Za 9 oktober 2010 | Meppel (NL)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
ryckaert
Contacteer:

Za 9 oktober 2010 | Meppel (NL)

Bericht door ryckaert »

Afgelopen weekend zat ik bij familie in Ruinerwold, een plaatsje net naast Meppel. Zaterdag kon ik een fiets lenen en ben ik even naar een plek gefietst die ik op voorhand al met street view had bekeken. Het plan was om de Leeuwarden-shuttles en de Veendam-shuttle op de plaat te zetten. Die eerste twee reden mooi op tijd, die laatste had +120, dus daar heb ik maar niet meer op gewacht.

1.
Afbeelding
Zeven bakken ICM(m) zijn zonet door het station van Meppel gereden en zetten hun rit verder naar Den Haag Centraal.

2.
Afbeelding
De stoptrein naar Zwolle, gereden door een onverbouwd ICM stelletje, is zonet vertrokken uit Meppel.

3.
Afbeelding
De Leeuwarden1 passeert Meppel met op kop de 1609 van ACTS. De trein is op de laatste wagen na volledig beladen. Hij heeft de Maasvlakte als eindbestemming.

4.
Afbeelding
De 1621 kreeg de eer om de Leeuwarden2 naar de Amsterdamse Westhavens te brengen. Achteraan was de trein leeg, wat gelukkig niet op de foto is te zien.

5.
Afbeelding
Zes bakken ICMm als intercity naar Den Haag Centraal komen door de bocht net voor Meppel-aansluiting.

6.
Afbeelding
De Intercity naar Schiphol komt door de bocht net voor het station van Meppel.
melle

Re: Za 9 oktober 2010 | Meppel (NL)

Bericht door melle »

Mooie foto's!
Accelerat

Re: Za 9 oktober 2010 | Meppel (NL)

Bericht door Accelerat »

Mooie foto's van mooie treinen! 8)
Plaats reactie