Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Bergen
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Een onderzoek is er altijd, ik wilde maar aanhalen dat als men een noodremming vaststelt men dit altijd zal nazien. Ofwel op het moment zelf ofwel nadien door vaststelling via het registratietoestel indien de bestuurder een geldig verklaring heeft is er geen enkel probleem. Als zoals in dit geval er te snel door de wissel is gereden moet men het artikel aanpassen. Mensen gekwetst door trein die te snel een wissel neemt. De noodremming was hierbij dan enkel bijvoegelijk als laattijdige reactie van de bestuurder. Het is de hoge snelheid door de wisselstraat die voor gekwetsten zorgde en niet de noodremming. Het is daarom dat ik de pers altijd wantrouw doordat ze niet alle feiten weergeeft.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Veel kans dat er eerst een noodremiing was ,door het feit hij zich realiseerde dat hij te snel reed.Dus kunnen de gewonden" gevallen "zijn door de nooremming en daarna doordat hij een beetje wild door de wisselstraat reed...Steven schreef:Een onderzoek is er altijd, ik wilde maar aanhalen dat als men een noodremming vaststelt men dit altijd zal nazien. Ofwel op het moment zelf ofwel nadien door vaststelling via het registratietoestel indien de bestuurder een geldig verklaring heeft is er geen enkel probleem. Als zoals in dit geval er te snel door de wissel is gereden moet men het artikel aanpassen. Mensen gekwetst door trein die te snel een wissel neemt. De noodremming was hierbij dan enkel bijvoegelijk als laattijdige reactie van de bestuurder. Het is de hoge snelheid door de wisselstraat die voor gekwetsten zorgde en niet de noodremming. Het is daarom dat ik de pers altijd wantrouw doordat ze niet alle feiten weergeeft.
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
tja maar als het effectief M4 rijtuigen zijn dan is de noodremming hetzelfde als een maximumremming (in kracht uitgedrukt door de remmen). Het enige antwoord dat volgens mij doorslaggevend is, is de eigenlijke snelheid bij het ingaan van de wissel.
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Hoe kan die journalist nu weten of die mensen gewond zijn geraakt door die noodremming of door te snel door de wissels te rijden ?Steven schreef:Een onderzoek is er altijd, ik wilde maar aanhalen dat als men een noodremming vaststelt men dit altijd zal nazien. Ofwel op het moment zelf ofwel nadien door vaststelling via het registratietoestel indien de bestuurder een geldig verklaring heeft is er geen enkel probleem. Als zoals in dit geval er te snel door de wissel is gereden moet men het artikel aanpassen. Mensen gekwetst door trein die te snel een wissel neemt. De noodremming was hierbij dan enkel bijvoegelijk als laattijdige reactie van de bestuurder. Het is de hoge snelheid door de wisselstraat die voor gekwetsten zorgde en niet de noodremming. Het is daarom dat ik de pers altijd wantrouw doordat ze niet alle feiten weergeeft.
En welk belang heeft dat nu voor de lezers van dat artikel ?
Wil je nu al dat de journalisten het onderzoek gaan doen in plaats van de NMBS of het parket ?
Toch raar dat er nooit geen kritiek komt als de media een bericht geven over een personeelslid van de NMBS die een ongeval heeft gehad.
Dan mag er opeens wel over de NMBS worden geschreven.
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Van die te hoge snelheid is niets te merken in het artikel, een beetje journalist kan dat toch te weten komen. Een trein die te snel door een wissel gaat is toch wel totaal iets anders, zeker als zoals hier het dubbel zo hoog was.
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Er is altijd kritiek adler de vraag is enkel of je ze wil zien
.

Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Het zou ook een TBL stop geweest kunnen zijn ?? ( eerste baken 300m voor sein ?)
Of ligt die daar nog niet ?
Of ligt die daar nog niet ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
De kans is vrij klein dat dat baken daar zou gelegen hebben want dat betekent dat hij in een ultrakorte sectie (afstand tussen twee seinen kleiner dan 370m) aan het rijden was en die zijn wel erg zeldzaam.
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
Volgens berichten op fido.belg.trains ging het om M6-rijtuigen.
Rijden er M6-rijtuigen op die verbinding? Ik dacht alleen M4 of breaks?
Rijden er M6-rijtuigen op die verbinding? Ik dacht alleen M4 of breaks?
Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber
op die verbinding kan je volgend materieel vinden (info op basis van vorig jaar, dit jaar nog niet gecontroleerd).
Breaks
M4
M6
MS96
klassiekjes
Breaks
M4
M6
MS96
klassiekjes