Toekomst L12

MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Toekomst L12

Bericht door MaartendeJ »

Probleem zou ook de hoogte van M6 zijn, die past niet onder de luifel van Roosendaal. En die kap is een monumentaal bouwwerk... Dus zonder bureaucratisch geneuzel kan je die luifel niet aanpassen.

M5 daarentegen, voldoet aan het standaard omgrenzingsprofiel. Zou het niet mogelijk zijn om de M6-rijtuigen te wisselen met een andere verbinding? (puur de vraag, ik heb geen idee namelijk)
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst L12

Bericht door dentheo »

Die nederlandse dubbeldekkers en VRIM (?) stellen zijn ook geen kleine jongens....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Toekomst L12

Bericht door Shrek »

MaartendeJ schreef:M5 daarentegen, voldoet aan het standaard omgrenzingsprofiel. Zou het niet mogelijk zijn om de M6-rijtuigen te wisselen met een andere verbinding? (puur de vraag, ik heb geen idee namelijk)
De M5 heeft wat minder capaciteit dan de M6. Ze gaan niet snel geneigd zijn om in een drukke IC als Antwerpen-Brussel het aantal plaatsen te verminderen :wink:
rvdborgt
Berichten: 4673
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Toekomst L12

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:Probleem zou ook de hoogte van M6 zijn, die past niet onder de luifel van Roosendaal. En die kap is een monumentaal bouwwerk... Dus zonder bureaucratisch geneuzel kan je die luifel niet aanpassen.
Verder is er nog het viaduct met de A58, dat ook niet zo hoog is en waarvan ik me afvraag of M6 eronder past.

Maar ook al past dat, dan werken de statische omzetters nog steeds niet onder 1500V.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Toekomst L12

Bericht door Steven »

Inderdaad naast afmetingen heb je ook nog de technische kant in de rijtuigen. De omvormers zouden wel is het grootste bezwaar kunnen vormen.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst L12

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef: Verder is er nog het viaduct met de A58, dat ook niet zo hoog is en waarvan ik me afvraag of M6 eronder past.
Maar ook al past dat, dan werken de statische omzetters nog steeds niet onder 1500V.
En de ATB , want die M6 heeft geen grootvaderrechten in Rsd.
We zullen nog een paar jaar wachten op de Desiro's.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Jani

Re: Toekomst L12

Bericht door Jani »

Die M6'en hebben toch ook allemaal TBL1+ zeker?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Toekomst L12

Bericht door Robin »

Jani schreef:Die M6'en hebben toch ook allemaal TBL1+ zeker?
daarom dat niet alle MR800 roosendaal binnen mogen :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Toekomst L12

Bericht door Shrek »

Jani schreef:Die M6'en hebben toch ook allemaal TBL1+ zeker?
Maar dat is geen probleem, als ze *zouden* gaan rijden met M6 moet die toch getest worden en dan zien ze ineens dat TBL1+ helemaal geen probleem is.
Het is ook nooit aangetoond dat TBL1+ op een 800 in Nederland niet zou gaan, er is gewoon nooit bewezen dat het wel kon :wink:
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst L12

Bericht door dentheo »

Ja als de Nederlandse officiële diensten even lang over de goedkeuring doen als de Belgische, gaat dat een bom geld kosten...
Dat voor de 800en daarna nog eens voor de M6 en dan nog eens de combinaties M6 met 21 en M6 met 27...
Bergen keuringen, papier en geld....

Enige hoop Siemens en de Desiro... dus binnen een jaar of vijf, misschien 2015 alles ok.
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Toekomst L12

Bericht door Robin »

of gewoon alle IC-N's met 5x klassiekjes :lol: die mogen NL wel in :D

denk dat de reizigers me wel kunnen lynchen na deze :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Toekomst L12

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
MaartendeJ schreef:M5 daarentegen, voldoet aan het standaard omgrenzingsprofiel. Zou het niet mogelijk zijn om de M6-rijtuigen te wisselen met een andere verbinding? (puur de vraag, ik heb geen idee namelijk)
De M5 heeft wat minder capaciteit dan de M6. Ze gaan niet snel geneigd zijn om in een drukke IC als Antwerpen-Brussel het aantal plaatsen te verminderen :wink:
Die trein hoeft ook niet door te rijden. Voor de stiptheid is het zowieso beter om gewoon maar tot Antwerpen te rijden. Persoonlijk zie ik nog het liefst een snelle stoptrein (met modern materieel) elk halfuur, met goede aansluitingen in Roosendaal.
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Toekomst L12

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
MaartendeJ schreef:M5 daarentegen, voldoet aan het standaard omgrenzingsprofiel. Zou het niet mogelijk zijn om de M6-rijtuigen te wisselen met een andere verbinding? (puur de vraag, ik heb geen idee namelijk)
De M5 heeft wat minder capaciteit dan de M6. Ze gaan niet snel geneigd zijn om in een drukke IC als Antwerpen-Brussel het aantal plaatsen te verminderen :wink:
Die trein hoeft ook niet door te rijden. Voor de stiptheid is het zowieso beter om gewoon maar tot Antwerpen te rijden. Persoonlijk zie ik nog het liefst een snelle stoptrein (met modern materieel) elk halfuur, met goede aansluitingen in Roosendaal.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst L12

Bericht door dentheo »

Moeilijk haalbaar K... de rijtijd schommelt al een tiental jaren rond de 25-26 minuten.
Dat is te lang om een uurfrequentie te rijden met één trein. Keertijd erbij en je zit boven de 30 minuten.

Men zal dus allicht verlenging zoeken aan de andere kant om een beetje efficiënte materieel en personeelsinzet te hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Toekomst L12

Bericht door K V B »

dentheo schreef:Moeilijk haalbaar K... de rijtijd schommelt al een tiental jaren rond de 25-26 minuten.
Dat is te lang om een uurfrequentie te rijden met één trein. Keertijd erbij en je zit boven de 30 minuten.
Dat is het nu net: Voor een uurdienst heb je twee treinen nodig, voor een halfuurdienst kom je met drie treinen toe.
Plaats reactie