De M4 vóór de modernisering

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2061
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

De M4 vóór de modernisering

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag hebben alle M4'en een modernisering achter de rug. Ik heb die rijtuigen nog in hun rode fase gekend. Op de site van BelRail staan enkele foto's van oude M4'en, maar alleen van de buitenkant. Hoe zagen die er vanbinnen vóór de modernisatie uit? Naar ik me herinner was er niet zoveel verschil met nu, de banken waren bruin en er waren geen spiegels. Heeft iemand nog foto's van het interieur van een rode M4, of zijn er ergens foto's daarvan te vinden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door Merijn »

Ik weet het: het is niet veel en qua compositie blinkt deze foto zeker niet uit. Toen ik deze foto nam, was ik een beginnend treinspotter...maar beter dit dan niets denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2061
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door Dieselfreak »

Kennelijk had de rode M4 bovenliggende bagagerekken in plaats van zijlingse, zoals de huidige. Was dit alleen in tweede klasse zo, of ook in eerste klasse? Waren er in de eerste klasse van de rode M4 belangrijke verschillen met die van de huidige, witte M4?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door vasonline »

Dieselfreak schreef:Kennelijk had de rode M4 bovenliggende bagagerekken in plaats van zijlingse, zoals de huidige. Was dit alleen in tweede klasse zo, of ook in eerste klasse? Waren er in de eerste klasse van de rode M4 belangrijke verschillen met die van de huidige, witte M4?
Ha, ik weet een fototje zijn hier:
Afbeelding Zoals je ziet is het geen cultuurshock met de vernieuwde M4 eerste klasse.
(tekeningetjes, gordijntjes, bagagerkken aan de zijkanten is allemaal van opzet hetzelfde gebleven)

Bron: http://rixke.tassignon.be/spip.php?article58&lang=fr

De bagagerekken lijken in tweede klasse wel 'n beetje op die van een Varkensneus.

mvg
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2061
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door Dieselfreak »

vasonline schreef:Zoals je ziet is het geen cultuurshock met de vernieuwde M4 eerste klasse.
(tekeningetjes, gordijntjes, bagagerkken aan de zijkanten is allemaal van opzet hetzelfde gebleven)
De zetels waren kennelijk wel bruin, tegenwoordig zijn ze donkerblauw, dus zijn ze vervangen, of alleszinds de bekleding. De gordijnen hadden ook een andere kleur, oranje-achtig, tegenwoordig zijn die rood. En ik zie precies ook geen tapijt, of had het een andere kleur? Verder zie ik een glazen wand, ik neem aan dat die diende om rokers en niet-rokers van elkaar te scheiden?

Momenteel zie de eerste klasse van de M4 er zo uit:
Afbeelding
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie