@LML: klopt, BVT Deel III Lijst 20A vermeldt HLD 5501, 5506, 5509, 5511, 5512 en 5514 als TVM 430-hulpelementen voor de lijn 1 en HLD 6225, 6227, 6313 en 6324 als TBL 2-elementen voor de lijn 2. De eersten staan in Ath (overdag in Vorst Rijtuigen) en de laatsten zijn in Leuven gestationeerd.
Ze rijden steeds per twee: elke loc heeft één kant met stuurpostseininrichting en Scharfenbergkoppeling. Voor elke lijn moet er, ongeveer van 6 tot 22 uur, steeds een koppel standby staan.
@Joris: Ze zijn inderdaad toegewezen aan de SO (spoorwegonderneming) NMBS bij de 'boedelscheiding'.
Op de lijnen 1 en 2 is de respectievelijke stuurpostseininrichting een verplichte voorwaarde om op de lijn te mogen, voor de lijnen 3 en 4 voorziet de Infrabel-reglementering voorlopig een uitzondering voor hulpelementen zonder ETCS (ARE 616 9.9.7 en bijlage VII).
edit: (om on-topic te blijven) Zelf vind ik de geel-groene livrei wel stoere degelijkheid uitstralen
