03-01-2010 Antwerpen Dam
03-01-2010 Antwerpen Dam
Hallo,
Vandaag voor de eerste keer van het jaar gaan spotten.
We zijn naar Antwerpen Dam gegaan.
Het resultaat vind u hier: KLIK
Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum.
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee
Vandaag voor de eerste keer van het jaar gaan spotten.
We zijn naar Antwerpen Dam gegaan.
Het resultaat vind u hier: KLIK
Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum.
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee
- Dieselfreak
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Welkom op het forum.Binco schreef:Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum.
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
plus met de lange neus naar binnen toe gericht ook als ik het goed voor hebShrek schreef:-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Idd, aangezien in NL en D rechts gereden wordt en de seinen dan dus ook rechts staan. Anders zijn de seinen (vooral "grondseinen"/dwergseinen) niet goed te zien, met gevolgen van dien.
Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Maar omdat de 77ers zo zwak zijn (nog minder power dan een 23! ) gebeurt dat in de praktijk wel steeds zoMaartendeJ schreef:Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 09:54
- Locatie: Huerth (Duitsland)
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Echter die zien er goed uitRobin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen
grotejs
Dirk
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoegRobin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak .Shrek schreef:Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoegRobin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film
Ze pakken inderdaad goed op foto, tegenwoordig heb je niet veel keuze meer of het is een 77 of een 28
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
In Duistland moesten/moeten ze in trippletractie rijden om de 100 km/h verzekerd te kunnen aanhouden.
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Nog altijd de transmissie-assen die kuren verkopen ?Robin schreef:
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide