Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
Neerpelt - Weert is niet gesloten. Het enige deel van de IJzeren Rijn dat gesloten is, is Roermond - Dalheim.
Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
Neerpelt - Weert is niet gesloten. Het enige deel van de IJzeren Rijn dat gesloten is, is Roermond - Dalheim.
Groetjes,
Rian
Inderdaad: zie foto gemaakt zomer 2005 in de buurt van Herkenbosch op een voormalige overweg tussen Roermond en Dalheim, in het Meinweg natuurgebied.
Bijlagen
Meinweg 002_IJzeren Rijn richting Roermond.JPG (145.52 KiB) 11776 keer bekeken
Nog een link van het oude forum, van een Nederlander die het volledige traject tot in Dalheim heeft gefotografeerd. De staat van het spoor in Nederland zelf is goed, maar de laatste kilometer op Duits grondgebied is totaal overwoekerd. Hier en daar lijkt er wat sabotage te zijn, want er zijn kabels doorgesneden, putten gegraven in de ballast en een hek op het spoor gelegd.
Als ze maar enkel moeten overkruisen, zitten ze niet zo veel in de weg van de andere treinen. Als ze langs de lijn moeten gann, dan zullen ze wel in de weg zitten.
de benelux tijdens de week, de turnhout brussel en antwerpen mechelen leuven/st niklaas zijn de passagierstreinen die er op zitten dus nog plek over zeker voor goederen