begin

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Wover

Bericht door Wover »

overweg13 schreef:
Wover schreef: - Overweg13: Je moet niet zo heftig reageren als er kritiek is op de nmbs of diens personeel.
Het is ongeveer een week geleden dat ik - mogelijk in een ander forum - de kritiek gekregen heb dat ik voortdurend kritiek heb op de NMBS en op al het personeel.
Vermoeiende bezigheid, hoor, deelnemen aan fora.
hehe, ja daar heb je gelijk in, en bovendien stopt het ook nooit :P

Maar dit was de post van concurrent:
En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.
In een andere post zet hij ook nog dat hij in Mortsel de keuze had tussen de trein naar Leuven of de trein naar Geel (waar hij de bus kan nemen ofzo, Geel ligt een kwartier of 20 minuten van Diest). Met die eerste bedoelt hij dat hij de trein naar Leuven kan nemen om over te stappen in Aarschot...
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Wete wa , laat maar zitten :P

Had de conducteur het geezegd toen we in Mortsel vertrokken , die kwam net knippen als we vertrokken in mortsel had ik er de eerst volgende halte al uit kunnen springen en ipv langs aarschot , langs berchem zo naar Geel had kunnen rijden!

Maar goed , ik ben dan thuisgeraakt , wel wat laat en al maar goed dat de stationschef er begrip voor had!Anders had ik nog kunnen betalen!
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

Djeezes, we zijn hier wel way off topic bezig, niet? :? :roll:
Wover

Bericht door Wover »

HasheLTee schreef:Djeezes, we zijn hier wel way off topic bezig, niet? :? :roll:
denk je?
Eerste post schreef:ik ben uitgenodigd voor de info voormiddag voor treinbestuurders op zaterdag 10juni. Kan iemand mij vertellen hoelang het zou kunnen duren voordat ik aan mijn opleiding zou kunnen starten als ik door alle proeven geraak natuurlijk.Kwestie van mijn opzeg te kunnen regelen op mijn huidig werk.
willy
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

:wink: :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Wete wa , laat maar zitten :P

Had de conducteur het geezegd toen we in Mortsel vertrokken , die kwam net knippen als we vertrokken in mortsel had ik er de eerst volgende halte al uit kunnen springen en ipv langs aarschot , langs berchem zo naar Geel had kunnen rijden!

Maar goed , ik ben dan thuisgeraakt , wel wat laat en al maar goed dat de stationschef er begrip voor had!Anders had ik nog kunnen betalen!
nogmaals, de treinbegeleiders zijn geen lopende spoorboek hoor, met of zonder veel jaren dienst 90% weet daar niks van buiten van, jij gaat er iets te veel van uit da de meeste die die job doen fanaten zijn en zulke dingen van buiten weten daar wat dit totaal niet waar is, is zelfs geen vereiste om de job te doen, in tegendeel ze hebben ibis hier voor en vroeger de spoorgids, ze moeten vooral vlot dingen kunnen opzoeken en weten waar ze moeten zoeken, die mensen hebben al genoeg te kennen door alle tariefformules en dergelijke meer te kennen en ik kan u beloven dat dat al een hele brok leerstof is, zij die denken dat een treinbegeleider niet veel te kennen dan enkel maar wat aansluitingen te kennen zijn dus verkeerd. een goede reizigers is een geinformeerde reiziger, je bent dus zelf in fout door je reisweg niet op voorhand na te zien via alle mogelijke kanalen die ter uwe beschikking staan (die zijn er ruimschoots)
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

je had het ook gewoon kunnen vragen aan de man
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ja als ik in aarschot aankom zal ik er zeker wat aan hebben als ik het ga vragen :P Euh ja , finito erover :P genoeg genirkt op de tbg , straks geen kandidaten meer :twisted:
.Pieter

Bericht door .Pieter »

Weet iemand iets ivm de oogtesten voor Treinbestuurder?

Worden die afgenomen à la PMS, dus eigen bril op en aflezen.
Of bril van daar op met aanpasbare sterkte, zoals bij de oogarts?

Groeten, Pieter
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

.Pieter schreef:Weet iemand iets ivm de oogtesten voor Treinbestuurder?

Worden die afgenomen à la PMS, dus eigen bril op en aflezen.
Of bril van daar op met aanpasbare sterkte, zoals bij de oogarts?

Groeten, Pieter
alle testen zijn met eigen bril
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dits is speciaal apparaat , moet je dus niet verwachten aan een projector met bord of zo :P is echt compact apparaat waar ze veel met kunnen , zeke rje bril meenemen ja, liefst wel :P
Plaats reactie