Eigenlijk zou men ook de heren die dit op internet publiceren gerechtelijk moeten vervolgen. begrijpen jullie dan niet dat die treinen beklad worden omdat de "kunstwerken" op die manier het hele land rondrijden, en dat publicatie oo het internet dat effect nog versterkt?
Ik ken nieuwsgroepen waar foto's met graffiti er niet in komen, en dat lijkt me een correct antwoord op regelrecht vandalisme, dat ons bovendien ook nog een aardige som per jaar kost.
Dan kan er veel verboden en vervolgd worden.
Elke kranten- of TV-publicatie van de vreselijkste dingen kan (verkeerde) 'mensen' op verkeerde gedachten brengen.
Zelfs religieuze teksten worden ge(mis)bruikt om mensen verkeerde dingen te doen toen.
We moeten de censuur toch niet terug invoeren.
Kritisch opgevoede, verstandige mensen weten wel wat mag en niet mag.
Vic bedoelt gewoon dat je die graffiti vniet extra in de aandacht moet zetten want daar is het die spuiters nu net om te doen.
OK, het is wat hard gezegd, maar jullie moeten dat niet zo zwaar oppakken.
Vic heeft eigenlijk over de grond van de zaak meer dan gelijk, ik zal nooit graffiti goedkeuren, het blijft vandalisme die aan de gemeenschap veel geld kost.
Ik wil gewoon maar zeggen, dat men bij alle publicaties (waarover ook) een verantwoordelijkheid heeft, ook met het bepalen van wat mag en niet mag.
toen ik een paar jaar geleden een blinkende M6 zag staan aan de uitgang van Bombardier met daarop grafitie kreeg ik toch een ferme afkeer voor die pipo's die dat doen hoor, allez op materiaal dat nog maar net op de sporen staat
Ik sluit me aan bij overweg 13. Zijn bewoordingen zijn wat hard, maar hij heeft gelijk. Er zijn hier voor de fameuze crash al graffittispuiters komen vragen naar foto's van bekladde treinen voor op hun fora (want die bestaan natuurlijk ook) en dan zie ik er hier nu zelf staan...
Wat mij betreft mogen de moderatoren deze hele topic afvoeren. Het was zo natuurlijk niet bedoeld door degenen die die foto's geplaatst hebben, maar het moedigt die onnozelaars die treinen volkladden alleen maar aan. Kunst of niet: van andermans spulen blijf je af.
Ik sluit me aan bij overweg 13. Zijn bewoordingen zijn wat hard, maar hij heeft gelijk. Er zijn hier voor de fameuze crash al graffittispuiters komen vragen naar foto's van bekladde treinen voor op hun fora (want die bestaan natuurlijk ook) en dan zie ik er hier nu zelf staan...
Wat mij betreft mogen de moderatoren deze hele topic afvoeren. Het was zo natuurlijk niet bedoeld door degenen die die foto's geplaatst hebben, maar het moedigt die onnozelaars die treinen volkladden alleen maar aan. Kunst of niet: van andermans spulen blijf je af.
Jonathan schreef:Kunnen zij dat eigenlijk niet doen op afgedankte treinen In Oostende hebben ze weer slaaprijtuigen gezet die rijp zijn voor de sloop. Dat ze daar dan graffitie op spuiten.
ow ow ow, neenee die Blauw roosgestreepte livrei, die is schoon zoas die is..
heeft iemand trouwens al een e-mail naar de FCCU ofzo gestuurd ivm met die websites waar ze de treinen "aanvallen" met hun graffitibussen, met al die filmpjes ervan ook enz?
Groetjes,
Steamer
???, heeft er al iemand aan gedacht dat deze treinen door het hele land rijden, met zichtbare graffiti ?
en dan zou hier een foto op het forum verwijderd moeten worden?
Stuur eerder naar de NMBS een mail dat jullie het schandalig vinden dat hun treinen er zo vuil en "aanstoot"gevend rondrijden .....
en mag ik efkes iets heel eerlijk zeggen? sommige graffitti artiesten zijn meesters in het "maken" va iets in heel korte tijd ...
langs de andere kant, MOETEN ZE MET HUN POLLEN VAN ONS TREINEN AFBLIJVEN
Groetjes,
Steamer
???, heeft er al iemand aan gedacht dat deze treinen door het hele land rijden, met zichtbare graffiti ?
en dan zou hier een foto op het forum verwijderd moeten worden?
Stuur eerder naar de NMBS een mail dat jullie het schandalig vinden dat hun treinen er zo vuil en "aanstoot"gevend rondrijden .....
en mag ik efkes iets heel eerlijk zeggen? sommige graffitti artiesten zijn meesters in het "maken" va iets in heel korte tijd ...
langs de andere kant, MOETEN ZE MET HUN POLLEN VAN ONS TREINEN AFBLIJVEN
Die mensen kicken op aandacht. En zie hier: al 2 dagen zijn we erover bezig. Ik zou dus zeggen: hun doel is duidelijk geslaagd.
Triest dat de lijn gehanteerd op de meeste treinfora in binnen- en buitenland om foto's van met grafitti bekladde treinen te weren hier niet wordt doorgevoerd. Waarvan akte...