Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2
Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2
plus met de lange neus naar binnen toe gericht ook als ik het goed voor heb
Idd, aangezien in NL en D rechts gereden wordt en de seinen dan dus ook rechts staan. Anders zijn de seinen (vooral "grondseinen"/dwergseinen) niet goed te zien, met gevolgen van dien.
Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak .
Ze pakken inderdaad goed op foto, tegenwoordig heb je niet veel keuze meer of het is een 77 of een 28