Textuurfoto's 29.013

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
aquarius

Textuurfoto's 29.013

Bericht door aquarius »

Hey,

na voor Train Simulator de 12.004 en 1.002 te hebben gemaakt wil ik me eens werpen op de 29.013.
Het bijzondere aan dedie is dat er tal van foto's zijn op het net, maar het is erg moeilijk om foto's te vinden die, als ze al loodrecht langs de zijkant worden getrokken, ook groot genoeg zijn...ik hoop daarmee foto's te zien te krijgen die zeker een gemiddeld beeldscherm groot zijn. Zouden jullie eventueel ermee kunnen helpen aub :) ?

Alvast bedankt!


Groetjes
aquarius

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door aquarius »

Ik veronderstel dat dit wel in jullie smaak zal vallen :wink:

http://img64.xooimage.com/files/1/e/8/29013-27703ee.jpg
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door doggys2 »

Dit ziet er al zeer fraai uit en ik stuur even een PB.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
aquarius

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door aquarius »

Thanks! Er is wel iets dat ik mij afvraag. Er staat op diverse plaatsen dat de max snelheid van de loc 96km/u is.
Denkende aan het feit dat het van Amerikaanse oorsprong is zou het kunnen dat het eigenlijk een omrekening betreft van de 60mph, en zou de loc dus evengoed 100km/h kunnen halen in zijn eentje.

Welke daarvan is waar :?: :|
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door Shrek »

die 96 km/h komt inderdaad van de amerikaanse eenheden. Natuurlijk haalt de loc wel 100 km/h, maar de onderdelen zijn allemaal berekend op 96, dus zit je niet meer in het normale werkingsgebied. Zeker voor de verzekering is dat een groot verschil :wink:
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door luigi »

Het type 29 is van Canadese origine en dus is alles berekend in Miles. Vandaar die 96 km/u. De discussie of hij al dan niet 100 km/u haalt heeft weinig zin meer. Hij is nl. gekeurd op 80 km/u. Bijgevolg zal hij nooit harder rijden dan 80 km/u. Maar het is idd meer dan wss dat hij die 100 km/u aankon.
mbu369

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door mbu369 »

Ik ben op de hoogte dat de 29.013 tijdens de testritten in Meiningen 120 Km/u haalde.
Maar zoals Luigi al aanhaalde is zij gereduceerd naar de 80 Km/u.
aquarius

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door aquarius »

Okay bedankt! Het was zeer nuttige info :wink:
Alain N.

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door Alain N. »

In 2009 had ik de kans om een gesprek aan te gaan met de machinist van deze mooie stoomloc. Hij vertelde me dat de maximumsnelheid op 80 km/u is gezet omdat de slijtage aan de onderdelen niet zo snel gaat als bij 100 km/u, om langer plezier en minder kosten van de loc te hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door Steven »

Alle museummateriaal staat standaard op 80km/u en dit voor alle types ongeacht of het stoom of diesel is, daarbij is niet gekeken naar technische aspecten zover ik weet want dat is voor elke type toch verschillend.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Textuurfoto's 29.013

Bericht door Bibke »

Men kan het materieel voor hogere snelheden laten keuren maar voor toeristen is 80 km/h snel genoeg en bovendien zijn de keuringen voor hogere snelheden strenger en duurder.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie