Steven schreef:Men schorst preventief om te kunnen bepalen of de persoon een beroepsfout gemaakt heeft of niet nadien volgt dan eventueel de effectieve schorsing door middel van een tevoetstelling en inhouden van brevet voor x tijd.
Als men in afwachting van het onderzoek de persoon gewoon zijn werk laat doen en deze blijkt nadien toch een fout gemaakt te hebben....
Dit is de logica die je er achter moet zoeken.
Bedankt voor de verduidelijking.
Toch wel een erg star beleid dat in dit soort gevallen tot onnodig veel imagoschade lijdt...
pietje schreef:
Dit vind ik wel frappant: de NMBS (of haar werknemers) passen de procedures blijkbaar vooral toe als het hen uitkomt.
Als het brevet van de TBG was ingetrokken, en hij bijgevolg als gewone reiziger meereed, mocht hij blijkbaar nog wel mee met een trein die geen TBG meer had, maar de rest van de passagiers niet.
En dan is men verbaasd om al die verontwaardigde reacties ?
Ook ik ben zeer benieuwd naar de verklaring hiervoor...