Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Inderdaad de reeks 24XX ofwel de IC M is in het weekend altijd met breaks, zijnde 1 of 2 stuks.
Re: gewijzigde samenstelling.
dat zal dan tot maximum in Arlon zijn, deze locs hebben totaal geen homologatie meer voor Luxemburg wegens het ontbreken van Memor 2+ van de CFL op die locs.Molenbruch Y. schreef:Een HLE 27 op kop van een IC Brussel - Luxemburg? Dat is nog eens een uitzonderlijk beeld...
Re: gewijzigde samenstelling.
Heb het maar met een half oog gezien, dus mogelijks waren het er twee. Rond 10:30-40 aan zoet-water richting ottignies.overweg13 schreef:2410 is weinig waarschijnlijk: alle IC's van die reeks worden op zaterdag en zondag met breaks gereden. Het zal eerder een IC van de reeks 21xx geweest zijn. Was het echt maar één Deense neus?fets schreef:Ah..dat verklaart de Deense neus die ik deze voormiddag zag passeren op lijn 139... ik denk dat het de omgeleide 2410 was.overweg13 schreef: Ongetwijfeld een IC Brussel - Luxemburg. Er was nl. geen spoorverkeer op lijn 161 tussen Brussel en Ottignies. Morgen evenmin trouwens.
Leuk is trouwens dat de 2108/2109 (en mogelijk alle van deze reeks, ook de tegentreinen) gestopt zijn te Bierges-Walibi... of toch volgens railtime.
Re: gewijzigde samenstelling.
Rond hoe laat was dat, en heb je enig idee hoeveel M6'en er ongeveer waren?Jeroen schreef: Vandaag zien passeren: HLE 27 met een sleep M6'en! Vanwege Walibi of betrof het louter een overbrengingsrit?
De IR i 3636 (Brussel-Noord 13.47 - De Panne 16.01 u) werd gisteren namelijk gereden door een 27 plus maar liefst acht stuks M6 (inclusief een stuurstand achteraan). Zeer uitzonderlijk, en ook geen stam die gewoonlijk (normaal enkel tijdens de week) op de IR-i rijdt, want die hebben maar vijf of zes M6'en omdat ze in Gent (ge/ont)koppeld worden met een gedeelte naar Kortrijk.
De reden voor die uitzonderlijk lange samenstelling was snel duidelijk: een stuk of drie rijtuigen M6 waren volgepropt met een aantal jeugdgroepen inclusief grote aantallen koffers. Het zou me dan ook niet verbazen dat het om een chartertrein ging die mogelijk zelfs elders in het land begon (misschien dus via Ottignies-Leuven gepasseerd?) en vanaf Brussel-Noord dienst gedaan heeft als gewone IR-i.
Als iemand meer informatie heeft, is die zeer welkom...
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
Komende dagen geen OBB-rijtuigen in de Benelux. Op het Nederlandse gedeelte rijdt iig VIRM, op het Belgische gedeelte?
Re: gewijzigde samenstelling.
Wat is er nu weer mis dan?MaartendeJ schreef:Komende dagen geen OBB-rijtuigen in de Benelux. Op het Nederlandse gedeelte rijdt iig VIRM, op het Belgische gedeelte?
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
Statische omzetter is defect. (Vrijdag voor vertrek van trein 9252 geconstateerd)
Re: gewijzigde samenstelling.
Van die loc: ik weet niet of een 27 zo uitzonderlijk is (maar ik dacht van niet), omdat ik eerlijk gezegd nooit zo op het locnummer let. Die 8 rijtuigen daarentegen zijn geen uitzondering: 1 van die 2 stammen op lijn 73 is inderdaad een stam die de vrijdagavond tot Adinkerke gereden heeft. De andere stam is een stam die uit Gent begint. Deze bevat altijd 8 rijtuigen, dus het is geen uitzondering: je zult dit elk weekend zo zien.MIVB-reiziger schreef: De IR i 3636 (Brussel-Noord 13.47 - De Panne 16.01 u) werd gisteren namelijk gereden door een 27 plus maar liefst acht stuks M6 (inclusief een stuurstand achteraan). Zeer uitzonderlijk, en ook geen stam die gewoonlijk (normaal enkel tijdens de week) op de IR-i rijdt, want die hebben maar vijf of zes M6'en omdat ze in Gent (ge/ont)koppeld worden met een gedeelte naar Kortrijk.
De reden voor die uitzonderlijk lange samenstelling was snel duidelijk: een stuk of drie rijtuigen M6 waren volgepropt met een aantal jeugdgroepen inclusief grote aantallen koffers. Het zou me dan ook niet verbazen dat het om een chartertrein ging die mogelijk zelfs elders in het land begon (misschien dus via Ottignies-Leuven gepasseerd?) en vanaf Brussel-Noord dienst gedaan heeft als gewone IR-i.
Als iemand meer informatie heeft, is die zeer welkom...
Om wat reclame te maken (

Merijn
Re: gewijzigde samenstelling.
Volle namiddag, rond 15.45u of zoiets.MIVB-reiziger schreef:Rond hoe laat was dat
Re: gewijzigde samenstelling.
Een 27 is absoluut niet uitzonderlijk, maar 8 rijtuigen M6 tijdens het weekend? Dan moet ik toch altijd fameus naast gekeken hebben de voorbije maanden! Ook een enorm contrast met de ene MS80/MS96 die bijna alle andere treinen doet dan... (gelukkig ook dat die enorme groep op die stam gezet kon worden)Merijn schreef: Van die loc: ik weet niet of een 27 zo uitzonderlijk is (maar ik dacht van niet), omdat ik eerlijk gezegd nooit zo op het locnummer let. Die 8 rijtuigen daarentegen zijn geen uitzondering: 1 van die 2 stammen op lijn 73 is inderdaad een stam die de vrijdagavond tot Adinkerke gereden heeft. De andere stam is een stam die uit Gent begint. Deze bevat altijd 8 rijtuigen, dus het is geen uitzondering: je zult dit elk weekend zo zien.
Om wat reclame te maken (): op mijn website staat er bij de afbeeldingen (bij M6 natuurlijk) 1 afbeelding van deze stam te Veurne...
Merijn
Enig idee welke treinen dan wel met deze stam verzekerd zouden worden in het weekend?
Re: gewijzigde samenstelling.
U vraagt, wij draaienMIVB-reiziger schreef:Een 27 is absoluut niet uitzonderlijk, maar 8 rijtuigen M6 tijdens het weekend? Dan moet ik toch altijd fameus naast gekeken hebben de voorbije maanden! Ook een enorm contrast met de ene MS80/MS96 die bijna alle andere treinen doet dan... (gelukkig ook dat die enorme groep op die stam gezet kon worden)
Enig idee welke treinen dan wel met deze stam verzekerd zouden worden in het weekend?

Zaterdag: 3604 (Gent - Brussel), 3630, 3610, 3636, 3616 & 3642 (deze blijft dan 's nachts te Adinkerke)
Zondag: 3606, 3632, 3612, 3638, 3618 & 3644 (Deze laatste doet enkel het traject Brussel - Gent)
Als je ooit foto's ervan zou nemen: voel je vrij om ze me door te sturen, dan gebruik ik ze voor mijn site.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag,
Sinds maandag 4 april heeft de reeks 23 twee diensten in het reizigersverkeer verloren:
* Het P-treinpaar 7308/8308 rijdt voortaan met een HLE 21 (kant FBMZ) + 6 M5. Ik kan alleen maar vermoeden dat de loc is vrijgekomen door de afgelasting van een aantal P-treinen op lijn 124/26/161 (brand Etterbeek).
* Het P-treinpaar 7215/8281 rijdt voortaan met een HLE 26 + 4 M4. Een dergelijke combinatie heeft reeds enkele jaren niet meer in de reguliere dienst gereden. Als ik het me goed herinner, was het een P-trein van Quiévrain naar Mons die toen als laatste (enkel op vrijdag) van een dergelijke samenstelling voorzien was.
Ziehier een foto van P 8308 bij aankomst in Bilzen, 19/04/2011.
Groeten,
Sinds maandag 4 april heeft de reeks 23 twee diensten in het reizigersverkeer verloren:
* Het P-treinpaar 7308/8308 rijdt voortaan met een HLE 21 (kant FBMZ) + 6 M5. Ik kan alleen maar vermoeden dat de loc is vrijgekomen door de afgelasting van een aantal P-treinen op lijn 124/26/161 (brand Etterbeek).
* Het P-treinpaar 7215/8281 rijdt voortaan met een HLE 26 + 4 M4. Een dergelijke combinatie heeft reeds enkele jaren niet meer in de reguliere dienst gereden. Als ik het me goed herinner, was het een P-trein van Quiévrain naar Mons die toen als laatste (enkel op vrijdag) van een dergelijke samenstelling voorzien was.
Ziehier een foto van P 8308 bij aankomst in Bilzen, 19/04/2011.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: gewijzigde samenstelling.
volgens mij had de irtrein brussel-zuid tot antwerpen-centraal(17.31 in mechelen) ook een verminderde samenstelling.
6rijtuigen, en vandaag 8 of 9.
6rijtuigen, en vandaag 8 of 9.
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html