnen enkel naar De Panne, niet naar Knokke).
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: tegenspoor

Bericht door hein »

boehoew schreef:Zoals sommige reizigers misschien reeds opgevallen is, rijden de hermeLijntrams nu ook op het ganse traject Knokke - De Panne. Meestal zo'n 3-tal per dag (soms zelfs tot 's avonds 10 uur) Een 8-tal andere hermeLijnen wordt ingezet op Oostende Station - Westende Bad met een frequentie van 10 minuten (bovenop de 10 minuten van Knokke - De Panne). In vergelijking met vorig jaar is dit toch een serieuze verandering (Oostende Station - De Haan Zwarte Kiezel is geschrapt én vorig jaar reden hermeLijnen enkel naar De Panne, niet naar Knokke).
Idd tvalt wel op dat er enkele hermelijnen dienst doen op het ganse traject .Zoals de 6333 hier op foto
Bijlagen
DSCN7848.jpg
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: tegenspoor

Bericht door apestaart »

Van nu af aan wordt er in de Koningstraat in Oostende opnieuw op enkelspoor gereden en dit tussen Jozef II-straat en de Thermen.
Nu zijn ze bezig met de asfalt tussen de sporen te verwijderen en ook aan het zwembad is men bezig met de stenen uit te graven, waarschijnlijk gaat men deze week de tramsporen uitbreken.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: tegenspoor

Bericht door apestaart »

Er wordt eveneens op enkelspoor gereden tussen Nieuwpoort-Bad en Oostduinkerke-Groenendijk wegens het vernieuwen van de sporen.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

apestaart schreef:Er wordt eveneens op enkelspoor gereden tussen Nieuwpoort-Bad en Oostduinkerke-Groenendijk wegens het vernieuwen van de sporen.
Ai, heb ik dan gemist; was zondag aan zee maar ben van Oostduinkerke naar Nieuwpoort via een kleinere weg gereden (met MTB) zal volgende keer es gaan kijken.
:D
grts
o
Plaats reactie