HOTNAT in Brussel Zuid.
HOTNAT in Brussel Zuid.
Als je in Brussel Zuid je aansluiting met een ICE of Thalys mist, waar moet je dan heen om je "HOTNAT" (Hop on the next available train) sticker te halen? Moet je daarvoor gaan aanschuiven aan de verkoop internationaal, of kan het sneller?
Re: HOTNAT in Brussel Zuid.
Kon dat ook niet aan het loket 'verloren voorwerpen'? Ik weet het niet, ik heb het nog niet nodig gehad.
Er was toch een soort samenwerkingsverband van hogesnelheids-maatschappijen dat daarvoor ging zorgen.
Hebben die een bureeltje in de middengang ? Of moet je aanschuiven bij internationaal ?
Hebben die een bureeltje in de middengang ? Of moet je aanschuiven bij internationaal ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Aanschuiven bij Internationaal?
Dan mis je de volgende drie treinen ook. Daar staan tegenwoordig wachtrijen van een half uur of meer.
Mooi vernieuwd hoor, maar dan ben je als reiziger vet mee als er maar drie verkopers zitten.
En daar moet je dan nota bene 7 euro voor betalen voor die "service" hé.
Dan mis je de volgende drie treinen ook. Daar staan tegenwoordig wachtrijen van een half uur of meer.
Mooi vernieuwd hoor, maar dan ben je als reiziger vet mee als er maar drie verkopers zitten.
En daar moet je dan nota bene 7 euro voor betalen voor die "service" hé.
In Brussel-Zuid moet je in die "prachtig gekleurde" ruimte (kleuren van NMBS-Europe?) van Railteam gaan. Het is niet zo ver van de Eurostar-terminal.
Dat is idd gewoon het verkooppunt voor onmiddelijk vertrek (en het punt voor annulaties voor vertrek, omruilingen, en alle andere zaken die eigenlijk best ergens anders geregeld worden, maar volgens NMBS logica koppel je dit dus best samen met het loket "onmiddelijk" vertrek) 

maar ook daar is het aanschuiven en met een nr trekken wachten tot het aan uw beurt is, de wachttijden kunnen ook daar rustig aandikken.
Railcenter. Hou er serieus rekening mee dat je pas 2 treinen later hebt, vanwege de reden die Steven hierboven al aanhaalt. (Niet rekenen op begrip van de TBG.)
railcenter op zichzelf bestaat niet meer, na de ombouw is dat herdoopt naar travel centre onmiddellijk vertrek.
Ik heb er geen ervaring mee in Brussel, maar ik zou geen volgende trein laten schieten omdat ik lang in de rij moet staan voor een stempeltje. Dat is een brevet van onvermogen van de spoorwegen. Dan maar zonder stempeltje de trein in, met zo mogelijk een uitstel van betaling. Dat regel ik dan wel met de klantenservice. Als er plaats is, dan moeten ze me sowieso toelaten en mag het niks extra's kosten.kika schreef:Railcenter. Hou er serieus rekening mee dat je pas 2 treinen later hebt, vanwege de reden die Steven hierboven al aanhaalt. (Niet rekenen op begrip van de TBG.)
Groetjes,
Rian
Ik heb de HOTNAT procedure tot nu to enkel nog maar nodig gehad in Köln. In Frankrijk is het voldoende dat je een stempel van de conducteur op je ticket hebt, omruilen hoeft dan niet meer. In Duitsland enkel als je in Köln van de ICE op de Thalys moet uitwijken. Maar daar stond toen aan de ingang van het +travel centre" een soort van portier die iedereen vroeg wat hij/zij nodig had en je dan naar de juiste balie stuurde. Het omruilen van onze biljetten duurde maar een paar minuten. We hadden zelfs een nieuwe zitplaatsreservering.rvdborgt schreef:Ik heb er geen ervaring mee in Brussel, maar ik zou geen volgende trein laten schieten omdat ik lang in de rij moet staan voor een stempeltje. Dat is een brevet van onvermogen van de spoorwegen. Dan maar zonder stempeltje de trein in, met zo mogelijk een uitstel van betaling. Dat regel ik dan wel met de klantenservice. Als er plaats is, dan moeten ze me sowieso toelaten en mag het niks extra's kosten.kika schreef:Railcenter. Hou er serieus rekening mee dat je pas 2 treinen later hebt, vanwege de reden die Steven hierboven al aanhaalt. (Niet rekenen op begrip van de TBG.)
Men zou eens werk moeten maken van een europese standaard voor biljetten, met een digitale codering van alle informatie op het biljet in een 2D data matrix. Dan kan je gewoon op de stations een eenvoudige "reservatie aanpas automaat" met een optische scanner installeren die je ticket scant en je automatisch op de volgende trein boekt.