En we hebben een exit...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
b-loc
Berichten: 1116
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: En we hebben een exit...

Bericht door b-loc » 06 mar 2011, 21:04

dentheo schreef:
nighttrain schreef: En dit is nu het zelfde, dus die 20.000 € lijkt me niet veel al belasting op jaar basis. dat is 54€ belasting per dag .
En voor een rijtuig (60 personen) is dat dus +-5000 euro..., dus slaaptrein 10 rijtuigen eenmalig 50000 euro.
Dan nog locomotief €20000
is samen ongeveer €70000


nighttrain
Berichten: 2028
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Saoudi Arabie

Re: En we hebben een exit...

Bericht door nighttrain » 06 mar 2011, 22:54

dentheo schreef:
nighttrain schreef: En dit is nu het zelfde, dus die 20.000 € lijkt me niet veel al belasting op jaar basis. dat is 54€ belasting per dag .
En voor een rijtuig (60 personen) is dat dus +-5000 euro..., dus slaaptrein 10 rijtuigen eenmalig 50000 euro.
Zoals veel zaken is dit voer voor juristen,lobbyers en boekhouders.
wat ik er kan op uitmaken is:
remorque = een geheel van rijtuigen =die op het RFF net een rijpad aanvraagt. Want de heffing is verbonden met de aanvraag en toekenning van het rijpad.
Dus 1 loc + 10 slaapwagons is bv 35.000€
Maar die loc zal ook wel gebruikt worden met andere slepen bv goederen.
Bv die firma huurt loc xx15 bij DB Schenker DB Schenker heeft al 30.000€ betaald om zijn diensten in Frankrijk te verzekeren met loc xx15.Dus die gaat die belasting doorrekenen aan zijn klanten (ook die nachttrein exploitatnt) De eigenaar van de wagons betaalt bv 10.000€ voor het geheel van de ritten in Frankrijk met die stam.Wie is de eigenaar van die stam ? zijzelf of SNCF?
Logische gedachten gang: Hoe zouden ze anders het goederentransport belasten om die "taxe professionele "te vervangen?

nighttrain
Berichten: 2028
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Saoudi Arabie

Re: En we hebben een exit...

Bericht door nighttrain » 07 mar 2011, 00:06

Ik denk dat we lgisch moeten denken
bv: 1 automotrice Z 22500 = 5 wagons = 23.000€. =samengesteld uit "denk ik" 20.000€ voor het "traktiegedeelte" of imaginaire loc en 3000€ voor de passagierscapaciteit.
Idem voor 1 TGV: 20.000# voor het "traktiegedeelte en 10.000€ voor de wagons en 3000€ als extra voor de meeropbrengsten van een TGV (toelag/reservering enz)
Ik denk aan 5000€ per wagon die theoretisch in Franrijk zou kunnen rijden ,de SNCF zou snel moeten sluiten..

dentheo
Berichten: 7751
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: En we hebben een exit...

Bericht door dentheo » 08 mar 2011, 10:26

Ik had uit een Engels magazine ( today railways ?) begrepen dat het telde voor elke rijtuig...maar dan moet ik weer gaan zoeken.
Theo
Groeten vanop de Heide

Plaats reactie