Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Bergen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Drie lichtgewonden na noodstop trein aan station van Ber

Bericht door Steven »

Een onderzoek is er altijd, ik wilde maar aanhalen dat als men een noodremming vaststelt men dit altijd zal nazien. Ofwel op het moment zelf ofwel nadien door vaststelling via het registratietoestel indien de bestuurder een geldig verklaring heeft is er geen enkel probleem. Als zoals in dit geval er te snel door de wissel is gereden moet men het artikel aanpassen. Mensen gekwetst door trein die te snel een wissel neemt. De noodremming was hierbij dan enkel bijvoegelijk als laattijdige reactie van de bestuurder. Het is de hoge snelheid door de wisselstraat die voor gekwetsten zorgde en niet de noodremming. Het is daarom dat ik de pers altijd wantrouw doordat ze niet alle feiten weergeeft.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:Een onderzoek is er altijd, ik wilde maar aanhalen dat als men een noodremming vaststelt men dit altijd zal nazien. Ofwel op het moment zelf ofwel nadien door vaststelling via het registratietoestel indien de bestuurder een geldig verklaring heeft is er geen enkel probleem. Als zoals in dit geval er te snel door de wissel is gereden moet men het artikel aanpassen. Mensen gekwetst door trein die te snel een wissel neemt. De noodremming was hierbij dan enkel bijvoegelijk als laattijdige reactie van de bestuurder. Het is de hoge snelheid door de wisselstraat die voor gekwetsten zorgde en niet de noodremming. Het is daarom dat ik de pers altijd wantrouw doordat ze niet alle feiten weergeeft.
Veel kans dat er eerst een noodremiing was ,door het feit hij zich realiseerde dat hij te snel reed.Dus kunnen de gewonden" gevallen "zijn door de nooremming en daarna doordat hij een beetje wild door de wisselstraat reed...
Steven

Bericht door Steven »

tja maar als het effectief M4 rijtuigen zijn dan is de noodremming hetzelfde als een maximumremming (in kracht uitgedrukt door de remmen). Het enige antwoord dat volgens mij doorslaggevend is, is de eigenlijke snelheid bij het ingaan van de wissel.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:Een onderzoek is er altijd, ik wilde maar aanhalen dat als men een noodremming vaststelt men dit altijd zal nazien. Ofwel op het moment zelf ofwel nadien door vaststelling via het registratietoestel indien de bestuurder een geldig verklaring heeft is er geen enkel probleem. Als zoals in dit geval er te snel door de wissel is gereden moet men het artikel aanpassen. Mensen gekwetst door trein die te snel een wissel neemt. De noodremming was hierbij dan enkel bijvoegelijk als laattijdige reactie van de bestuurder. Het is de hoge snelheid door de wisselstraat die voor gekwetsten zorgde en niet de noodremming. Het is daarom dat ik de pers altijd wantrouw doordat ze niet alle feiten weergeeft.
Hoe kan die journalist nu weten of die mensen gewond zijn geraakt door die noodremming of door te snel door de wissels te rijden ?
En welk belang heeft dat nu voor de lezers van dat artikel ?
Wil je nu al dat de journalisten het onderzoek gaan doen in plaats van de NMBS of het parket ?
Toch raar dat er nooit geen kritiek komt als de media een bericht geven over een personeelslid van de NMBS die een ongeval heeft gehad.
Dan mag er opeens wel over de NMBS worden geschreven.
Steven

Bericht door Steven »

Van die te hoge snelheid is niets te merken in het artikel, een beetje journalist kan dat toch te weten komen. Een trein die te snel door een wissel gaat is toch wel totaal iets anders, zeker als zoals hier het dubbel zo hoog was.
Steven

Bericht door Steven »

Er is altijd kritiek adler de vraag is enkel of je ze wil zien ;-).
dentheo

Bericht door dentheo »

Het zou ook een TBL stop geweest kunnen zijn ?? ( eerste baken 300m voor sein ?)
Of ligt die daar nog niet ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

De kans is vrij klein dat dat baken daar zou gelegen hebben want dat betekent dat hij in een ultrakorte sectie (afstand tussen twee seinen kleiner dan 370m) aan het rijden was en die zijn wel erg zeldzaam.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Volgens berichten op fido.belg.trains ging het om M6-rijtuigen.
Rijden er M6-rijtuigen op die verbinding? Ik dacht alleen M4 of breaks?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Steven

Bericht door Steven »

op die verbinding kan je volgend materieel vinden (info op basis van vorig jaar, dit jaar nog niet gecontroleerd).
Breaks
M4
M6
MS96
klassiekjes
Plaats reactie