dentheo schreef:Ik begin mij wel langzaam vragen te stellen.
Siemens is volgens mijn mening geen "rommel".
Hebben we hier te maken met het feit dat alle tractieingenieurs van het controleorganisme oude NMBS Althom-ACEC jongens zijn ?
Een beetje zoals men aan Mercedes auto-fans een Citroën zou laten "goedkeuren" ?
Dan komt er aan het gevit waarschijnlijk ook geen einde.
Dan is het geluid bij het sluiten van een deur zelfs "onacceptabel"
Dat is iets wat ik al langer aan het denken ben, en ik niet alleen.
Het is echt opvallend hoe "belachelijk" ze over die T18 aan het doen zijn in de Frankrijkstraat.
Als het een Alstom loc was geweest had die al lang gereden, en mét de nodige kinderziekten...
Hobbes schreef:
Het is echt opvallend hoe "belachelijk" ze over die T18 aan het doen zijn in de Frankrijkstraat.
Als het een Alstom loc was geweest had die al lang gereden, en mét de nodige kinderziekten...
Wilde speculatie, leuk. Alstom heeft ook meegedaan aan de aanbesteding met de Prima 6000. Als men zo graag Alstom wilde had men wel Alstom gekocht.
Hobbes schreef:
Wilde speculatie, leuk. Alstom heeft ook meegedaan aan de aanbesteding met de Prima 6000. Als men zo graag Alstom wilde had men wel Alstom gekocht.
Je moet de Belgische directie een beetje kennen vooral aan Franstalige kant zijn ze anders "gestemd". Over deze bestelling bij Siemens hoor je dan ook veel geruchten de ronde doen over hoe ze tot stand is gekomen.
Het eurosprinterplatform bestaat al jaren en is al 100x en meer verkocht dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat je de oorzaak moet gaan zoeken met de afwijkingen die de Belgische ingenieurs gevraagd hebben aan Siemens. Om een voorbeeld te geven. De basisversie is voorzien van waterkoeling, die heeft men er al afgesmeten want die wilde men hier niet.
Controleer de veiligheidseisen maar laat de constructeur verantwoordelijk voor zijn ontwerp.
Dit was GEEN prototype maar is er nu waarschijnlijk WEL een. Groots !!! Die wisselstukken gaan goud kosten, alles maatwerk.
En achteraf zagen over de bedrijfszekerheid, hoe noemt men dat "self fulfilling prophecy" ?
Steven schreef:Het eurosprinterplatform bestaat al jaren en is al 100x en meer verkocht dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat je de oorzaak moet gaan zoeken met de afwijkingen die de Belgische ingenieurs gevraagd hebben aan Siemens. Om een voorbeeld te geven. De basisversie is voorzien van waterkoeling, die heeft men er al afgesmeten want die wilde men hier niet.
En is daar een goede reden voor te verzinnen? Vraag het iets vaker controle of iets dergelijks?