Das de nieuwe bouwstijl in Europa zonder veel luxeSteven schreef:De vele s-bahn treinen in Duitsland Nederland Zwitserland en Oostenrijk die ik van binnen heb gezien hebben evenmin nog binnendeuren of volwaardige wanden tussen eerste en tweede klasse. Het is dus zeker geen NMBS uitvinding.
GEN-treinstellen
Re: GEN-treinstellen
tja wat is luxe? Ik heb zelf tot nu toe geen klagen gehad op de S-bahn treinen in het buitenland. Je kan uw lat natuurlijk altijd heel hoog gaan leggen he. Ik hecht meer belang op frequente stoptreindiensten dan op een hoog comfort niveau, dat laatste verlang ik eerder van IC en IR treinen.
Die klassieke stellekes zijn verdorie luxueus vergeleken bij dit helaastreinspotterbjorn schreef:Vindt zelf dat de binnenruimte heel goed is
Zo als het hoort voor regionaal verkeer nie te veel luxe gewoon standaard
Wat die vuilbakken betreft bij de DB en ÖBB zijn de vuilbakken ook aan de buiten deuren geplaatst

Afin niks aan te doen. Als Brussels Bus/Metro/Tram-surrogaat. zal het wel voldoen.
Leve de verschraling!

Positief vind ik wel de grote deuren en het gemakkelijk in-uitstappen.
Groetjes,

Trappen binnenin voor een stel met enkel passagiersdek!? Dat verslechtert de toegankelijkheid vind ik.
Waarom, er zijn voldoende vrije plaatsen op het grootste deel van de trein moet een trein over de volle lengte toegang bieden aan rolstoelen en kinderwagens? ik denk het niet daarvoor zou de prijs te hoog liggen. Het gaat om de zitplaatsen ter hoogte van de draaistellen daar kan je nu eenmaal niet anders werken indien je met lagevloertreinen wil werken.thomaslj schreef:Trappen binnenin voor een stel met enkel passagiersdek!? Dat verslechtert de toegankelijkheid vind ik.
Ja dat is waarSteven schreef:Waarom, er zijn voldoende vrije plaatsen op het grootste deel van de trein moet een trein over de volle lengte toegang bieden aan rolstoelen en kinderwagens? ik denk het niet daarvoor zou de prijs te hoog liggen. Het gaat om de zitplaatsen ter hoogte van de draaistellen daar kan je nu eenmaal niet anders werken indien je met lagevloertreinen wil werken.thomaslj schreef:Trappen binnenin voor een stel met enkel passagiersdek!? Dat verslechtert de toegankelijkheid vind ik.
Ken da ook gezien in Oostenrijk bij de reeks 4024 dat niet alles op lagevloer gebouwd is enkel bij de deuren is er een lage vloer
Feit is wel dat de kans dat die 300 stellen geen IC of IR treinen gaan doen heel klein is, zelfs al is het maar omdat ander materieel defect is. Het interieur is te zuinig inderdaad, tafeltjes moesten niet, maar armleuningen en tussendeuren en vuilbakjes zouden er toch moeten zijnSteven schreef:tja wat is luxe? Ik heb zelf tot nu toe geen klagen gehad op de S-bahn treinen in het buitenland. Je kan uw lat natuurlijk altijd heel hoog gaan leggen he. Ik hecht meer belang op frequente stoptreindiensten dan op een hoog comfort niveau, dat laatste verlang ik eerder van IC en IR treinen.
Ik blijf dus ook bij mijn mening, zeker wat betreft vuilbakken. Hoewel ik niet betwijfel dat men in Zwitserland het niet slecht doet, is de mentaliteit in België anders. Bekijk eens een Break die een tijd niet is gekuist geweest... bekijk vooral de vloer eens. Kijk dan naar de onderkant van de tafeltjes en bemerk dat er vuilbakken zijn, aan elke zitplaats.
Die enkele op de Desiro gaan dat volgens mij niet opvangen.
Daarnaast is men precies aan het vergeten dat er maar 95 stellen voor het GEN zijn, dus nog 210 stellen die voor andere treinen gaan bollen. We zullen zien op welke verbindingen dit zal zijn.
Die enkele op de Desiro gaan dat volgens mij niet opvangen.
Daarnaast is men precies aan het vergeten dat er maar 95 stellen voor het GEN zijn, dus nog 210 stellen die voor andere treinen gaan bollen. We zullen zien op welke verbindingen dit zal zijn.
Der kunnen al min 115 stellen de AM 62 vervangen.
Dan schieten de 95 BI stellen over
als de AM62 120 stellen telt kunnen er nog 5 deze vervangen
Dan nog +-5 die op athus meuse gaan rijden.
Als vanaf Namen naar luxemburg 25kV wordt kunnen daar ook nog 10-20 stellen worden ingezet voor de L-treinen.
Als de AM66 ook weg gaat =-83 stellen dan heb je de rest van AM08 ook zeker nog nodig in L
(ik ben hier wel op lange termijn aan het denken want namen luxemburg is nog geen 25KV, de gen is nog niet af en voor de AM66 duurt het wel nog wat langer voor ze weg gaan)
Dan schieten de 95 BI stellen over
als de AM62 120 stellen telt kunnen er nog 5 deze vervangen
Dan nog +-5 die op athus meuse gaan rijden.
Als vanaf Namen naar luxemburg 25kV wordt kunnen daar ook nog 10-20 stellen worden ingezet voor de L-treinen.
Als de AM66 ook weg gaat =-83 stellen dan heb je de rest van AM08 ook zeker nog nodig in L
(ik ben hier wel op lange termijn aan het denken want namen luxemburg is nog geen 25KV, de gen is nog niet af en voor de AM66 duurt het wel nog wat langer voor ze weg gaan)
Ze zijn echt gebouwd als stoptrein en niet als IC trein en daarvoor is het nodig dat de indeling wordt afgestemd op vlotte doorstroming en korte rittijden van de passagiers.
Ik vergelijk ze met bv de stellen voor de Cercanías/Rodalies van Renfe en die zijn voor mij prima geschikt voor hun inzet.
Ik ben het er echter mee eens dat de NMBS die labels eens echt moet gaan definiëren qua comfort.
Dat ze vroeg of laat ook op een IC verbinding zullen opduiken besef ik ook, maar als de NMBS ooit eens een klantgericht bedrijf wordt, zal ze dat zoveel mogelijk vermijden.
Ik vergelijk ze met bv de stellen voor de Cercanías/Rodalies van Renfe en die zijn voor mij prima geschikt voor hun inzet.
Ik ben het er echter mee eens dat de NMBS die labels eens echt moet gaan definiëren qua comfort.
Dat ze vroeg of laat ook op een IC verbinding zullen opduiken besef ik ook, maar als de NMBS ooit eens een klantgericht bedrijf wordt, zal ze dat zoveel mogelijk vermijden.
-
Ik heb ze ook gezien op innotrans
Ze hebben WEL stopcontacten (zitten in het bagagerek verwerkt)
Verder is het storend dat er geen armleuningen zijn.
De zitjes zaten redelijk goed
Ze hebben WEL stopcontacten (zitten in het bagagerek verwerkt)
Verder is het storend dat er geen armleuningen zijn.
De zitjes zaten redelijk goed

Onbegrijpelijk dat er geen armsteunen zijn... net als vuilbakjes en binnendeuren.