nieuw lid

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
eres

nieuw lid

Bericht door eres »

Ik ben dus sinds vandaag lid geworden van dit forum. Mijn naam is Wim ben een Hollander welke in de Belg. Ardennen is gaan wonen

Ik heb enkele jaren modelbouw als hobby gehad en heb dus iets ervaring Het is voor mij meer dan 40 jaar geleden dat ik modelspoor als hobby had. Destijds had ik een HO Marklin set Maar jullie weten hoe het gaat verliefd, verloofd, getrouwd, kinderen en dan gaan de jaren voorbij


Doch de spoowegen hebben altijd een magische kracht. Ik kom nu vaak langs een station en zie daar vaak mooie treinstellen staan en dat heeft mij (tot tevredenheid van mijn vrouw!!) weer terug gebracht in de modelspoorbanen

Ik heb zelf altijd in de containerscheepvaart gewerkt en heb zelf ook gevaren en loop te denken om zelf daar iets van te gaan maken

Wanneer iemand tips heeft hoor ik dit graag iedere opmerking/suggestie is bij mij welkom
Ik zou ook eventueel oude catalogussen kunnen gebruiken om eens wat naslag werk te hebben oa van Flecihmann denk dat dit het beste merk is om te gaan werken vanwege de vele mogelijkheden Maar ook van Faller/Vollmer/Kibri

Ik hoop veel van jullie te mogen leren

Groetjes

Wim
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: nieuw lid

Bericht door HLE 2302 »

Hartelijk welkom. :D :wink:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Lukas
Berichten: 1669
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: nieuw lid

Bericht door Lukas »

Hoi,

eres,

Hierbij heet ik je van harte welkom!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: nieuw lid

Bericht door Schaap »

Ik heb zelf altijd in de containerscheepvaart gewerkt en heb zelf ook gevaren en loop te denken om zelf daar iets van te gaan maken
Havengebied? Lijkt me interessant!
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: nieuw lid

Bericht door Bordensteker »

Hé, welkom zeg!

Ik ben een Brabander die ook nog een tijdje bij ECT heeft gewerkt (grote containerterminal in Rotterdam) ...
Verder luchtvaart in beroep en hobby.
En sinds enige tijd Operator Besturing Cargo, in en rond Antwerpen.

Modeltreinen ook gehad maar al lang geleden weggedaan.

Veel plezier op dit prima forum!
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: nieuw lid

Bericht door Jérôme »

Hartelijk welkom.
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
tsjoek

Re: nieuw lid

Bericht door tsjoek »

Hallo,
Een van de beste nederlandtalige tijdschriften over modelspoor is "modelspoormagazine".
Ze hebben ook een website. Tik gewoon even msm of modelspoormagazine in bij Google en je komt wel terecht. Misschien kan je daar al is een kijkje nemen. Dit is geen reclame en ik heb er geen belang bij :)
btw welkom bij het forum.
mvg
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: nieuw lid

Bericht door AGE-411 »

Je kan het bescheidenheid noemen, of je kan het luiheid noemen; ik voelde er weinig voor om een nieuw topic te openen voor mijzelf.
Ik hoop dan ook dat de topicstarter ook geen kwade gevoelens koestert tegenover mij. (Als dat wel zo is: mijn oprechte excuses!) :oops:

Ik ben dus RH. Sommigen hier kennen mij wel van andere media (forum van zone01, facebook, ...)
Ik ben geboren in 1990 en woonachtig in (een deelgemeente van) Merelbeke.
Tegenwoordig ben ik als student aan de KHLeuven wel vaak in Leuven (op kot) te vinden.
Ook in de omgeving van Burst kom ik wel heel vaak de laatste 15 maanden. Ik kon overgens geen beter lief uitkiezen want ie woont op 100 meter van het station van Burst. :D

Niet dat ik hier veel ga posten, want ik zal altijd wel een busspotter blijven en treins zullen altijd op de achtergrond blijven.
Enkel als ik eens met een vraag of opmerking zit zal je mij hier eens zien. Aan mij dus meer last dan hulp (LOL :mrgreen: )

Oh, voor ik het vergeet:
Mijn favoriete treintjes in dienst zijn de AM62's. Heerlijk gewoon 8) Ik probeer in mijn treinverplaatsingen zoveel mogelijk AM62's te steken. Leuven-Brussel doe ik bijvoorbeeld meestal met de CR. Anders zijn het van die mottige M6'en. :(
Heb als klein jochie wel goede herinneringen aan de tijd voor die mottige MW41's op lijn 122 verschenen. Mijn grootmoeder woonde naast het station van Landskouter; dus heb ik daar vaak die diesellocs met M2-rijtuigen zien en horen voorbij denderen. Je hoorde en zag ze altijd al toen ze in Gontrode vertrokken richting Geraardsbergen. :)

Bon. Wat ben ik nog vergeten vertellen en wat moeten jullie nog allemaal weten? vraag maar op!



mvg,
RH
Laatst gewijzigd door AGE-411 op 15 jun 2011, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: nieuw lid

Bericht door eagleheart »

welkom op het forum!
Plaats reactie