De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Vandaag tussen 14:30 en 14:40 in Leuven liefst 4 Elocs type 18 gezien:
* 3 Elocs 18 tussen 2 21'ers in doorrit op spoor 1 richting Brussel, nummers van de 18'en weet ik niet juis meer...
* daarna de 1801 met 4 I6/I10 (200 km/u), 1 I11 en 1 I11 stuurstand richting Luik (?). De 1801 duwde, er zat zowel volk in de stuurstand als in de 1801...
* 3 Elocs 18 tussen 2 21'ers in doorrit op spoor 1 richting Brussel, nummers van de 18'en weet ik niet juis meer...
* daarna de 1801 met 4 I6/I10 (200 km/u), 1 I11 en 1 I11 stuurstand richting Luik (?). De 1801 duwde, er zat zowel volk in de stuurstand als in de 1801...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
het zijn I10 zoals al eerder vermeld in het forum. En er zitten idd mensen zowel in de loc als in de stuurstand. En de trein rijd richting Welkenraedt waar hij dan de dag erop weer vertrekt richting OostendeLML schreef:Vandaag tussen 14:30 en 14:40 in Leuven liefst 4 Elocs type 18 gezien:
* 3 Elocs 18 tussen 2 21'ers in doorrit op spoor 1 richting Brussel, nummers van de 18'en weet ik niet juis meer...
* daarna de 1801 met 4 I6/I10 (200 km/u), 1 I11 en 1 I11 stuurstand richting Luik (?). De 1801 duwde, er zat zowel volk in de stuurstand als in de 1801...



Re: De nieuwe loks reeks 18
Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Eugm de instructeurs zijn niet erg spraakzaam.. ik heb connecties met de paar siemens medewerkers die meerijdenslammie schreef:Instructeurs van Oostende spreken geen duits hoor. Misschien morgen eens in het West-Vlaams proberenDarko schreef:geen idee. men duits is roestigbobke schreef:Wat is de oorzaak?

Re: De nieuwe loks reeks 18
Da is nog even. de 19en (18 met GF koppeling) komen pas volgend jaarStijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Gaan ze misschien geen andere treinen doen, P-treinen die in Denderleeuw komen om de 21 of 11 te veranderen.Darko schreef:Da is nog even. de 19en (18 met GF koppeling) komen pas volgend jaarStijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Gent-Genk rijdt niet meer met 27+GF. Is ook niet nodig omdat ram uit 8 rijtuigen bestaat.Darko schreef:Da is nog even. de 19en (18 met GF koppeling) komen pas volgend jaarStijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Laatst gewijzigd door b-loc op 16 apr 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De nieuwe loks reeks 18
is altijd spoor 2Treinen9880 schreef:op welk spoor staat hij in oostende? staat hij altijd op het zelfde spoor?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Maar dat is nu niet echt een verbinding waar die locs nodig zijn hoor. Op de IC-A, IC-O en IC-J zijn ze echt nodig wegens de 25kV. Op de IC-E wegens de GF, en de ir-s wegens ETCS. De andere IC's zullen pas veel later aan bod komen denk ikStijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.

Re: De nieuwe loks reeks 18
de relatie Gent Genk zal er vrij snel bij zijn normaal, ik dacht dat een deel van dat materieel zelfs in pool reed met de IC E.Shrek schreef:Maar dat is nu niet echt een verbinding waar die locs nodig zijn hoor. Op de IC-A, IC-O en IC-J zijn ze echt nodig wegens de 25kV. Op de IC-E wegens de GF, en de ir-s wegens ETCS. De andere IC's zullen pas veel later aan bod komen denk ikStijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Voor de IC A, IC O (die allicht verdwijnt eind dit jaar) de IC J kom je met een loc of 25 toe, aangezien er al meer dan 45 locs klaar staan om afgeleverd te worden kan je aan een invasie verwachten eens alle TB's zijn opgeleid en de locs hun 1000 km hebben.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Er gaan inderdaad hardnekkige geruchten de ronde dat men Desiro's gaat inzetten naar Noorderkempen.b-loc schreef:IR s gaat die niet gereden worden met een AM08.5?
Eigenlijk is dit logisch, men heeft eigenlijk maar 2 stellen nodig, 1 dat rijdt en 1 in reserve.
Voordeel is dat er twee 13'en vrijkomen (-> Logistics) + 4 stuurrijtuigen M6!
In Antwerpen wordt er ivm de 18 toch gepraat over opleidingen vanaf september en inzet vanaf december, vooral op de relatie Antwerpen-Charleroi en Essen-Charleroi.
Voor mij mogen ze op Oostende ook terug een gesleepte ram steken, want met die AM96's da's maar een saaie boel...

Re: De nieuwe loks reeks 18
Dan kunnen die M6'en op een deftige lijn terecht komen dan Antwerpen-Centraal - Noorderkempen, horen daar toch niet thuis dus waarschijnlijk komen daar ook wel Desiro's, eigenlijk zou NMBS nadat de GEN-desiro's geleverd zijn deze zetten op L-lijnen waar klassiekjes rijden.Hobbes schreef:Er gaan inderdaad hardnekkige geruchten de ronde dat men Desiro's gaat inzetten naar Noorderkempen.b-loc schreef:IR s gaat die niet gereden worden met een AM08.5?
Eigenlijk is dit logisch, men heeft eigenlijk maar 2 stellen nodig, 1 dat rijdt en 1 in reserve.
Voordeel is dat er twee 13'en vrijkomen (-> Logistics) + 4 stuurrijtuigen M6!
In Antwerpen wordt er ivm de 18 toch gepraat over opleidingen vanaf september en inzet vanaf december, vooral op de relatie Antwerpen-Charleroi en Essen-Charleroi.
Voor mij mogen ze op Oostende ook terug een gesleepte ram steken, want met die AM96's da's maar een saaie boel...