Modernisering Vierledige

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Robin

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Robin »

het station is sinds 1975 ook niet meer aangepakt :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Commendatore schreef:Het enige waar ik bang voor ben is dat men in de toekomst spoorwegmaterieel na pakweg een jaar of vijftien al als oud gaat beschouwen en wil vervangen.
De Deense Neus is vijftien jaar, en ik zie die de eerstvolgende jaren nog niet afgeschreven worden.
Shrek schreef:Dat zal wel niet gebeuren, maar een interieur gaat maar 30 jaar mee, daarna moet je gewoon vervangen :wink:
Dat van de AM62 gaat al 49 jaar mee...
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Shrek

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:
Shrek schreef:Dat zal wel niet gebeuren, maar een interieur gaat maar 30 jaar mee, daarna moet je gewoon vervangen :wink:
Dat van de AM62 gaat al 49 jaar mee...
Het gaat natuurlijk wel, maar een interieur ouder dan 25 jaar wordt door de meeste reizigers niet meer geapprecieerd :wink:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Shrek schreef:Het gaat natuurlijk wel, maar een interieur ouder dan 25 jaar wordt door de meeste reizigers niet meer geapprecieerd :wink:
Nu ja, het hangt er ook van af in welke staat het is. Ik vind het vooral belangrijk dat de zetels niet vol scheuren zitten en dat het een beetje proper is.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Brent

Bericht door Brent »

Is er al nieuws over de modernisering?
Pendelaar

Bericht door Pendelaar »

Shrek schreef:
Hogersluys schreef:Ook is dat oranje jaren '70 interieur pure nostalgie. Niet echt een sterk argument, ik weet het. Al zie niet in waarom iets dat oud per se slecht is en 'weg moet'
Omdat de doorsnee reiziger in een moderne trein vervoerd wil worden, zo simpel is het :wink:
Wat jij, ik , de treinbegeleider of de man in het atelier er ook van denkt, de klant is koning. En op de manieren waar dat het makkelijkst is, zoals het interieur van een trein, volgt de nmbs dan ook zeer vlot de wensen van de klant :)

Ik kan dat retro-interieur ook best wel pruimen, maar zoiets is voor een vereniging van historisch materiaal, niet voor een vervoersbedrijf.

Deze klant verkiest beenruimte boven een nieuw interieur. Ik zit elke dag in een duikbril en met mijn modale 1m80 lengte moet ik mijn benen al onder de zetel steken wil mijn confrator aan de overkant ook nog een beetje comfortabel kunnen zitten. Ook de kast aan de voeten het raam, waar ik van vermoed dat ze dient voor de verwarming, wordt ook als storend beschouwd.

De varkentjes zitten nog lekker maar 't ziet er inderdaad niet meer aantrekkelijk uit. De raamrubbers kunnen ook wel beter.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Dieselfreak schreef:
Commendatore schreef:Het enige waar ik bang voor ben is dat men in de toekomst spoorwegmaterieel na pakweg een jaar of vijftien al als oud gaat beschouwen en wil vervangen.
De Deense Neus is vijftien jaar, en ik zie die de eerstvolgende jaren nog niet afgeschreven worden.
Ja, maar ze krijgen nood aan een grote revisie.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
carlos

Bericht door carlos »

bobke schreef:
Ja inderdaad, de reizigers willen graag in een nieuwe trein vervoerd worden. Het leidt ook tot extra reizigers denk ik. Als straks dan op het nieuws komt dat de locs 18 (eindelijk) en de Desiro's aan het instromen zijn op het net, zullen mensen wel rapper geneigd zijn om eens de trein te nemen.

de klant kan misschien wel gecharmeerd zijn door nieuwe treinstellen, uiteindelijk heeft de klant geen vat op welk type van trein hij terechtkomt. Dus nieuw materieel is voor de meeste reizigers eerder een bron van frustratie, het zijn immers bijna altijd dezelfde lijnen die het nieuwe materieel krijgen (bv lijn 16, wat krijg je daar als materieel, breaks (IR&L) en M4 (P) en een enkel duikbrilleke (P); toen dat materieel pas nieuw was zag je dat op die lijn niet...)
carlos

Bericht door carlos »

Zullen er bij de modernisatie ook substantiële technische wijzigingen plaatsvinden? Ik denk hierbij plaatsen van GF-koppeling; aan passen van max snelheid en acceleratievermogen in functie van compatibiliteit met een ander bestaand type van motorstel (meest voor de hand liggende types: break & duikbril)?
Shrek

Bericht door Shrek »

carlos schreef:de klant kan misschien wel gecharmeerd zijn door nieuwe treinstellen, uiteindelijk heeft de klant geen vat op welk type van trein hij terechtkomt. Dus nieuw materieel is voor de meeste reizigers eerder een bron van frustratie, het zijn immers bijna altijd dezelfde lijnen die het nieuwe materieel krijgen (bv lijn 16, wat krijg je daar als materieel, breaks (IR&L) en M4 (P) en een enkel duikbrilleke (P); toen dat materieel pas nieuw was zag je dat op die lijn niet...)
Als door de komst van nieuw materiaal (M6+18) er MS96 vrijkomen en die komen dan op L16 terecht is dat toch ook beter voor jullie? Dat hoeft toch helemaal geen ergernis te zijn? :roll:
Peche

Bericht door Peche »

carlos schreef:Zullen er bij de modernisatie ook substantiële technische wijzigingen plaatsvinden? Ik denk hierbij plaatsen van GF-koppeling; aan passen van max snelheid en acceleratievermogen in functie van compatibiliteit met een ander bestaand type van motorstel (meest voor de hand liggende types: break & duikbril)?
Dat is over de gehele lijn, nee. Ze gebruiken die 800's nog altijd samen met klassiekskes op sommige lijnen. Dus die henricot is nog altijd hoogstnodig.
En de motoren blijft hetzelfde. Dus max 140.
HijDieHetWeet

Bericht door HijDieHetWeet »

Zal wat helpen ivm techniek:

DUR zal in een ander rijtuig geplaatst worden, 1 panto minder, in totaal 2 WC's, nieuwe 2-3 zitplaats opstelling,RIS.
Bart

Bericht door Bart »

HijDieHetWeet schreef: 1 panto minder
Dat snap ik niet.
Waarom halen ze die er nu af. Bij ijsvorming op de rijdraad zien die koolslepers van de panto's serieus af.
Dat was bij een vierledige zo gemakkelijk, dat door het verdraaien van 1 schakelaar, uwe 2de panto in dienst kon zetten...
Ook de 2de batterijgroep zou verdwijnen...

Tegen wanneer is het voorzien dat den 843 klaar is?
melle

Bericht door melle »

2 Panto's onderhouden op 1 treinstel zal voor de NMBS waarschijnlijk duurder uitkomen dan een kapotte panto gewoon te vervangen in een werkplaats..
Robin

Bericht door Robin »

Bart schreef:Tegen wanneer is het voorzien dat den 843 klaar is?
Binnen jaar of 3 :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie