Gezien de belgjes weigeren om hun oude verrotte spoorlijn op te knappen(Antwerpen-Brussel)(Brussel noord-zuid) en Brussel-hsl1 maakt dat niet veel uit.Steven schreef:De vraag is dan of het geen overdaad is om zowel een thalys en een Benelux aan dezelfde snelheid op die lijn te hebben.
Naar mijn mening moeten op al deze trajecten een een hsl komen, voor antwerpen-brussel kan lijn 27 upgrade worden en ongelijkvloers gemaakt worden, Doordat er ook binnenlands vervoer komt over lijn 27/hsl 27 kan op lijn 25 volstaan worden met een stoptrein Antwerpen-Brussel voor alle stations en kan al het goederenvervoer over lijn 25, uiteraard word lijn 27 25 kv met ermts.
De noord-zuid verbinding is iets lastiger maar doordat al het niet hst verkeer tussen Antwerpen/Nederland en Brussel word terug gedrongen tot een stoptrein per uur tussen Antwerpen en Brussel komt er capaciteit vrij, hierdoor kunnen de 2 meest westelijke sporen volledig verbouwd worden tot hsl, met 25 kv, ermts en ongelijkvloers, de meest westelijke sporen worden nu ook al voor de hst gebruik, de terminals zijn er al, en het spoor word weinig voor binnenlands gebruik gebruikt.
En ik vergeet natuurlijk het belangerijkste stuk, namelijk einde toekomstige lijn27-begin hsl-zuid, Ik vind namelijk dat tussen de lijn27 en de hsl-zuid ook een verbinding moet komen via hsl spoor, 25 kv, ermts uiteraard via de antwerpse noord-zuid(hier worden 2 sporen speciaal voor de hsl).
En dan het laatste deel vanaf de meest westelijke sporen van de noord-zuid takt de hsl meteen in op lijn 96n(die iets uitgebreid moet worden) en ook deze word weer voorzien van 25 kv en ermts.
Als je dat uitvoert ben je pas goed bezig en een keer het capaciteitsprobleem op brussel opgelost.