L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door giuseppe »

Maar ik neem aan dat er wel testritten gaan komen? Naar Maastricht rijden de laatste tijd vaak Breaks, is dat ook om dezelfde reden?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door dentheo »

Met dezelfde redenering zouden alle grensbaanvakken binnenkort met oudjes (zonder TBL1+) gereden worden....

Ook de Benelux en de Maastricht Brussel ? eens men aan de inbouw bij traxx en 13 begint ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Sander14

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Sander14 »

De Benelux wordt op den duur vervangen door de FYRA dienst met de stofzuigers en dan keren alle Traxx'en weer terug naar België. De reden dat er op de relatie Maastricht-Brussel (meer bepaald: Maastricht-Luik) steeds meer Breaks opduiken is meer te wijten aan de vertragingen die de 13'ers met I11 oplopen tussen Brussel en Luik. Desondanks is de uitvoering van de internationale dienst vanuit Maastricht gewoon waardeloos te noemen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door dentheo »

Sander14 schreef:De Benelux wordt op den duur vervangen door de FYRA dienst met de stofzuigers en dan keren alle Traxx'en weer terug naar België. De reden dat er op de relatie Maastricht-Brussel (meer bepaald: Maastricht-Luik) steeds meer Breaks opduiken is meer te wijten aan de vertragingen die de 13'ers met I11 oplopen tussen Brussel en Luik. Desondanks is de uitvoering van de internationale dienst vanuit Maastricht gewoon waardeloos te noemen.
Tot zolang worden die traxxen en de 13en niet uitgerust met TBL1+ ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Steven »

Sander14 schreef:De Benelux wordt op den duur vervangen door de FYRA dienst met de stofzuigers en dan keren alle Traxx'en weer terug naar België. De reden dat er op de relatie Maastricht-Brussel (meer bepaald: Maastricht-Luik) steeds meer Breaks opduiken is meer te wijten aan de vertragingen die de 13'ers met I11 oplopen tussen Brussel en Luik. Desondanks is de uitvoering van de internationale dienst vanuit Maastricht gewoon waardeloos te noemen.
dat is totaal geen reden waarom er daar breaks komen. Men wil al kunnen inspelen op het feit dat in luxemburg de 25kV gaat gebruikt worden. Men gaat op die verbinding de MS96 stelselmatig gaan vervangen door 13+i11.
Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
Het grootste probleem is de zeer regelmatige uitval tussen Visé (of zelfs Luik) en Maastricht wegens te grote vertraging. En die vertraging is dan echt niet tussen Luik en Maastricht opgelopen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
Het grootste probleem is de zeer regelmatige uitval tussen Visé (of zelfs Luik) en Maastricht wegens te grote vertraging. En die vertraging is dan echt niet tussen Luik en Maastricht opgelopen.

Groetjes,
Rian
Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door dentheo »

Steven schreef: Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.

Scheelt dat op zo'n stukje al "minuten" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef: Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.

Scheelt dat op zo'n stukje al "minuten" ?
uit mijn ervaring wel, heb de indruk dat ze zelfs vrij nipt is voor motorstellen op dat stuk.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
dentheo schreef:
Steven schreef:Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.
Scheelt dat op zo'n stukje al "minuten" ?
uit mijn ervaring wel, heb de indruk dat ze zelfs vrij nipt is voor motorstellen op dat stuk.
De dienstregeling Luik - Maastricht is op werkdagen een minuut ruimer dan in 1998 en er is 1 stop weggevallen. Dat zou toch eigenlijk geen probleem mogen zijn; er zijn nog maar twee stops onderweg en de snelheid ligt ook niet zo hoog.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door groentje »

Ik vind het ook vreemd, hoor. En Steven, ik zie de IC-O's ook passeren, en zowel vanuit Brussel als vanuit Luik hebben ze heel erg vaak vertraging.
Jani

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Jani »

IK heb de indruk dat geen enkele gesleepte trein nog in staat is om zijn dienstregeling te volgen, behalve als ze een hele ruime dienstregeling hebben. Is dat dan allemaal op maat van motorstellen gemaakt?
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door giuseppe »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
Het grootste probleem is de zeer regelmatige uitval tussen Visé (of zelfs Luik) en Maastricht wegens te grote vertraging. En die vertraging is dan echt niet tussen Luik en Maastricht opgelopen.

Groetjes,
Rian
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door rvdborgt »

giuseppe schreef:Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)
Dat reservestelletje zou dan eigenlijk in Luik moeten staan, om zo ook de uitgevallen trein van Luik naar Maastricht te kunnen vervangen. Maar dan moet er natuurlijk wel personeel voor zijn, dat verder ook nog naar Maastricht mag rijden (de seinen kent en Nederlands kan). Ik weet niet of dat praktisch haalbaar is. Helaas.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...

Bericht door Bibke »

rvdborgt schreef:
giuseppe schreef:Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)
Dat reservestelletje zou dan eigenlijk in Luik moeten staan, om zo ook de uitgevallen trein van Luik naar Maastricht te kunnen vervangen. Maar dan moet er natuurlijk wel personeel voor zijn, dat verder ook nog naar Maastricht mag rijden (de seinen kent en Nederlands kan). Ik weet niet of dat praktisch haalbaar is. Helaas.

Groetjes,
Rian
En qua rendabiliteit helemaal niet.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gesloten