NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Pendelaar

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Pendelaar »

LML schreef:
Pendelaar schreef:Ik blijf hopen dat ze de sprinters ook gaan vervangen door iets wat een beetje sneller remt en optrekt zodat de rittijd op L26 omlaag kan.Een 1/2 uur voor 20km is net wat teveel.
Er zou 1 AM86 ('sprinter', 'duikbril') in de CW van Mechelen zijn voor een modernisatie (bron: Op de Baan). Deze stellen zullen eerder een 2de leven krijgen dan een vervanging...
Dat verbaast me nu echt niet. Wat gaan ze er nu mee doen? Ook niet werkende lcd displays inbouwen (Dubbeldekkers) en de naam van volgend station afroepen (klassiekjes) ?
Of misschien een laagje beton gieten in de stellen om het eigengewicht wat te vergroten zodat die ondingen niet meer aan het slippen gaan ?
LRDArdo

Bericht door LRDArdo »

Waarom de cynische toon ^^. Akkoord misschien moeten ze es leren om de modernisaties af te werken (en liefst wat sneller). Maar modernisering is toch geen slecht idee? Dacht trouwens dat de 'varkentjes' eerst aan de beurt waren na de breaks (al nemen ze het bij de laatste nogal serieus dat 'give me a break') Het zou een mooie kans zijn om bij het invoeren van de desiros wat buffer te creeëren voor modernisatie van andere stellen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Pendelaar schreef:Ook niet werkende lcd displays inbouwen (Dubbeldekkers)
Zwijg mij er van... ik heb in al die tijd nog maar 1 of 2 keer een CR-stel gezien met zijn displays in werking. Zijn er problemen mee? Of hebben de TBG's gewoon geen opleiding gehad over die aanpassingen?
Steven

Bericht door Steven »

Dietrich schreef:
Zwijg mij er van... ik heb in al die tijd nog maar 1 of 2 keer een CR-stel gezien met zijn displays in werking. Zijn er problemen mee? Of hebben de TBG's gewoon geen opleiding gehad over die aanpassingen?
Er zijn nog maar twee CR verbindingen geprogrammeerd, nog niet alle depots hebben er opleiding voor gegeven omdat de TBG's ze kunnen bedienen.
Het gaat over de verbinding Geraardsbergen - Dendermonde en over de verbinding Leuven - Braine le Compte.
Robin

Bericht door Robin »

ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Boxerke

Bericht door Boxerke »

Robin schreef:ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:
Oh? hebben die dan ooit gewerkt? :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

Boxerke schreef:
Robin schreef:ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:
ja hoor en heel soms zie je ze op gent/genk of op tongeren/knokke-blankenberge nog werken.
jens123

Bericht door jens123 »

Overlaatst reed trein P8004 van Schaarbeek naar Kortrijk ook met werkende displays. De eerste keer dat ik dat zag: M6 met werkende displays :)
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Boxerke schreef:
ja hoor en heel soms zie je ze op gent/genk of op tongeren/knokke-blankenberge nog werken.
Tussen Essen en Antwerpen heb ik ze nooit zien werken....
Theo
Groeten vanop de Heide
Darko

Bericht door Darko »

Steven schreef:
Dietrich schreef:
Er zijn nog maar twee CR verbindingen geprogrammeerd, nog niet alle depots hebben er opleiding voor gegeven omdat de TBG's ze kunnen bedienen.
Het gaat over de verbinding Geraardsbergen - Dendermonde en over de verbinding Leuven - Braine le Compte.
ik heb thans leuven - ottignies ook al weten werken 1x op en een cr die die verbinding deed eigelijk
Steven

Bericht door Steven »

Dat is dan wel raar want momenteel zit die lijn nog niet in het CR lijstje maar gaat die nog als L trein door het leven.
K V B

Bericht door K V B »

jens123 schreef:Overlaatst reed trein P8004 van Schaarbeek naar Kortrijk ook met werkende displays. De eerste keer dat ik dat zag: M6 met werkende displays :)
Waarom is dat eigenlijk zo moeilijk om die displays werkend te krijgen? Het is per slot van rekening toch geen magie.
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag op L161 de 08501 zien rijden op weg naar Namur.
Darko

Bericht door Darko »

Steven schreef:Dat is dan wel raar want momenteel zit die lijn nog niet in het CR lijstje maar gaat die nog als L trein door het leven.
kheb het over het zijpaneel dan.. bestemming was otignies en hij stond idd in leuven :p

op de CR naar sgravenbrakel werken ze vaak eens.. als er al eens een CR rijdt op die verbinding want tegenwoordig zie ik daar meer klassiek New look op :p
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Misschien een apart onderwerp openen over de elektronische displays?
Sorry, maar dit heeft nu toch niets te maken met de Desiro's he. :wink:
Plaats reactie