De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
En wat is nu de ware reden dat de 249 buiten dienst is gesteld?
Is het omwille van slijtage van de kast of is de oorzaak te wijten aan de elektrische installatie?
Het is alvast 1 van de motorstellen die behoort tot diegene met een lang geleden revisie (denk 2001).
Is het omwille van slijtage van de kast of is de oorzaak te wijten aan de elektrische installatie?
Het is alvast 1 van de motorstellen die behoort tot diegene met een lang geleden revisie (denk 2001).
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: De langst levende klassiekjes
Laatst dat ik de 249 gezien heb, denk paar maanden geleden, zag de buitenkant hiervan eigenlijk vrij... slecht uit
Het leek alsof het dak van het stel elk moment in kon storten

Het leek alsof het dak van het stel elk moment in kon storten

Re: De langst levende klassiekjes
De kast van de 249 was inderdaad niet meer zo goed te noemen.
Maar toch goed om te weten wat de ware reden is waarom precies dit stel eruit gaat.
Toch merkwaardig dat het ene klassiekje er slechter aan toe is dan het andere.
Stel 204, eveneens voor het laatst gereviseerd in 2001, ziet er heel wat beter uit.
http://www.youtube.com/watch?v=G6TEiS1v ... _search=on
Maar toch goed om te weten wat de ware reden is waarom precies dit stel eruit gaat.
Toch merkwaardig dat het ene klassiekje er slechter aan toe is dan het andere.
Stel 204, eveneens voor het laatst gereviseerd in 2001, ziet er heel wat beter uit.
http://www.youtube.com/watch?v=G6TEiS1v ... _search=on
Re: De langst levende klassiekjes
Gisteren, zaterdag 16 oktober, nam ik de IC van Charleroi naar Antwerpen. Tot mijn grote verbazing en verrassing werd deze gereden door de 159 (!) en de 706.
Jef
Jef
Re: De langst levende klassiekjes
De IC Charleroi-Antwerpen wordt wel vaker met klassiekjes gereden, zeker in het weekend. Het is mij het afgelopen jaar minstens 3 keer overkomen.jef808 schreef:Gisteren, zaterdag 16 oktober, nam ik de IC van Charleroi naar Antwerpen. Tot mijn grote verbazing en verrassing werd deze gereden door de 159 (!) en de 706.
Re: De langst levende klassiekjes
Het is en blijft gewoon absurd dat men in 2010 nog steeds IC-diensten rijdt met klassiekjes en/of met varkenssnuiten, en juist in het weekend zoveel ander materieel (dat beter geschikt is qua comfort voor een IC-dienst) aan de kant staat...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De langst levende klassiekjes
De IC Antwerpen-Charleroi is in het weekeinde officieel voorzien met M6'n of met MS96.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3)
Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3)

Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Wanneer is de benaming klassiekje eigenlijk ontstaan? Bestond die al vóór de komst van de Breaks?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Dat kan bijna niet he, tot de komst van de breaks waren de tweetjes zowat het meest geavanceerde materieel. Zoiets noem je geen klassiekjeDieselfreak schreef:Wanneer is de benaming klassiekje eigenlijk ontstaan? Bestond die al vóór de komst van de Breaks?

Dat zal wel pas ontstaan zijn met de instroom van grote hoeveelheden materieel dat moderner was: breaks, M4,M5,I10,I6,duikbrillen,...
Re: De langst levende klassiekjes
Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.


Re: De langst levende klassiekjes
De CR Brussel - Dendermonde (en omgekeerd) die ik neem wordt nog elke dag gereden met klassiekjes (in combinatie met gemoderniseerde en CR-stellen) 

Re: De langst levende klassiekjes
Ik heb die IC ook al een paar keer genomen.Hobbes schreef:De IC Antwerpen-Charleroi is in het weekeinde officieel voorzien met M6'n of met MS96.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3)![]()
Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
Op zich niet erg dat het klassiekjes zijn, alleen één stelletje meer zou wel mogen

Dat men het nieuwer materiaal aan de kant laat staan is natuurlijk iets anders.
Groetjes




Re: De langst levende klassiekjes
Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...AM'er schreef:Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De langst levende klassiekjes
Siemens-materieel is doorgaans wel van veel hogere kwaliteitLML schreef:Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...
