En ondertussen hebben ook de Israëlische spoorwegen zich laten verleiden tot de Euro 3000 & 4000:
http://vossloh-espana.com/cms/en/press/ ... _2358.html
Niet verwonderlijk, als je weet dat ze reeds diesel-Prima's in dienst hadden nog voor de Class 67, Renfe 333.3 en BB75000 gebouwd waren. En uiteindelijk is de Euro 3000/4000 een verder ontwikkelde diesel-Prima.
De Euro 3000 zullen waarschijnlijk met Bombardier-dubbeldeksrijtuigen (gebaseerd op die van de DB, alleen heeft het stuurstandrijtuig ook een dieselaggregaat voor airco en stroomvoorziening ipv de locs) gaan rijden.
De Euro 4000 (zoals de
Co-Co Prima's), zullen ook eerst voor passagiersverkeer gebruikt worden, maar eenmaal het elektrificatieprogramma in gang is gezet (2016/2017, 25kV natuurlijk) zullen deze locs voor goederendiensten gaan dienen.
Edit: en ik vergeet dat er ook nog nieuwe
enkeldekrijtuigen van Siemens rondrijden met bijbehorende stuurstanden, die ook met deze locs zullen rijden.