Het lijkt me sterk dat er in het weekend niet zoveel hotelkamers te vinden zouden zijn. Verder kan het nu eenmaal gebeuren dat er een hele trein strandt en er een paar honderd reizigers onderdak nodig hebben; dit kan onmogelijk de eerste keer zijn dat dat gebeurt. Als de NMBS of Thalys daar dan niet op is toegerust, dan hebben ze dat aan zichzelf te danken. Werd er dan niemand in een hotel ondergebracht? Of heeft men toch nog e.e.a. geprobeerd?gysev schreef:- Brussel-Zuid werd er pas omstreeks 22u (!) van ingelicht dat de trein niet verder mocht rijden. Tot dan werd door Thalys altijd gezegd dat er een bestuurder gezocht werd om via de klassieke lijn te rijden. Probeer maar eens een hotelkamer te vinden voor 370 reizigers in een zo korte tijd. Dat is uitgesloten, temeer omdat er na 22u slechts één verantwoordelijke van B-Mobility van dienst is die zich ook moet bezighouden met aansluitingen, taxibons, organisatie van de rangeringen enz.
Wat voor rijtuigen werden er in Brussel overigens ter beschikking gesteld? De pers suggereert slaaprijtuigen, maar het lijkt me sterk dat er zoveel slaaprijtuigen waren, te meer daar die van de NMBS niet meer gebruikt worden en eerst een schoonmaakbeurt nodig hebben. Of waren het ligrijtuigen (couchettes)?
Groetjes,
Rian