Textuurfoto's 29.013
Textuurfoto's 29.013
Hey,
na voor Train Simulator de 12.004 en 1.002 te hebben gemaakt wil ik me eens werpen op de 29.013.
Het bijzondere aan dedie is dat er tal van foto's zijn op het net, maar het is erg moeilijk om foto's te vinden die, als ze al loodrecht langs de zijkant worden getrokken, ook groot genoeg zijn...ik hoop daarmee foto's te zien te krijgen die zeker een gemiddeld beeldscherm groot zijn. Zouden jullie eventueel ermee kunnen helpen aub ?
Alvast bedankt!
Groetjes
na voor Train Simulator de 12.004 en 1.002 te hebben gemaakt wil ik me eens werpen op de 29.013.
Het bijzondere aan dedie is dat er tal van foto's zijn op het net, maar het is erg moeilijk om foto's te vinden die, als ze al loodrecht langs de zijkant worden getrokken, ook groot genoeg zijn...ik hoop daarmee foto's te zien te krijgen die zeker een gemiddeld beeldscherm groot zijn. Zouden jullie eventueel ermee kunnen helpen aub ?
Alvast bedankt!
Groetjes
Re: Textuurfoto's 29.013
Ik veronderstel dat dit wel in jullie smaak zal vallen
http://img64.xooimage.com/files/1/e/8/29013-27703ee.jpg
http://img64.xooimage.com/files/1/e/8/29013-27703ee.jpg
Re: Textuurfoto's 29.013
Thanks! Er is wel iets dat ik mij afvraag. Er staat op diverse plaatsen dat de max snelheid van de loc 96km/u is.
Denkende aan het feit dat het van Amerikaanse oorsprong is zou het kunnen dat het eigenlijk een omrekening betreft van de 60mph, en zou de loc dus evengoed 100km/h kunnen halen in zijn eentje.
Welke daarvan is waar
Denkende aan het feit dat het van Amerikaanse oorsprong is zou het kunnen dat het eigenlijk een omrekening betreft van de 60mph, en zou de loc dus evengoed 100km/h kunnen halen in zijn eentje.
Welke daarvan is waar
Re: Textuurfoto's 29.013
die 96 km/h komt inderdaad van de amerikaanse eenheden. Natuurlijk haalt de loc wel 100 km/h, maar de onderdelen zijn allemaal berekend op 96, dus zit je niet meer in het normale werkingsgebied. Zeker voor de verzekering is dat een groot verschil
Re: Textuurfoto's 29.013
Het type 29 is van Canadese origine en dus is alles berekend in Miles. Vandaar die 96 km/u. De discussie of hij al dan niet 100 km/u haalt heeft weinig zin meer. Hij is nl. gekeurd op 80 km/u. Bijgevolg zal hij nooit harder rijden dan 80 km/u. Maar het is idd meer dan wss dat hij die 100 km/u aankon.
Re: Textuurfoto's 29.013
Ik ben op de hoogte dat de 29.013 tijdens de testritten in Meiningen 120 Km/u haalde.
Maar zoals Luigi al aanhaalde is zij gereduceerd naar de 80 Km/u.
Maar zoals Luigi al aanhaalde is zij gereduceerd naar de 80 Km/u.
Re: Textuurfoto's 29.013
In 2009 had ik de kans om een gesprek aan te gaan met de machinist van deze mooie stoomloc. Hij vertelde me dat de maximumsnelheid op 80 km/u is gezet omdat de slijtage aan de onderdelen niet zo snel gaat als bij 100 km/u, om langer plezier en minder kosten van de loc te hebben.
Re: Textuurfoto's 29.013
Alle museummateriaal staat standaard op 80km/u en dit voor alle types ongeacht of het stoom of diesel is, daarbij is niet gekeken naar technische aspecten zover ik weet want dat is voor elke type toch verschillend.
Re: Textuurfoto's 29.013
Men kan het materieel voor hogere snelheden laten keuren maar voor toeristen is 80 km/h snel genoeg en bovendien zijn de keuringen voor hogere snelheden strenger en duurder.