als antwoord op bovenstaande:
TbsGent schreef:
Mensen die heel de trein doorlopen voor ze gaan zitten.. al die andere (lege) zitplaatsen waren niet goed zeker?
Nee, die waren niet goed genoeg want ik wil met mijn benen op de bank tegenover de mijne liggen. Zolang men maar de binnendeuren sluit na passage, lijkt mij dat geen probleem
tussen al die lege zitplaatsen zijn er dus meestal ook dubbele lege. je moet er maar eens op letten als je op een nagenoeg lege trein zit en er stapt iemand op. ze gaan bijna nooit op de eerste beschikbare (dubbele) zitplaats zitten. Ooit moet iemand mij daar eens een uitleg voor geven.
TbsGent schreef:
Mensen die ostentatief op hun horloge kijken als de trein met vertraging aan een perron komt.
Vind ik wel een goeie
na de 100ste keer is het niet meer zo grappig, geloof me.
TbsGent schreef:
-2 treinen met dezelfde bestemming die met 10/15 minuten tussenpauze rijden en dezelfde bestemming hebben: trein 1 zit barstensvol.. trein 2 is nagenoeg leeg.. dit onderstreept ook de mentaliteit van de mensen : dit is MIJN trein en ik MOET hem hebben.
Hoe kunnen de reizigers van de eerste trein nu weten dat de volgende nagenoeg leeg zal zijn? Mensen willen misschien na een lange werkdag graag eens op een ietwat treffelijk uur thuis zijn? Zo kan je blijven wachten...
ik heb er geen probleem mee dat de mensen zich liever allemaal op de zelfde trein wurmen ipv een kwartier te wachten, wel dat ze er achteraf over klagen dat ze weer hebben moeten rechtstaan.
tbsGent schreef:
--Mensen die klagen over het feit dat ze geen zitplaats hebben. zoals eerder aangehaald koop je een VERVOERSbewijs en geen ZITbewijs. Het staat je altijd vrij om je met de auto te verplaatsen.
Dat is ook weer zo een redenering, hé

Wel, het staat je altijd vrij om je beroepsmatig met de auto te gaan verplaatsen en taxichauffeur te worden. Dan zal je wél genoeg tocht hebben in je stuurpost.
wij zijn ook niet altijd in staat om te verluchten, maar klagen en zagen doen we hiervoor niet. Als het niet gaat, gaat het niet. of hoeveel treinen heb je al weten afgeschaft worden omdat de temperatuur in de stuurpost 30+ graden was?
ter informatie : in principe heb je zodra de temperatuur boven 28°c stijgt recht op een pauze van 15 minuten elke 45 minuten, stel je eens voor dat TBS dat consequent zouden doen
TbsGent schreef:
waar ik mij waarschijnlijk het meeste aan erger is het egocentrische gedrag van de meeste reizigers. ze denken enkel aan hun eigen treintje.
Dat is des mensen. Je hebt er die het hele treinverkeer platleggen omdat een poetsvrouw in een depot wordt ontslagen.
reinigen van depots is voor een groot stuk uitbesteed, dus veel zal er daarvoor niet gestaakt worden.
TbsGent schreef:
---Mensen die klagen over 5 minuten vertraging. Kan jij in de spits met de auto van gent naar brussel rijden en op 5 minuten precies zeggen wanneer je aankomt? een beetje begrip AUB.
Dat men dan consequent is en de dienstregeling afschaft.
Over het afschaffen van de dienstregeling, wel voor een stuk vind ik ook dat ze (onder de huidige vorm) zou moeten afgeschaft worden. Zoals het nu gaat zou men beter in het station omroepen "om dat uur passeert een trein op dat perron in die richting" en al die gele borden verwijderen. Reizigers zouden direct geen enkele reden meer hebben om te klagen over treinen met vertraging.
trouwens het onderwerp hier was "treinergernissen" wat precies is wat ik gegeven heb. Ik heb er alle begrip voor dat andere mensen hier niet mee akkoord gaan, maar dat zijn dus mijn ergernissen.