nighttrain schreef:
Men doet toch ook geen controles op het vliegtuig tussen Bv London => Brussel!En zoals ik al eerder gezegd heb dankzij het verdrag van Canterburry, kunnen de contoles op een efficientere mannier gebeuren zoals bij Eurotunnel en €* . Daar kunnen we pas spreken van tijdswinst voor de reiziger ivm de ferrys bv!
En wat is tijdverlies? Is redelijk relatief.
Ik vrees dat er nog veel onderschat word ivm deze materie. Eenmaal met beide benen in de materie ,zouden velen anders piepen.
Als je alles in vraag stelt kan je het doorvoeren naar remproeven waarom nog? ook tijdverlies reiziger bij bepaalde bexwerkingen ? alles is toch altijd100%in orde ogenschijnlijk§
Maar men houdt ons altijd voor dat die security nodig is omdat er anders terreur aanslagen zouden kunnen gebeuren in de kanaaltunnel.
Wel dan denk ik dat men beter ook zo'n controles zou doen op alle treinen die door de Brusselse tunnels rijden, want daar kan je als terrorist pas je slag slaan.
Tevens is het nogal een scheefgetrokken vergelijking met vliegtuigen: als je daar een relatief klein bommetje laat ontploffen zit je direct met honderden doden, bij een trein moet je daarvoor toch al met een iets minder praktisch formaat beginnen.
En dan nog blijft de vraag: wat is het verschil tussen andere TGV's en de €*?
Het feit dat hij door een lange tunnel rijdt? of onder water? ...?
Daarin is de €* niet uniek, terwijl de andere verbindingen toch zonder security show gedaan worden.