De nieuwe loks reeks 18
-
Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens de laatste editie van "op de baan" zouden de 1801 t.e.m. 1804 en de 1807 t.e.m. 1810 een dezer dagen in dienst komen
Dat was de bedoeling, maar door het geprul van een ingenieur in de machinekamer van een 18 waardoor er een kortsluiting ontstond, zijn alle opleidingen en de indienststelling van de T18 voor onbepaalde tijd opgeschort.
Ingenieur van Siemens hoop ik ? Anders zal het kassa kassa zijn ...Hobbes schreef:Dat was de bedoeling, maar door het geprul van een ingenieur in de machinekamer van een 18 waardoor er een kortsluiting ontstond, zijn alle opleidingen en de indienststelling van de T18 voor onbepaalde tijd opgeschort.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik was ook al aan het denken: iemand die een kapstok tegen de wand geschroefd heeft om zijn jas op te hangendentheo schreef:Ingenieur van Siemens hoop ik ? Anders zal het kassa kassa zijn ...Hobbes schreef:Dat was de bedoeling, maar door het geprul van een ingenieur in de machinekamer van een 18 waardoor er een kortsluiting ontstond, zijn alle opleidingen en de indienststelling van de T18 voor onbepaalde tijd opgeschort.

Stel je voor.
Is er eigenlijk iemand die de details kent (en ze aan ons wil meedelen)
Kabel van de laptop is tussen de voetpad en de omvormers gevallen. En heeft kortsluiting veroorzaakt omdat er tussen het pad en de omvormers een 3kV kabel bloot ligt. Dus zonder isolatie.pietje schreef:Ik was ook al aan het denken: iemand die een kapstok tegen de wand geschroefd heeft om zijn jas op te hangendentheo schreef:Ingenieur van Siemens hoop ik ? Anders zal het kassa kassa zijn ...Hobbes schreef:Dat was de bedoeling, maar door het geprul van een ingenieur in de machinekamer van een 18 waardoor er een kortsluiting ontstond, zijn alle opleidingen en de indienststelling van de T18 voor onbepaalde tijd opgeschort.![]()
![]()
![]()
Stel je voor.
Is er eigenlijk iemand die de details kent (en ze aan ons wil meedelen)
En net nudat Wallorail (actu du 10 Mai) dat nieuws naar buiten wou brengen, moesten ze gisteren het nieuws al censureren.. Toeval of niet ?Hobbes schreef:Dat was de bedoeling, maar door het geprul van een ingenieur in de machinekamer van een 18 waardoor er een kortsluiting ontstond, zijn alle opleidingen en de indienststelling van de T18 voor onbepaalde tijd opgeschort.

Sorry, maar dit loopt echt de spuigaten uit. Al die idiote spelletjes om de indienstname te vertragen en schadevergoedingen los te weken mogen nu gaan ophouden. Die locs zijn dringend nodig, en met die schadevergoedingen gaan ze echt niet die put van EUR 3 miljard kunnen dempen hoor..

-
Heb vandaag gesproken met een treinbegeleidster ook kwam de HLE18 ter sprake. Toen ik zij dat het kon zijn dat nog lang ging duren tot hij in dienst kwam hef ze mij gelijk. Ze wist ook te vertellen dat er problemen zijn bij europa. dus ligt het volgens mij niet echt aan de nmbs maar aan europa die nog bepaalde dingen in orde moet brengen.

Niet te veel fantasie aub, de EU heeft er niets mee te maken. Homologaties is iets dat per land gebeurd en niet overkoepeld door de EU. Het enige wat de EU vraagt is dat naar de toekomst toe met ETCS word gewerkt. De homologatie is in handen van NMBS als klant, Infrabel voor wat betreft netwerk en natuurlijk het FOD vervoer en mobiliteit.
-
Ik zegde wat ik van haar heb gehoord. Wat er juist is en wat niet kan ik zelf niet uitmaken. Ze zij dat het aan europa lag dus ja.Steven schreef:Niet te veel fantasie aub, de EU heeft er niets mee te maken. Homologaties is iets dat per land gebeurd en niet overkoepeld door de EU. Het enige wat de EU vraagt is dat naar de toekomst toe met ETCS word gewerkt. De homologatie is in handen van NMBS als klant, Infrabel voor wat betreft netwerk en natuurlijk het FOD vervoer en mobiliteit.

Ze roddelen nogal veel zowel binnen als buiten de firma. De meeste slagen er woorden uit in het wilde weg. De enige echte en meest volledige waarheid van het waarom laten de bazen niet horen. Daar mag je zeker van zijn en ze zullen er alles aan doen om dat zo te houden.
Ik wil niet denigrerend doen over TBG'ers, echt niet, maar volgens mij is de gemiddelde TBG'er niet echt op de hoogte van zo'n zaken, vooral ook uit gebrek aan interesse. Waarom men dan over Europa begint i.v.m. homologatie van nieuw materieel is mij een raadsel.
En toch nog even dit: @ treinen 9880: Doe eens een beetje meer moeite om toch een basis van spelling te beheersen: "ze zij" is met korte "ei".
En toch nog even dit: @ treinen 9880: Doe eens een beetje meer moeite om toch een basis van spelling te beheersen: "ze zij" is met korte "ei".
De eisen van FOD , Infrabel en NMBS zijn natuurlijk sterk verschillend gezien hun verschillende "belangen".Steven schreef:Niet te veel fantasie aub, de EU heeft er niets mee te maken. Homologaties is iets dat per land gebeurd en niet overkoepeld door de EU. Het enige wat de EU vraagt is dat naar de toekomst toe met ETCS word gewerkt. De homologatie is in handen van NMBS als klant, Infrabel voor wat betreft netwerk en natuurlijk het FOD vervoer en mobiliteit.
FOD en Infrabel zullen ondertussen wel OK zijn neem ik aan.
NMBS als klant kan natuurlijk eeuwig duren.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Neen het FOD moeit zich nog steeds, ze betwisten naar het schijnt of er dan wel 1 of 2 displays moeten staan op de stuurtafel.